Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 2 sierpnia 2019, 13:00

Koch Media - wydawca Metro Exodus otwiera nowy oddział w Polsce

Firma Koch Media wkracza na polski rynek wydawniczy. Nowy oddział w Warszawie ma pozwolić wydawcy na bezpośrednie dostarczenie swoich produkcji rodzimym graczom.

Wydawca Metro Exodus rusza na podbój polskiego rynku. - Koch Media - wydawca Metro Exodus otwiera nowy oddział w Polsce - wiadomość - 2019-08-02
Wydawca Metro Exodus rusza na podbój polskiego rynku.

Nikogo nie trzeba przekonywać, że w ostatnich latach polscy twórcy gier dają nam spore powody do dumy. Produkcje takie jak Wiedźmin 3: Dziki Gon, Dying Light, This War of Mine i Frostpunk zostały entuzjastycznie przyjęte przez krytyków, a nie brakowało też pomniejszych sukcesów (via świetna sprzedaż i oceny survivalowego Green Hell w ramach wczesnego dostępu). Najwyraźniej przełożyło się to też na zainteresowanie wydawców Polską. Tak można odczytać komunikat firmy Koch Media, która zapowiedziała otwarcie nowego oddziału w Warszawie. Będzie on odpowiedzialny nie tylko za rodzimy rynek, lecz także za dystrybucję w okolicznych krajach (Czechach, Słowacji, Węgrzech, Bułgarii i Rumunii). Na jego czele stanie Maciej Turski, wcześniej pracujący w takich firmach, jak LEM, gram.pl oraz CDP.

Maciej Turski ma spore doświadczenie w branży gier.
Maciej Turski ma spore doświadczenie w branży gier.

Jak czytamy w udostępnionej informacji prasowej, „Polska jest siódmą co do wielkości gospodarką w Unii Europejskiej i zarazem największą, której Koch Media do tej pory nie obejmuje własną działalnością operacyjną”. Klemens Kundratitz, prezes Koch Media, zwrócił uwagę na „utalentowanych deweloperów” oraz „dynamiczny i dobrze wykształcony” rynek konsumentów oraz przewidywane pozytywne tendencje w Polsce (m.in. wzrost płac oraz wydatków konsumenckich). Nowy oddział ma pozwolić wydawcy na bliższy kontakt z polskim środowiskiem gier wideo (twórcami, sprzedawcami, influencerami itd.), a także – i zapewne nie najmniej ważne – dostarczanie produkcji ze swojego katalogu bez pośredników:

Częścią sukcesu Koch Media i Deep Silver jest to, że stale jesteśmy blisko graczy oraz deweloperów gier. Dzięki otwarciu nowego oddziału wydawnictwa w Warszawie będziemy jeszcze bliżej tętniącego życiem polskiego środowiska deweloperskiego, a także chcemy móc bezpośrednio oferować nasze rosnące portfolio gier wszystkim polskim graczom w formie fizycznej oraz cyfrowo. […] Chcemy aby Koch Media było pierwszym wyborem w zakresie lokalnych usług wydawniczych i dystrybucji detalicznej w regionie.

Trzecie Shenmue może być jedną z pierwszych nowych gier wydanych przez polski oddział Koch Media. - Koch Media - wydawca Metro Exodus otwiera nowy oddział w Polsce - wiadomość - 2019-08-02
Trzecie Shenmue może być jedną z pierwszych nowych gier wydanych przez polski oddział Koch Media.

Maciej Turski przyznał, że firma jeszcze nie skończyła kompletować zespołu. Polski oddział Koch Media ma działać w pełni od 1 października, wtedy też mają się ukazać pierwsze lokalne wydania gier. Nie zdradził jednak, jakie to będą produkcje. Nie wspomniał też o polskich wersjach językowych, aczkolwiek brak rodzimych tłumaczeń wydaje się wątpliwy w świetle dotychczasowej polityki oraz ostatnich deklaracji wydawcy.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej