Twórcy Mass Effect: Andromeda poinformowali, że gra nie zaoferuje opcji cross-play ani wsparcia dla dedykowanych serwerów. Natomiast wersja pecetowa nie będzie miała żadnego limitu wyświetlanych klatek na sekundę.
Zbliżająca się wielkimi krokami premiera Mass Effect: Andromeda skutkuje tym, że autorzy bez większego skrępowania zaczęli dzielić się z fanami nowymi informacjami. W ciągu ostatnich kilku dni ludzie ze studia BioWare ujawnili za pośrednictwem Twittera sporo ciekawostek.

Zapytani o szczegóły dotyczące trybu multiplayer w Mass Effect: Andromeda, autorzy odpowiedzieli, że nie mają w planach dedykowanych serwerów. Zamiast tego gra wykorzysta model peer-to-peer, który wcześniej pojawił się w Mass Effect 3. Ponadto produkcja nie zostanie wyposażona w opcję crossplay, pozwalającą na wspólną zabawę posiadaczom różnych platform.
Z bardziej pozytywnych wieści, BioWare potwierdziło, że wersja PC Mass Effect: Andromeda nie będzie miała żadnego sztywnego limitu maksymalnej liczby wyświetlanych klatek na sekundę. Ponadto gracze pecetowi otrzymają możliwość swobodnego konfigurowania pola widzenia (FOV).
Podczas tworzenia postaci zdecydujemy, jaki rodzaj szkolenia przeszło rodzeństwo Ryderów, co będzie mieć wpływ na ich zdolności na początku kampanii. Ponadto w grze mają pojawić się minigierki, pokroju tych symulujących hakowanie w poprzedniej trylogii.
Przypomnijmy, że Mass Effect: Andromeda zmierza na pecety oraz konsole Xbox One i PlayStation 4. Amerykańska premiera zaplanowana została na 21 marca. W Europie poczekamy dwa dni dłużej – do 23 marca. Abonenci usług EA Access (Xbox One) i Origin Access (PC) będą mogli wypróbować grę przed zakupem w ramach dziesięciogodzinnej wersji trial.
Warto dodać, że poza grą fani marki mogą również wypatrywać premiery trylogii powieści osadzonych w uniwersum serii. Pierwsza z nich, czyli Mass Effect: Nexus Uprising, ukaże się 28 marca. Druga, zatytułowana Mass Effect: Annihilation, ukaże się latem, a jesienią na półki księgarni trafi Mass Effect: Initiation. W Polsce książki ukażą się nakładem wydawnictwa Insignis.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
23

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.