Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 maja 2010, 10:20

autor: Piotr Doroń

Nowe informacje o Gears of War 3

Ostatni numer magazynu Game Informer okazał się źródłem nowych informacji na temat trzeciej odsłony bestsellerowego cyklu Gears of War, która zadebiutuje na Xboksie 360 w kwietniu 2011 roku.

Ostatni numer magazynu Game Informer okazał się źródłem nowych informacji na temat trzeciej odsłony bestsellerowego cyklu Gears of War, która zadebiutuje na Xboksie 360 w kwietniu 2011 roku.

Potwierdzono w ten sposób, że do zespołu Delta Squad dowodzonego przez Marcusa Feniksa oraz Dominika Santiago dołączy wspomniana w dniu oficjalnej zapowiedzi gry Anya Stroud (możemy ją podziwiać w pierwszym zwiastunie GoW3), pełniąca w poprzednich odsłonach serii rolę informatora oraz łącznika z główną bazą, a także religijny Jace Stratton, bohater serii komiksowej Gears of War: Hollow, osadzonej fabularnie pomiędzy wydarzeniami z Gears of War i Gears of War 2. Ekipę będą oczywiście uzupełniać starzy znajomi, czyli Augustus Cole oraz Damon Baird, w których będziemy mogli się wcielić m.in. w trybie czteroosobowej kooperacji.

Zmiany zostaną również wprowadzone do mechaniki rozgrywki GoW3. Jedną z nowości będzie możliwość wymiany bronią pomiędzy członkami Delta Squad, a nawet zwykłymi żołnierzami COG przedzierającymi się przez pole walki (funkcja ta zapewne znajdzie zastosowanie także w trybie wieloosobowym).

Nowe informacje o Gears of War 3 - ilustracja #1

W ten prosty sposób gracz będzie mógł uzyskać dostęp m.in. do prekursora Lancera, pochodzącego sprzed trwającego 79 lat konfliktu Pendulum Wars (zakończonego 6 tygodni przed Emergence Day, czyli pierwszą ofensywą Locustów). Będzie to karabin wyposażony w bagnet zamiast piły mechanicznej, a także zdecydowanie gorszy typ amunicji, sprawdzający się tak naprawdę wyłącznie w starciach na krótkie dystanse. Kolejnym nowym środkiem zagłady jest wyrzutnia pocisków – przywodzących na myśl piranie – przedzierających się w kierunku przeciwnika tuż pod powierzchnią ziemi.

W grze nie zabraknie ponadto przeciwników nowego typu. Oprócz zmutowanych Locustów, noszących nazwę Lambent, będą to potężne, organiczne katapulty, które jednak nie doczekały się szerszego opisu na łamach Game Informera. Rywalizować z nimi będziemy m.in. za sterami mecha o nazwie Silverback, posiadającego dwa tryby działania (mobilny oraz stacjonarny, ze zwiększoną siłą pancerza).

Game Informer okazał się również źródłem na temat opcji multiplayer. W GoW3 zawarte zostaną mianowicie co najmniej dwie nowe mapy. Jedna z nich zostanie osadzona na pustynnym terenie, z kolei druga powstanie na bazie ruin Jacinto. Co ciekawe, projekty map będą mogły ulegać zmianom w trakcie rozgrywki – np. część obszaru Jacinto zostanie zalana.

Wśród dostępnych trybów rozgrywki znajdzie się ponadto opcja Arcade, w której gracz będzie walczyć z Locustami w celu zdobycia jak największej liczby punktów (w grze znajdzie się ranking z najlepszymi rezultatami). W opisywanym trybie uczestnicy zabawy będą mogli ingerować w różne cechy, m.in. w zasady fizyki, a także wygląd bohaterów (duże głowy itp.).

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej