Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikSymulacjePCXONEPS4
Okładka Ancestors: The Humankind Odyssey (PC)

Ancestors: The Humankind Odyssey

Przygodowa gra akcji TPP z rozbudowanymi elementami survivalowymi, w której kieruje się małpimi praprzodkami homo sapiens. W toku rozgrywki gracz rozwija społeczność, zwiększając jej liczebność i kształtując atrybuty w drodze ewolucji.

Symulacje | TPP | survival | prehistoria | przygodowe gry akcji

Okładka Ancestors: The Humankind Odyssey (PC)

data premiery gry:

27sie2019

PC

6gru2019

PS4 XONE

Ancestors: The Humankind Odyssey to zrealizowana w perspektywie trzecioosobowej gra akcji z rozbudowanymi elementami survivalu. Tytuł jest debiutem studia Panache Digital Games, na którego czele stanął Patrice Désilets – były pracownik takich firm jak Ubisoft oraz THQ i współtwórca trzech pierwszych odsłon cyklu Assassin’s Creed oraz Prince of Persia: The Sands of Time.

Fabuła

Celem gry jest ukazanie – z iście dokumentalistycznym zacięciem – procesu ewolucji, który stoi za powstaniem oraz rozwojem naszego gatunku. Rozpoczynamy 10 milionów lat przed naszą erą i tylko od nas zależy, jak szybko, z jaką wiedzą i czy w ogóle dotrzemy do czasów kończących grę, czyli około 2 milionów lat p.n.e.

Mechanika

Ancestors: The Humankind Odyssey jest grą survivalową z otwartym światem, w której akcję obserwujemy z perspektywy trzeciej osoby. Rozgrywka polega na eksplorowaniu środowiska (inspirowanego Afryką z czasu tzw. neogenu – czyli młodszego okresu ery kenozoicznej), znajdowaniu i wykorzystywaniu przedmiotów, rozwijaniu swojego klanu (poprzez zwiększanie jego liczebności i uczeniu się komunikacji w grupie), a także stopniowym… ewoluowaniu. Zabawę zaczynamy od postaci hominida (przypominającej jeszcze małpę człekokształtną), by w miarę upływu czasu – a także z kolejnymi przełomowymi odkryciami – zbliżyć się coraz bardziej do gatunku australopiteka, chodzącego na dwóch nogach w postawie wyprostowanej. Gracz decyduje o tym, które atrybuty bohaterów chce rozwijać, co ma wpływ na kształtowanie się kolejnych pokoleń i przebieg procesu ewolucji. W trakcie rozgrywki trzeba uważać na wiele niebezpieczeństw, zwłaszcza na grasujące drapieżniki, a także dbać o dobrą kondycję fizyczną oraz psychiczną członków całego klanu.

Tryby gry

Ancestors: The Humankind Odyssey możemy grać wyłącznie samotnie.

Kwestie techniczne

Ancestors: The Humankind Odyssey ma ładną trójwymiarową oprawę graficzną. W oczy rzuca się przede wszystkim pełna detali dżungla jako główne środowisko gry, choć i modelom poruszających się po nim postaci oraz zwierząt nie można niczego zarzucić.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Nośnik: 8+ GB

Ocena czytelników: 4,5 / 10 na podstawie 312 głosów czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą: 3,5 / 10 na podstawie 536 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 169,99 PLN

Gry podobne do Ancestors: The Humankind Odyssey

Klasyfikacja PEGI Ancestors: The Humankind Odyssey

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Ancestors: The Humankind Odyssey

PC Windows

PC Windows

  • Minimalne:
  • Intel Core i5-2500K 3.3 GHz / AMD Phenom II X6 1100T 3.3 GHz
  • 8 GB RAM
  • karta grafiki 4 GB GeForce GTX 760 / 3 GB Radeon HD 7950 lub lepsza
  • Windows 7 SP1 64-bit
  • Rekomendowane:
  • Intel Core i7-4770K 3.5 GHz / AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz
  • 8 GB RAM
  • karta grafiki 4 GB GeForce GTX 980 / 8 GB Radeon RX 480 lub lepsza
  • Windows 10 64-bit
Recenzja Ancestors: The Humankind Odyssey – frustrujaca gra, którą polubiłem
Recenzja Ancestors: The Humankind Odyssey – frustrujaca gra, którą polubiłem

Recenzja 27 sierpnia 2019, 15:00

Twórcom gry przede wszystkim nie za bardzo wyszło sterowanie. Jeden z ekranów startowych sugeruje używanie kontrolera, ale można to śmiało potraktować jako nakaz. Nie wyobrażam sobie grania w Ancestors: The Humankind Odyssey na klawiaturze. Już przyjemniejszy byłby chyba samotny nocleg w afrykańskim buszu, bez wyszkolenia Beara Gryllsa. Kiepsko sprawdza się powiązanie kluczowych akcji albo z naciśnięciem przycisku, albo z jego przytrzymaniem lub zwolnieniem. Taki schemat jest kompletnie nieintuicyjny i często sprawia, że zwłaszcza podczas skakania po drzewach bezradnie pikujemy małpoludem zamiast chwytać się gałęzi.

PC
PS4
XONE