PlayStation podjęło decyzję, której studio Days Gone mogło się spodziewać. Po ostatniej anulowanej grze nadchodzą cięcia
Znane z Days Gone studio Bend musiało zwolnić 30% załogi. Jednym z powodów jest skasowanie gry-usługi, nad którą pracował zespół.

Firma Sony zdecydowała się przeprowadzić dużą redukcję zatrudnienia w Bend Studio, czyli zespole znanym z Days Gone.
- Oficjalnie nie podano, ile osób zwolniono, ale dziennikarz Jason Schreier dowiedział się, że z pracą pożegnało się 40 deweloperów, czyli ok. 30% załogi.
- Jednym z powodów zwolnień jest porażka gry-usługi, nad którą pracowało studio. Projekt ten został bowiem skasowany przed premierą.
- Po anulowaniu gry-usługi Bend Studio miało być na wczesnym etapie tworzenia nowej gry. Na razie nie wiadomo, co stanie się z tym projektem. Według Schreiera fakt, że Sony przeprowadziło tak duże zwolnienia oznacza, iż koncern raczej nie ma w planach zamknięcia zespołu.
Komentując zwolnienia, Bend Studio wystosowało następujący komunikat:
Dziś pożegnaliśmy się z kilkoma niezwykle utalentowanymi członkami zespołu, przechodząc do kolejnego projektu. Jesteśmy ogromnie wdzięczni za ich wkład, który ukształtował to, kim jesteśmy, a ich wpływ na zawsze pozostanie częścią naszej historii.
Gry-usługi Sony – wielka klapa z jednym wyjątkiem
Porzucony projekt, nad którym pracowało Bend Studio, miał być militarną strzelanką. Skasowano ją w styczniu, wraz z grą-usługą osadzoną w uniwersum serii God of War tworzoną przez zespół Bluepoint.
Dwa tygodnie po tym wydarzeniu Bend Studio zwolniło kilku pracowników zatrudnionych na tymczasowych kontraktach. Skala redukcji była wtedy mała, bo zespół pracował nad Days Gone Remastered, więc dodatkowe ręce do pracy było przydatne. Ta produkcja zadebiutowała 25 kwietnia i po jej premierze Sony musiało uznać, że może odchudzić załogę tego studia.
Wielka szarża Sony mająca na celu podbicie rynku gier-usług okazała się wielką porażką. Concord stał się największą klapą zeszłego roku – serwery tej strzelanki wyłączono raptem po 11 dniach od premiery, a wkrótce potem zamknięto odpowiedzialne za projekt studio Firewalk. Natomiast The Last of Us: Factions zostało skasowane jeszcze przed premierą. Coraz gorzej wyglądają również szanse na sukces nadchodzącego Marathona. W sumie Sony skasowało ponad 10 gier-usług, a jedynym sukcesem okazało się Helldivers 2.