Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 10 września 2009, 06:47

autor: Hed

Nowe CD-Action i problem kluczy do Sins of a Solar Empire

Najnowszy numer magazynu CD-Action oferuje między innymi świetną grę Sins of a Solar Empire, do której można było otrzymać specjalny kod pozwalający na prowadzenie rozgrywki w trybie sieciowym. Okazało się, że doszło do pomyłki i klucze, mające ograniczać się tylko do tej opcji, umożliwiały ściągnięcie pełnej gry z systemu dystrybucji Impulse, należącego do firmy Stardock.

Najnowszy numer magazynu CD-Action oferuje między innymi świetną grę Sins of a Solar Empire, do której można było otrzymać specjalny kod pozwalający na prowadzenie rozgrywki w trybie sieciowym. Okazało się, że doszło do pomyłki i klucze, mające ograniczać się tylko do tej opcji, umożliwiały ściągnięcie pełnej gry z systemu dystrybucji Impulse, należącego do firmy Stardock.

Wobec pomyłki Wydawnictwo Bauer i redakcja CD-Action wystosowało notkę, w której przeproszono czytelników oraz firmę Kalypso za pomyłkę. Klucze do trybu sieciowego pozwalały bowiem ściągnąć pełnoprawny egzemplarz produkcji w wersji elektronicznej (Impulse) każdej osobie, niezależnie do tego czy nabyła CD-Action czy też nie. Wystarczyło tylko zarejestrować się na stronie magazynu i poprosić o wygenerowanie kodu.

Grupa użytkowników zauważyła, że kody pozwalają ściągnąć pełną wersję gry. Informacja szybko się rozeszła (pojawiły się nawet anglojęzyczne poradniki jak wykorzystać całe niedopatrzenie), więc spora część graczy błyskawicznie weszła w posiadanie tytułu. Z tego powodu musiano wstrzymać dystrybucję kodów także dla nabywców pisma. Wydane klucze zostały również unieważnione.

CD-Action poszukuje rozwiązania niefortunnej sytuacji. Kody zdobyto drogą legalną na podstawie umowy podpisanej z posiadaczami praw do gry Sins of a Solar Empire w Polsce (Kalypso). Pełna wersja tytułu, zawierająca kampanię solową, znajduje się na płycie dołączonej do magazynu. Klucze miały umożliwić tylko dostęp do zabawy w sieci, która wymaga potwierdzenia legalności gry.

Oczywiście rozwiązanie musi zadowolić także firmę posiadającą prawa do gry, czyli Kalypso, z którą aktualnie są prowadzone rozmowy. Przedstawiciele CD-Action zapewniają, że ich rezultat będzie satysfakcjonujący przede wszystkim dla czytelników pisma. Pozostaje więc trochę poczekać i sprawdzić solową kampanię w Sins of a Solar Empire, w którą można pograć bez przeszkód.

Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że nowe klucze będą rozsyłane do użytkowników, którzy zgłoszą się do redakcji być może już nawet od dzisiaj. Niemniej jednak nic nie zostało jeszcze oficjalnie potwierdzone przez Wydawnictwo Bauer czy też firmę Kalypso, więc pewności co do poprawności powyższej informacji na razie nie ma. Gdy tylko poznamy nowe szczegóły niezwłocznie Wam je przekażemy.

Warto także wspomnieć, że pismo udostępniło kody na pełną wersję gry Speedball 2. W tym przypadku nie doszło jednak do żadnej pomyłki, bo CD-Action planuje dostarczać fanom różne produkcje na wszelkie możliwe sposoby (jeśli tylko jest to możliwe). W przeszłości przedstawiano już klucze między innymi do kilku gier sieciowych (Aion, Champions Online, Battlefield: Heroes).

GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.

Sins of a Solar Empire: Grzechy Imperium Słońca

Sins of a Solar Empire: Grzechy Imperium Słońca