Microsoft też kasuje gry (przeciek)
Według nieoficjalnych doniesień, w wyniku zwolnień w Microsofcie pracujące obecnie ponoć nad Gears 6 studio The Coalition również się skurczyło. Spowodowało to jakoby, że deweloper anulował dwie niezapowiedziane gry.
Niedawno informowaliśmy Was, że Microsoft zamierza zwolnić ponad 10 tysięcy pracowników – w tym wielu deweloperów należących do zespołów z rodziny Xbox Game Studios. Najbardziej oberwało ponoć 343 Industries – twórcy Halo Infinite – lecz redukcja etatów dotknęła także studio The Coalition. W efekcie autorzy Gears 5 musieli jakoby anulować dwa niezapowiedziane projekty.
Rewelacji na ten temat dostarczył znany branżowy dziennikarz Jeff Grubb podczas dzisiejszego streamu z serii Game Mess Mornings, który transmitowano na Twitchu. Odnośnik do jego zapisu znajdziecie poniżej. Interesujące nas słowa padają w 16:06.
Nie wiemy, czym były te dwa anulowane projekty. Według Jeffa Grubba – na którego informacjach zwykle można polegać – przynajmniej jeden z nich miał pomóc studiu The Coalition „oswoić się” z Unreal Engine 5.
Kiedy jednak zespół musiał pożegnać się z częścią pracowników, najwyraźniej doszedł do wniosku, że demo technologiczne The Matrix Awakens – które wypuszczono na PS5 i XSX/S podczas gali The Game Awards 2021 (było dostępne tylko przez określony czas) – wystarczająco przygotowało go do pracy z najnowszą wersją silnika firmy Epic Games. W konsekwencji studio ponoć skoncentruje się teraz wyłącznie na Gears 6.
Wieść, że ów tytuł powstaje, nie jest ani nowa, ani zaskakująca – pierwsze informacje o „szóstce” pojawiły się w maju 2021 roku. Dwanaście miesięcy później opublikowano ogłoszenie o pracę, z którego wynikało, że The Coalition poszukuje specjalistów od technologii motion capture. Zdaniem Jeffa Grubba Gears 6 powinno ukazać się na PC i XSX/S w ciągu maksymalnie trzech lat.
Warto przypomnieć, że z podobnym problemem co The Coalition borykają się także firmy Ubisoft oraz Electronic Arts, które anulowały niedawno po kilka gier. Więcej informacji na ten temat znajdziecie tutaj i tutaj.
Więcej:„Kosmos jest z natury nudny”. Weteran Bethesdy mówi o największym problemie Starfielda
GRYOnline
Gracze
OpenCritic
Komentarze czytelników
zanonimizowany1359977 Senator
Jak wycinają gry multiplayer to dobrze, przynajmniej nie zostanie więcej zasobów i czasu utalentowanych ludzi udupione na coś co znika po odłączeniu serwerów jak kupa po fast foodzie po spuszczeniu wody.
Generalnie czas najwyższy gamedev odchudzić, produkować mniej gier ale ambitnych, wnoszących coś nowego, a nie klony klonów.
Ostatnie dwie części Gearsow to także nudy straszliwe. Czwórkę wymęczyłem, przy piątce się poddałem. Ciągle to samo, kilka kroków fala, kilka kroków dialog, nowy fala i do pozygu to samo przez pięć części.
Ileż można piec to samo.
vorimenn Generał
No to tak…
• wcześniej (2021) Jeff Grubb mówił, że The Coalition pracuje nad czymś nowym obok Gears of War.
• dzisiaj ten sam Jeff Grubb oznajmił, że The Coalition jednak skupia się wyłącznie nad Gears 6.
Czyli w zasadzie Grubb zapowiedział i anulował ten poboczny projekt xD
Bo tak naprawdę ani Microsoft, ani to studio oficjalnie niczego nie zapowiedzieli. Ba, poza jednym opisem na LinkedInie u jednego dewelopera, nie było żadnych innych poszlak za tym, aby The Coalition miało się zajmować czymś innym. Jedynie o czym obecnie wiadomo od samego Matta Booty''ego to to, że pomagają Undead Labs w kwestii technologii, UE5, i takich tam.
Poniekąd szkoda, bo jest w tym studiu potencjał, który można byłoby wykorzystać przy czymś innym. Szczególnie przy ich dobrej znajomości z Unreal Engine.
A o tym, że Gears 6 powstaje to żadne zaskoczenie, a bardziej coś w stylu tajemnicy poliszynela.
Jaya Generał
Mniej online i "...studio ponoć skoncentruje się teraz wyłącznie na Gears 6."
Dobrze, ale marzyłby się reset serii Gears. To co, że będzie fabuła na miarę Mass Effect 3 skoro nikt nie grał w ME1 i 2.
Wiedźmin 3 sobie poradził, ale Wiedźmin 2 był bardzo fajny, choć mało kto chyba grał w jedynkę.
Gearsy mają ja dla mnie głównie potencjał w AI companionach i w połączeniu z ulepszonej jakiejś mapy/rozwiązań z Gears Tactics/UFO, by tworzyły wspomnianego wcześniej Mass Effect. Mass Effect na długo zostawił lukę, w którą nikt się nie wcisnął gatunkiem. Gearsy odbiegały trochę swobodą i jakością fabularną - mało kto chyba dobrze kojarzy naciąganą fabułę, ale chyba bardziej przeszkadzał brak PL. Da radę wszystko poprawić jakimś resetem/remasterem również pomysłu na świat i fabułę.