Days Gone na PC bez obsługi ray tracingu i DLSS
Pecetowa wersja gry Days Gone, która ma się ukazać 18 maja, nie otrzyma obsługi ray tracingu ani DLSS. Dostaniemy za to szereg innych opcji do skonfigurowania.

Days Gone, czyli pierwotnie tytuł ekskluzywny PlayStation 4, który za 10 dni wyjdzie również na PC, będzie pozbawiony zarówno obsługi ray tracingu, jak i technologii DLSS od Nvidii (Deep Learning Super Sampling). Taką informację podało na swojej stronie odpowiedzialne za produkcję studio Bend.
Może wydawać się to odrobinę rozczarowujące, ale pamiętajmy, że udostępnione przez twórców wymagania sprzętowe Days Gone na PC (o których pisaliśmy tutaj) są dość niskie, dzięki czemu gra powinna uruchomić się nawet na średniej klasy sprzęcie. O ile jednak brak obsługi ray tracingu jest raczej zrozumiały, gdyż ten wymaga mocnych kart graficznych (patrz: wydane dwa dni temu Metro Exodus Enhanced Edition), to niewykorzystanie DLSS 2.0 trochę zaskakuje. Technologia skaluje w końcu w czasie rzeczywistym obrazy o niskich rozdzielczościach do takich o wyższych parametrach, co przekłada się na większą liczbę klatek na sekundę w danej grze, przy jednoczesnym zachowaniu dobrej jakości oprawy wizualnej i ograniczeniu obliczeń, które musi wykonać karta graficzna.
Days Gone na PC otrzyma, oczywiście, szereg innych poprawek względem wersji na PS4. Zakres zmian możecie zobaczyć na powyższym wideo. Gracze będą mogli m.in. zwiększyć poziom detali, zasięg rysowania listowia czy jakość cieni i renderowania. Ponadto tytuł ma pozwolić na zabawę bez limitu fps, a także obsługiwać ultraszerokie monitory. Wszystkie konfigurowalne opcje możecie zobaczyć na screenie poniżej.
Przypomnijmy, że gra studia Bend wyjdzie na PC 18 maja i będzie dostępna na Steamie oraz w Epic Games Store. Jest to kolejna – po Horizon: Zero Dawn, którego wersję Complete Edition na PS4 i PS5 możecie odebrać za darmo jeszcze przez tydzień – produkcja Sony ukazująca się na komputerach osobistych. Według plotek następne może być Ghost of Tsushima, a później ma przyjść kolej na God of Wara i Bloodborne.
- Oficjalna strona studia Bend
- Recenzja gry Days Gone – Synowie Anarchii kontra Żywe trupy
- Days Gone - poradnik do gry

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- Bend Studio
- konwersje PC
- action adventure
- gry akcji TPP
- ustawienia, tryby graficzne (gry)
- Sony Interactive Entertainment
- Find Your Next Game
- PC
Komentarze czytelników
Metaverse Senator

Rozczarowująca to jest dostepnosc kart ktore obsluguja rt na przyzwoitym poziomie wiec mi lata kolo dupy ze tego tutaj nie bedzie. Zanim kupie nowa karte to zdaze przejsc ta gre po raz drugi na pc.
pawel1812 Generał
Nie bardzo rozumiem, czemu tematem przewodnim newsa jest to, że gra jest pozbawiona RT i DLSS ?? Przecież w oryginale również ich nie miała. RT, jakkolwiek by to ładnie Nvidia reklamowała, wymaga wykonania dodatkowej pracy.
tgolik Generał

Myślę, że w dzisiejszych czasach warto zupgreadować komputer za śmieszne 2000 zł o PS5. I w Days Gone zagrać w wersji PS4.
sadler Konsul
Bardzo dobrze, może nie będzie popsutą grą jak większość gier z technologiami i logiem NVIDII.
Elementchaosu Chorąży
Żenada. RT i DLSS to przyszłość. A kto mówi że to zbędny bajer to kasztan co dalej gra na integrze i się wymadrza xD