Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 25 kwietnia 2016, 23:00

Polubowny koniec sporu o 1666 Amsterdam

Po niemal trzech latach ostatecznie zakończył się konflikt o grę 1666, który toczyli Patrice Desilets i firma Ubisoft. Projektant odzyskał prawa do marki.

Czyżby 1666 Amsterdam mogło jednak powstać? - Polubowny koniec sporu o 1666 Amsterdam - wiadomość - 2016-04-26
Czyżby 1666 Amsterdam mogło jednak powstać?

Jak podaje serwis Game Informer, francuski developer postanowił dobrowolnie przekazać wszystkie prawa autorskie Désiletsowi, który w zamian wycofał pozew i wszystkie roszczenia. Sam spór o własność marki rozpoczął się jeszcze w 2013 roku, kiedy to dyrektor kreatywny serii Assassin’s Creed (Assassin’s Creed, Assassin’s Creed II i Assassin’s Creed: Brotherhood) oraz Prince of Persia: Piaski Czasu, postanowił pozwać Ubisoft na kwotę 400 tysięcy dolarów odszkodowania i możliwość odkupienia praw do samej marki od Ubisoftu, który pierwotnie odmówił ich sprzedaży.

Dyrektor kreatywny Assassin’s Creed nie miał łatwo z Ubisoftem
Dyrektor kreatywny Assassin’s Creed nie miał łatwo z Ubisoftem

Sama historia współpracy Désiletsa z Ubisoftem oraz przejęcia marki były dość zawiłe. W 2010 roku współtwórca Assassin’s Creed rzekomo opuścił Ubisoft z własnej woli, jednak jak się później okazało został zwolniony i jak twierdzi sam projektant „dwóch ochroniarzy wyprowadziło go bezceremonialnie z budynku, nie dając możliwości pożegnania się z jego ekipą i zabrania swoich rzeczy”. Rok później trafił do THQ, które jednak na skutek pogarszającej się sytuacji finansowej w 2012 roku ostatecznie ogłosiło bankructwo, a jego studia i marki zostały sukcesywnie rozdzielone pomiędzy innych developerów.

Pech chciał, że oddział w Montrealu, w którym pracował Patrice Désilets, trafił w ręce Ubisoftu, co ostatecznie doprowadziło do zwolnienia projektanta i początku wspomnianego konfliktu. Na szczęście historia zakończyła się szczęśliwie. Jak podkreśla główny zainteresowany: „Cieszę się, że Ubisoft i ja mogliśmy dojść do porozumienia, które pozwoliło mi odzyskać prawa do projektu 1666. Teraz mogę w pełni oddać się pracy nad Ancestors: The Humankind Odyssey, które tworzę z Panache Digital Games.” Wspomniana produkcja została oficjalnie zapowiedziana w 2015 roku, ale dzięki obecnej sytuacji i nastawieniu projektanta, możemy spodziewać się, że osiągnie duży sukces, który może doprowadzić do wznowienia prac nad 1666 Amsterdam.

GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.