autor: Zuzanna Domeradzka
„Mistrz interaktywnych opowieści” współtworzy mroczne RPG fantasy, które przypomni o „złotej erze” gatunku
Chris Avellone wspomoże studio założeone przez scenarzystę Detroit: Become Human. Poznaliśmy kolejne szczegóły odnośnie do fabuły nadchodzącego mrocznego RPG.

W zeszłym roku dowiedzieliśmy się o powstaniu studia Republic Games, które w przyszłości ma nam dostarczyć ambitną grę RPG. Jego założycielem jest Adam Williams, główny scenarzysta takich gier, jak Star Wars: Eclipse czy Detroit: Become Human. Dziś otrzymaliśmy informację o nowym ważnym członku tego zespołu.
Weterani branży łączą siły
Ceniony scenarzysta Chris Avellone dołączył do studia Republic Games (via Eurogamer). Deweloper ten pracował nad fabułami m.in. Dying Light 2, KotOR-a 2, Star Wars Jedi: Fallen Order czy Wasteland 3. W jego portfolio znajduje się również wiele klasycznych pozycji, np. Fallout 2, Fallout: New Vegas czy Icewind Dale.
Avellone wyznał, że sam zapytał o możliwość współpracy z Adamem Williamsem nad jego nowym projektem, kiedy tylko o nim usłyszał. Założyciel studia Republic Games przyjął scenarzystę do swojego zespołu, gdyż bardzo ceni jego dotychczasowe prace. Dla Williamsa Chris Avellone jest „mistrzem interaktywnych opowieści”.
Podoba mi się jego [Adama Williamsa – dop. red.] koncepcja gry, a jeszcze bardziej sposób, w jaki buduje on narrację. Możliwość uczestniczenia [w projekcie] od samego początku jest niezwykła i stanowi rzadką okazję w tej branży – powiedział Chris Avellone w odniesieniu do rozpoczęcia współpracy z Republic Games.
Co wiemy o nowym mrocznym RPG?
Ogólne założenia pierwszej gry omawianego studia zostały przybliżone jakiś czas temu. Gracze mają otrzymać mroczne RPG w klimacie fantasy, które będzie kładło duży nacisk na wybory podejmowane przez „dojrzałego odbiorcę”. Opublikowany dziś w serwisie Eurogamer wywiad z Adamem Williamsem zdradza nam kolejne szczegóły o tym tajemniczym projekcie.
- Gra zaoferuje „bogatą fabułę” i kilka różnych zakończeń.
- Gracze stworzą własnego bohatera lub antybohatera w świecie, w którym panuje totalny reżim. Będą mogli przy tym dołączyć do wybranych frakcji.
- Produkcja zaoferuje głęboki wątek proroctw i zjawisk nadprzyrodzonych, przenoszących gracza do świata mitologii.
- Nie zabraknie typowych dla gier RPG mechanik, w tym romansów czy rekrutacji towarzyszy.
Adam Williams twierdzi, że celem studia Republic Games jest połączenie klimatu „złotej ery gier RPG” z interaktywną historią „na najwyższym poziomie”. Z deweloperem rangi Chrisa Avellone’a w szeregach bardzo możliwe wydaje się, że twórcom uda się spełnić te obietnice.