
Data wydania: 30 czerwca 2015
Oldskulowa platformówka 2D, opracowana przez niezależnego polskiego twórcę Tomasza Wacławka. W fabule Ronina możemy doszukać się inspiracji kultowym filmem Kill Bill od Quentina Tarantino. W grze wcielamy się w tajemniczą bohaterkę, która zamierza pozbyć się pięciu wpływowych właścicieli pewnej korporacji.
GRYOnline
Gracze
Steam
Ronin to polska turowa platformówka 2D stworzona przez Tomasza Wacławka we współpracy z firmą Devolver Digital, mającą w swoim katalogu m.in. serię Serious Sam, Hotline Miami czy też pierwszoosobową grę logiczną The Talos Principle.
W grze wcielamy się w tajemniczą bohaterkę, która zamierza pozbyć się pięciu właścicieli pewnej korporacji. Problem w tym, że nasza podopieczna musi przedzierać się przez doskonale strzeżone lokacje, dysponując jedynie kataną i hakiem.
Rozgrywka odbywa się na kilkunastu poziomach i polega na spokojnym przemieszczaniu się i skradaniu po wielopoziomowych budynkach. Bohaterka potrafi wspinać się po ścianach i przyczepiać się do sufitów, co wykorzystujemy do zajmowania dogodnych pozycji do ataku. Starcia polegają na wskazywaniu celów. Naciskając i przytrzymując jeden przycisk, zatrzymujemy czas i ustalamy kolejny ruch. Kluczem do sukcesu jest dobre planowanie poczynań i szybkie eliminowanie zagrożeń.
Oprawa graficzna Ronina została stworzona w dwuwymiarowym, rozpikselowanym stylu, nawiązującym do starych produkcji z lat 80. XX wieku.
Autor opisu gry: Kamil Zwijacz
Platformy:
PC Windows 30 czerwca 2015Polskie napisy
PlayStation 4 1 listopada 2016Polskie napisy
PlayStation Vita AnulowanaPolskie napisy
Apple iOS AnulowanaPolskie napisy
Producent: teedoubleuGAMES
Wydawca: Devolver Digital
Ograniczenia wiekowe: 12+
Gry podobne:
15 sierpnia 2015
Większość z nas przez długi czas wyczekuje hitów z pierwszej półki, tworzonych i reklamowanych za olbrzymie pieniądze. Czasem jednak warto zejść z półki AAA na ziemię i spojrzeć na tytuły, które zrobione za mniejszą kasę, wcale nie są gorsze.
Od wczoraj Ronin - turowa platformówka 2D od polskiego twórcy, Tomasza Wacławka - dostępny jest w pełnej wersji w sklepie Steam. Jeśli sądzić po recenzjach, możemy mówić o małym sukcesie polskiej produkcji.
gry
Jakub Błażewicz
1 lipca 2015 11:19
Firma Devolver Digital, wydawca gry Ronin autorstwa Tomasza Wacławka, poinformowała, ze tytuł trafi na rynek w pełnej wersji 30 czerwca. Projekt dostępny będzie w cyfrowej dystrybucji na komputerach PC, a w późniejszym czasie pojawi się także na konsolach PlayStation 4 i PlayStation Vita.
gry
Kamil Zwijacz
24 czerwca 2015 09:21
Miłośnicy gier niezależnych posiadający konsole PlayStation otrzymają w nadchodzących miesiącach rozmaite produkcje niezależne, w tym Ronin, Firewatch i Death's Gambit.
gry
Kamil Zwijacz
16 czerwca 2015 13:48
Po wielkim wydarzeniu, jakim była premiera Wiedźmina 3, przyszedł czas uspokojenia. Nie znaczy to, że w tym tygodniu zabraknie nowych gier. Pojawią się między innymi: Audiosurf 2, Catlateral Damage, Magicka 2, Ronin, czy czwarty odcinek Gry o Tron w wykonaniu Telltale.
