Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 20 stycznia 2011, 10:25

autor: Szymon Liebert

Nowa gra twórców Psychonauts i Brutal Legend pojawi się w lutym

W przyszłym miesiącu osoby narzekające na brak humoru i oryginalności w branży rozrywki elektronicznej dostaną grę, która być może zmieni ich opinię. Chodzi o Stacking, czyli najnowszy projekt studia Double Fine, znanego z Psychonauts i Brutal Legend. Produkcja zostanie wydana 8 lutego na Xbox LIVE i PlayStation Network przy współpracy z THQ.

W przyszłym miesiącu osoby narzekające na brak humoru i oryginalności w branży rozrywki elektronicznej dostaną grę, która być może zmieni ich opinię. Chodzi o Stacking, czyli najnowszy projekt studia Double Fine, znanego z Psychonauts i Brutal Legend. Produkcja zostanie wydana 8 lutego na Xbox LIVE i PlayStation Network przy współpracy z THQ.

W Stacking wcielimy się w niejakiego Charliego, najmniejszego reprezentanta matrioszek na świecie, który wyruszy na ratunek swojej rodzinie. Producent gry postawił na niezwykle nietypowy świat (zaludniony przez rosyjskie lalki), świetną oprawę audiowizualną (korzystającą z silnika Brutal Legend) oraz ciekawe pomysły.

Nowe dzieło Tima Schafera i spółki to połączenie przygodówki z grą logiczną. W każdej z lokacji spotkamy dziesiątki postaci, w które będzie można się wcielić (wskakując do ich wnętrza) i w ten sposób przejąć ich umiejętności. Za ich pomocą rozwiążemy zagadki - co ciekawe większość z nich ukończymy na kilka sposobów.

Nowa gra twórców Psychonauts i Brutal Legend pojawi się w lutym - ilustracja #1

Stacking jest efektem nowej polityki studia Double Fine, które nie wyszło najlepiej na drogim i czasochłonnym Brutal Legend. Tim Schafer podzielił swoją ekipę na podgrupy i pozwolił każdej z nich pracować nad nowym pomysłem. Pierwszym owocem takiego systemu był bardzo przyjemny Costume Quest (wraz z niedawnym DLC).

Za wyprawę do unikalnego świata matrioszek trzeba będzie zapłacić 1200 punktów Microsoftu (na Xboksie 360) lub około 50 złotych (na PlayStation 3).