Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 11 czerwca 2019, 08:50

Ogromny komercyjny sukces serii Dark Souls

Japońskie studio From Software ujawniło, że od wydania pierwszej części w 2011 roku do sklepów na całym świecie wysłano ponad 25 milionów egzemplarzy znanej za sprawą swojego legendarnego poziomu trudności serii Dark Souls.

Studio From Software pochwaliło się sporym sukcesem przy okazji informacji prasowej na temat gry Elden Ring. Japończycy ujawnili, że do sklepów na całym świecie zostało wysłanych 25 milionów egzemplarzy tytułów z serii Dark Souls, co dobitnie udowadnia, jak wielką popularnością cieszy się cykl. Osiągnięcie to jest tym bardziej imponujące, że nie wliczono do tego rezultatu wydanego w 2009 roku Demon’s Souls, powszechnie traktowanego jako część tej samej marki.

Japończycy nieźle zarobili na swoim symulatorze umierania. - Ogromny komercyjny sukces serii Dark Souls - wiadomość - 2019-06-11
Japończycy nieźle zarobili na swoim symulatorze umierania.

Nie jest to może wynik, który zapewni serii miejsce wśród największych bestsellerów interaktywnej rozrywki, biorąc jednak pod uwagę specyfikę Dark Souls trudno nie być pod wrażeniem. Według wszelkiej logiki cykl ten powinien być absolutną niszą – szczegółowością grafiki odstaje od większości dzisiejszych hitów, a jego warstwa fabularna jest do przesady enigmatyczna. No i ten legendarny poziom trudności. Produkcje From Software znane są z tego, że mniej wprawny gracz będzie w nich ginąć co krok, a gigantyczni bossowie sprawią problemy nawet weteranom. To marka skrajnie nieprzyjazna dla nowicjuszy, choć wytrwałym graczom da masę satysfakcji. Mimo to gry japońskiego studia – nie tylko Dark Souls, ale też Bloodborne czy Sekiro: Shadows Die Twice – przeistoczyły się w popkulturowy fenomen i odnoszą gigantyczne komercyjne sukcesy.

From Software twardo trzyma się więc swojej wizji ponurych, wymagających produkcji także w Elden Ring. Zapowiedziany podczas trwających targów E3 tytuł będzie największym projektem w historii zespołu, oferując w pełni otwarty świat i znacznie większy nacisk na elementy RPG, utrzymując przy tym wysoki poziom trudności i skomplikowane, wielopoziomowe lokacje. Ponadto do współpracy nad grą namówiono pisarza George’a R.R. Martina, autora sagi Pieśni Lodu i Ognia. Kto wie, może tym razem zrozumiemy cokolwiek z fabuły?

  1. Oficjalna strona internetowa gry From Software

Jakub Mirowski

Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

więcej