gry
Szymon Liebert
25 maja 2015 18:22
Dziś piszemy m.in. o demie gry Ronin, dodatkowej zawartości do Guitar Hero Live oraz odejściu czołowego twórcy gry Godus ze studia 22 Cans. Witajcie w wieściach ze świata - codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Łukasz Szliselman
21 kwietnia 2015 13:38
Firma Devolver Digital wyda w tym roku grę Ronin autorstwa Tomasza Wacławka. Będzie to niecodzienna platformówka, w której zostanie zastosowany turowy system walki. Produkcja ukaże się w cyfrowej dystrybucji na komputerach osobistych.
gry
Kamil Zwijacz
23 stycznia 2015 10:48
W najnowszym odcinku Darmówek rekomendujemy m.in. polską skradankę, grę logiczną o manipulowaniu terenem oraz surrealistyczną przygodówkę.
gry
Adrian Werner
5 września 2014 13:01
Popularne pliki do pobrania do gry Ronin.
Wymagania sprzętowe gry Ronin:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core 2 Duo 2 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 512 MB GeForce 8600/Radeon HD 2600 XT lub lepsza, 300 MB HDD, Windows Vista/7/8.
PlayStation Vita
Wspiera:
PlayStation Network
PlayStation 4
Wspiera:
PlayStation Network
Apple iOS
Wymaga:
iPad
Średnie Oceny:
Średnia z 3 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 95 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"W większości pozytywne"
Średnia z 1567 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
gutosaw
Ekspert
2019.06.21
+ System walki jest ciekawy + Możliwość przeprowadzania kombinacji i rozwoju postaci + Dość krótka, ale przynajmniej dzięki temu jest trochę mniej nużąca - - - Bardzo powtarzalna. Z niewielką różnorodnością map i przeciwników - - - Brak różnych wyzwań, które zmuszałyby do zmiany stylu gry - - - Brak fabuły i postaci - - Mechanika potrafi być nieprzewidywalna i czasem się psuje
Adrian Werner
GRYOnline.pl Team
2017.11.15
Michał Mańka
GRYOnline.pl Team
2016.04.25
PeaceGuard Centurion
Właśnie przeszedłem. Jeśli ktoś polubił Gunpoint, to z pewnością chętnie zagra też w Ronina, albo w drugą stronę. Gra jest wyraźnie wzorowana na wspomnianym tytule.
Jeśli chodzi o jakieś porównanie, to z pewnością jest wyraźnie trudniejsza, także trochę dłuższa (choć to wynika głównie właśnie z poziomu trudności), jednak brak jest pewnych rozwiązań (elektronika), z kolei dodane są inne (wszelkie umiejętności specjalne i bardziej skomplikowany system walki).
Przyjemna jest oprawa audio. Oprawa wideo mogłaby być lepsza, ale nie ma co narzekać.
Fabuła jeszcze prostsza niż w pierwowzorze - klasyczna opowieść o samotnym mścicielu.
Niestety nawet w ostatniej wersji gry występuje trochę niedociągnięć, które czasem irytują.
Ostatecznie właśnie z uwagi na te niedoróbki tylko 8,5, jednak wciąż jest to jak najbardziej gra warta polecenia.
MRUZLed Legionista
Spoko gra , warto zagrać w tryb dodatkowy , coś dla fanów Gunpoint lub dla ludzi którzy lubią platformówki z odrobinką myślenia. Szkoda że niema edytora , choć obiecali że będzie.
Labowski Chorąży
Kompletnie nie przypadła mi do gustu bo nienawidzę gier gdzie musisz tak, a nie inaczej bo, inaczej twórca nie przewidział. Jeśli ktoś chce robić rzeż to powinien móc robić rzeż, ALE jeśli ja chce się skradać to powinienem móc się skradać - zwłaszcza iż npc się tutaj nie ruszają więc nie ma tłumaczeń, że nie zauważyli iż kompan nie żyje. No jak ku...de nie chodzą to skąd mają wiedzieć? Nie kompletnie nie.
Jeśli ktoś lubi sudoku i ogólnie TYLKO jedno rozwiązanie to jak najbardziej, ale Ci którzy uważają iż gra powinna mieć więcej niż jedną możliwość to stanowczo odradzam.