Nintendo DS ciągle dominuje na rynku japońskim

Wydawca najbardziej znanego japońskiego magazynu Famitsu, firma Enterbrain, opublikował najświeższe wyniki sprzedaży gier w Japonii. Zestawienie obejmuje okres od dnia 27 marca do 24 września, a więc pierwsze półrocze trwającego obecnie roku fiskalnego.

Piotr Doroń

Komentarze

Wydawca najbardziej znanego japońskiego magazynu Famitsu, firma Enterbrain, opublikował najświeższe wyniki sprzedaży gier w Japonii. Zestawienie obejmuje okres od dnia 27 marca do 24 września, a więc pierwsze półrocze trwającego obecnie roku fiskalnego.

Dowiadujemy się z niego, że najlepiej sprzedającą się pozycją w trakcie tychże sześciu miesięcy było New Super Mario Bros., wydane na konsolę Nintendo DS. Zakupiło ją aż 3.09 miliona Japończyków. Drugie miejsce zajęła Motto Nou wo Kitaeru (znana również jako Big Brain Academy), kontynuacja szalenie popularnej pozycji logiczno-zręcznościowej pt. Brain Age. Znalazła ona 1.53 miliona nabywców. Najniższe miejsce na podium przypadło z kolei najnowszej odsłonie serii Winning Eleven oznaczonej liczbą 10 (u nas Pro Evolution Soccer 6), w wersji na konsolę PlayStation 2. Sprzedała się ona w 1.04 miliona egzemplarzy.

Kolejne miejsca w rankingu przypadły już tylko grom wydanym na konsolę Nintendo DS. Są nimi: Brain Age (900.000), Animal Crossing: Wild World (870.000), Tetris DS (840.000), Final Fantasy III (730.000), English Training (670.000), Shaberu DS Ryouri Navi (u nas Cooking Mama; 500,000) oraz kontynuacja Tamagotchi DS, Tamagotchi Puchi Puchi Omisecchi (500.000).

Liczba sprzedanych egzemplarzy poszczególnych gier nie ukazuje oczywiście pełnej sytuacji na rynku. Większość z tytułów, które znalazły się w rankingu miało bowiem swą japońską premierę przed 27 marca. Nie zmienia to jednak faktu, że dominacja konsoli Nintendo DS była w branym pod uwagę okresie przytłaczająca.

8.1

GRYOnline

8.3

Gracze

OCEŃ
Oceny

Piotr Doroń

Autor: Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

Gothic 3 sprzedaje się w Niemczech jak ciepłe bułeczki

Następny
Gothic 3 sprzedaje się w Niemczech jak ciepłe bułeczki

Marka In the Groove pod jednym dachem z Dance Dance Revolution

Poprzedni
Marka In the Groove pod jednym dachem z Dance Dance Revolution

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl