1666 Amsterdam kolejną grą twórcy Ancestors The Humankind Odyssey

Deweloper Patrice Désilets zasugerował, że jego kolejnym projektem może być porzucone kilka lat temu 1666: Amsterdam - przygodowa gra akcji, w której centralną rolę ma odgrywać postać Diabła przez duże „D”.

Bartosz Świątek

1666 Amsterdam kolejną grą twórcy Ancestors The Humankind Odyssey.
1666 Amsterdam kolejną grą twórcy Ancestors The Humankind Odyssey.
Patrice Désilets powróći do 1666: Amsterdam? - 1666 Amsterdam kolejną grą twórcy Ancestors The Humankind Odyssey - wiadomość - 2019-10-31
Patrice Désilets powróći do 1666: Amsterdam?

Patrice Désilets - twórca Ancestors: The Humankind Odyssey, które trafiło na komputery w sierpniu tego roku (premiera wydań konsolowych nastąpi w grudniu), a także pierwszych odsłon serii Assassin’s Creed - zasugerował, że jego następnym projektem może być 1666: Amsterdam (lub Amsterdam 1666 ). Pod taką nazwą był znany prototyp, który powstawał w ramach studia THQ Montreal, nim firma upadła pod koniec 2012 roku. Producent wypowiedział się na ten temat (dzięki, Eurogamer) w czasie panelu na konferencji Reboot Developer Red 2019, która odbywa się obecnie w parku narodowym Banff, w kanadyjskiej prowincji Alberta.

Patrice Désilets określał tę produkcję mianem „nowego Assassin’s Creed” i bardzo w nią wierzył. Po wykupieniu części aktywów THQ przez Ubisoft (wraz ze wspomnianym studiem i rozwijanymi przez niego grami) projekt został zawieszony, a deweloper zwolniony. Postanowił jednak walczyć o stworzoną przez siebie markę. Jak sam wspomina, 1666: Amsterdam było dla niego na tyle ważne, że był gotów zaryzykować nawet utratę własnego domu.

Jak poważnie to (1666: Amsterdam - przyp. red.) traktuję? Prawie straciłem przez to dom - stwierdził deweloper ze śmiechem, odpowiadając na pytanie dziennikarza Eurogamera. - Nie żartuję. Chcę zrobić grę o diable. Nienawidzę horrorów, nienawidzę tej tematyki z jakiegoś powodu, więc jest to dla mnie wyzwanie. Kocham Amsterdam, podoba mi się fakt, że był rok o numerze 1666 i chcę to zrobić. Chcę to zrobić - dodał twórca.

O omawianej produkcji wciąż wiemy niewiele, choć kilka lat temu w sieci pojawiło się krótkie demo prezentujące ówczesną wersję gry (możecie je zobaczyć poniżej). Głównym bohaterem miał być Diabeł, albo też jego uczeń, siejący zamęt w tytułowym mieście - oczywiście w 1666 roku. Pierwotnie projekt powstawał z myślą o PlayStation 3 i Xboksie 360, jednak gdyby prace były kontynuowane, zostałby przeniesiony na konsole obecnej generacji.

Oczywiście warto pamiętać, że Patrice Désilets nie dysponuje obecnie budżetem porównywalnym do THQ czy Ubisoftu - jego studio Panache Digital Games jest względnie niewielką firmą, zatrudniającą kilkudziesięciu pracowników. Ponowne podejście do tego projektu będzie więc wymagało przemyślenia go na nowo i zapewne zrezygnowania z wielu elementów. Czas pokaże, czy tym razem produkcję uda się ukończyć.

  1. Panache Digital Games – strona oficjalna
Podobało się?

17

Andrzej Sapkowski: „Jestem mistrzem gier wideo”

Następny
Andrzej Sapkowski: „Jestem mistrzem gier wideo”

Star Wars: The Old Republic z prawie miliardem dolarów przychodu

Poprzedni
Star Wars: The Old Republic z prawie miliardem dolarów przychodu

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl