Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 maja 2025, 19:57

autor: Michał Harat

Microsoft znów zwalnia na potęgę. Firma ogłosiła największe cięcia od potężnej fali sprzed dwóch lat

Microsoft ogłasza masowe zwolnienia – 3% globalnej kadry straci pracę. To może być największa redukcja etatów w firmie od czasu dużej fali cięć z 2023 roku.

Źródło fot. Xbox Game Studios / Microsoft Studios.
i

Temat zwolnień w branży od kilku lat powraca jak bumerang — tym razem ponownie padło na Microsoft. Jak informuje serwis CNBC, amerykański gigant ogłosił, że zwolni 3% spośród wszystkich swoich pracowników, co oznacza tysiące osób na całym świecie.

Decyzja ta obejmie wszystkie działy, poziomy i regiony, a jej celem jest „wdrożenie zmian organizacyjnych, które najlepiej przygotują firmę do działania na dynamicznie zmieniającym się rynku”.

Microsoft miał na koniec czerwca około 228 tys. pracowników (łatwo więc wyliczyć, że 3% osób do zwolnienia to ponad 6,8 tys. etatów). Firma poinformowała CNBC, że jednym z głównych celów restrukturyzacji jest redukcja liczby warstw zarządzania, co ma poprawić wewnętrzną efektywność i szybkość działania.

Choć liczba osób objętych zwolnieniami w dziale gier nie została ujawniona, nie sposób nie zauważyć, że to już kolejna fala cięć w tym roku. W styczniu 2025 roku firma redukowała zatrudnienie w działach sprzedaży, bezpieczeństwa i gier, jednak tamte decyzje były podyktowane oceną wyników (via Business Insider). Tym razem – jak podaje CNBC – zwolnienia nie są związane z wydajnością pracowników, lecz z przebudową struktury firmy.

To największa fala zwolnień w Microsofcie od 2023 roku, kiedy to zlikwidowano około 10 tysięcy etatów. Obecna decyzja zapadła mimo bardzo dobrych wyników finansowych – w ostatnim kwartale Microsoft osiągnął 25,8 miliarda dolarów zysku netto, a prognozy na kolejne miesiące są równie optymistyczne.

Warto przypomnieć, że niedawno firma ogłosiła również podwyżki cen konsol Xbox Series, akcesoriów oraz gier. Microsoft nadal jest więc w centrum uwagi branży – m.in. ze względu na przejęcie Activision i zwycięstwa w sporach z amerykańską FTC.

Michał Harat

Michał Harat

Ukończył filologię polską ze specjalnością dziennikarską na UG. W grach zakochał się w wieku 4 lat, kiedy starszy kuzyn włączył mu zakurzonego Pegasusa. Pierwszy tytuł – Wolfensteina 3D – przeszedł w piwnicy swojego kumpla z zerówki (jego ojciec trzymał tam przestarzałego peceta). Dziś gra już niemal wyłącznie na konsolach, głównie na Switchu i PlayStation, ale ma też sporo retrosprzętu, na którym nadrabia to, co go ominęło za dzieciaka. O każdej produkcji soulsborne mówi, że „to dobra gra, być może najlepsza”. W wolnym czasie czyta książki, które nikogo nie interesują i chodzi na siłownię. Jest fanem mangi Berserk i filmów od wytwórni A24.

więcej