Miniony tydzień na polskim rynku gier nie obfitował w premiery, ale i tak działo się sporo. Gwint wszedł w fazę otwartych beta-testów, opóźniono debiut strzelanki Get Even i wypuszczono nowy zapis rozgrywki z RPG akcji Immortal Planet.

Witajcie w kolejnym wydaniu naszego cyklu podsumowującego to, co wydarzyło się na polskim rynku gier w minionym tygodniu.
W związku z zeszłotygodniowym zamachem terrorystycznym, jaki miał miejsce w Manchesterze, firma Bandai Namco Entertainment podjęła decyzję o przesunięciu premiery gry Get Even, czyli strzelanki autorstwa polskiego studia The Farm 51.
Produkcja początkowo miała ukazać się 26 maja. Nowy termin ustalono na 23 czerwca.
Znany z wyśmienitego Ronina Tomasz Wacławek opublikował nowy zapis rozgrywki ze swojego kolejnego projektu, czyli gry RPG Immortal Planet.
Produkcja zmierza wyłącznie na pecety, a jej premiera ma nastąpić w tym roku.
Po ponad pół roku zamkniętej bety, projekt Gwint: Wiedźmińska gra karciana wszedł w fazę otwartych testów. Mogą w nich wziąć udział posiadacze pecetów oraz konsol Xbox One i PlayStation 4.
Na razie nie podano, kiedy ma się ukazać pełna wersja gry.
Grupa CD Projekt, do której należy studio CD Projekt RED i platforma GOG, pochwaliła się wynikami finansowymi za pierwszy kwartał tego roku. W ciągu tych trzech miesięcy firma wygenerowała ponad 99 milionów złotych przychodów. To więcej, niż przewidywali analitycy, spodziewający się 82 mln. Podobnie sprawa ma się z zyskiem netto – firmie udało się uzyskać ponad 45 milionów złotych, choć eksperci prognozowali niecałe 30 mln.
Znacznie gorzej prezentował się raport finansowy innej polskiej firmy, czyli CI Games. W pierwszym kwartale wygenerowała blisko 6 milionów złotych straty, przy 3,3 miliona złotych przychodów.
Gra Sniper: Ghost Warrior 3 ukazała się w kwietniu, więc jej sprzedaż nie była wliczona do sum wymienionych w raporcie, ale w pierwszych trzech miesiącach roku firma musiała przeznaczyć spore środki na reklamę. CI Games ma nadzieję, że raport za drugi kwartał będzie znacznie bardziej pozytywny.
Podczas imprezy Digital Dragons 2017 już po raz szósty rozdano wyróżnienia Digital Dragons Awards. Za najlepszą polską grę ubiegłego roku uznano Shadow Warrior 2, natomiast nagroda dla produkcji zagranicznej powędrowała do rąk twórców przygodówki Firewatch.
Warto wspomnieć, że na Digital Dragons przyznano również nagrody Indie Showcase dla gier niezależnych. Wygrało My Memory of Us. Drugie miejsce zajęło We. the Revolution, a trzecie przygodówka Don’t Escape: 4 Days in a Wasteland.

W związku z konferencją Digital Dragons 2017 przygotowany został raport dotyczący kondycji polskiego rynku gier wideo. Dzięki temu dowiedzieliśmy się m.in., że w naszym kraju istnieje ponad 290 zarejestrowanych firm zajmujących się produkcją gier wideo. Najwięcej z nich (44,1%) ma siedzibę w województwie mazowieckim oraz małopolskim (23,5%).
Wśród polskich deweloperów dominują małe niezależne studia składające się z maksymalnie 10 osób - jest ich 73,5%. Duże zespoły, liczące ponad 50 pracowników, stanowią tylko 8,8%. Aż 89,2% tworzonych w Polsce gier trafia na PC. Dużą popularnością cieszą się także platformy mobilne (60,8% Android, 56,9% iOS), komputery Mac (48%) oraz system Linux (38,2%). Dalej w zestawieniu znalazły się konsole Xbox One i PlayStation 4 (po 36,3%). Na szarym końcu, za Windows Phone (19,6%), są konsole przenośne (5,9%).
W ubiegłym roku rodzime produkcje wygenerowały łącznie 1,25 mld złotych przychodu.

Serwis Wirtualnemedia.pl przygotował zestawienie sprzedaży czasopism komputerowych w Polsce za luty tego roku, stworzone na podstawie danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.
Pozycję lidera obroniło CD-Action, którego sprzedaż wyniosła 62 766 egzemplarzy, co stanowi spadek o 6,82% w porównaniu z lutym 2016 roku. Pozycję numer dwa zajął magazyn PC Format z wynikiem 39 264 egz., czyli o 14,99% mniej niż w analogicznym miesiącu roku ubiegłego.
Warto na koniec wspomnieć, że wbrew wcześniejszym doniesieniom magazyn CHIP nie zniknie do końca z rynku. Wydanie papierowe jest już historią, ale przetrwa za to serwis internetowy. Było to możliwe dzięki temu, że część zwolnionych redaktorów założyła spółkę L-Space i zawarło umowę licencyjną z CHIP Holding.

Gracze
Steam
OpenCritic
7

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.