Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 28 listopada 2008, 12:40

autor: Hed

Otwarta beta Home na pewno w tym roku

Pierwsze informacje o Home pojawiły się już dość dawno temu. Produkcja ta jest swoistym przeniesieniem pomysłów znanych chociażby z Second Life na PlayStation 3. Tytuł ma więc oferować wirtualny świat, w którym posiadacze konsol mogliby się spotykać, rozmawiać oraz wykonywać szereg innych czynności. Kiedy zobaczymy Home w akcji? Już niedługo – obiecuje Sony.

Pierwsze informacje o Home pojawiły się już dość dawno temu. Produkcja ta jest swoistym przeniesieniem pomysłów znanych chociażby z Second Life na PlayStation 3. Tytuł ma więc oferować wirtualny świat, w którym posiadacze konsol mogliby się spotykać, rozmawiać oraz wykonywać szereg innych czynności. Kiedy zobaczymy Home w akcji? Już niedługo – obiecuje Sony.

Produkowana przez Sony Computer Entertainment gra, czy raczej aplikacja będąca platformą dla społecznych relacji, ma wejść w publiczną fazę testów już niedługo. O tym wiedzieliśmy już jakiś czas temu, jednak start bety został kilkukrotnie opóźniony. Tymczasem, Jack Buser, szef tego projektu, zapewnił, że Home wypróbujemy jeszcze w tym roku.

Otwarta beta Home na pewno w tym roku - ilustracja #1

Obecnie produkt znajduje się w fazie zamkniętych testów. Jeśli chodzi o postępy w produkcji tytułu to jest on już praktycznie ukończony. Niedawno wypuszczono nową wersję klienta gry (1.0), w związku z czym do bety zaproszono kolejne 100 tysięcy graczy. Dlaczego jednak ciągle raczeni jesteśmy informacjami o opóźnieniach?

Buser mówi, że przyczynami długiego procesu tworzenia gry są jej innowacyjność i skomplikowanie. Home ma przecież oferować zupełnie nowe rozwiązania i usługi, zarówno dla użytkowników PlayStation 3 jak i partnerów biznesowych firmy. To przedsięwzięcie wymaga więc ogromnych nakładów pracy, a deweloperzy chcą wypuścić produkt pokrywający się ze złożonymi wcześniej obietnicami i godnie reprezentujący społeczność skupioną wokół konsoli Sony.

Miejmy nadzieję, że cały projekt nie okaże się tylko i wyłącznie wielkim wirtualnym miejscem reklamowym. Sama tematyka produktu nie gwarantuje mu sukcesu. Warto chociażby wspomnieć niedawne zamknięcie podobnego w założeniach Lively firmy Google, który po prostu umarł śmiercią naturalną. Jaki los czeka Home dowiemy się już niedługo.