Koch Media - wydawca Metro Exodus otwiera nowy oddział w Polsce
Firma Koch Media wkracza na polski rynek wydawniczy. Nowy oddział w Warszawie ma pozwolić wydawcy na bezpośrednie dostarczenie swoich produkcji rodzimym graczom.

Nikogo nie trzeba przekonywać, że w ostatnich latach polscy twórcy gier dają nam spore powody do dumy. Produkcje takie jak Wiedźmin 3: Dziki Gon, Dying Light, This War of Mine i Frostpunk zostały entuzjastycznie przyjęte przez krytyków, a nie brakowało też pomniejszych sukcesów (via świetna sprzedaż i oceny survivalowego Green Hell w ramach wczesnego dostępu). Najwyraźniej przełożyło się to też na zainteresowanie wydawców Polską. Tak można odczytać komunikat firmy Koch Media, która zapowiedziała otwarcie nowego oddziału w Warszawie. Będzie on odpowiedzialny nie tylko za rodzimy rynek, lecz także za dystrybucję w okolicznych krajach (Czechach, Słowacji, Węgrzech, Bułgarii i Rumunii). Na jego czele stanie Maciej Turski, wcześniej pracujący w takich firmach, jak LEM, gram.pl oraz CDP.

Jak czytamy w udostępnionej informacji prasowej, „Polska jest siódmą co do wielkości gospodarką w Unii Europejskiej i zarazem największą, której Koch Media do tej pory nie obejmuje własną działalnością operacyjną”. Klemens Kundratitz, prezes Koch Media, zwrócił uwagę na „utalentowanych deweloperów” oraz „dynamiczny i dobrze wykształcony” rynek konsumentów oraz przewidywane pozytywne tendencje w Polsce (m.in. wzrost płac oraz wydatków konsumenckich). Nowy oddział ma pozwolić wydawcy na bliższy kontakt z polskim środowiskiem gier wideo (twórcami, sprzedawcami, influencerami itd.), a także – i zapewne nie najmniej ważne – dostarczanie produkcji ze swojego katalogu bez pośredników:
Częścią sukcesu Koch Media i Deep Silver jest to, że stale jesteśmy blisko graczy oraz deweloperów gier. Dzięki otwarciu nowego oddziału wydawnictwa w Warszawie będziemy jeszcze bliżej tętniącego życiem polskiego środowiska deweloperskiego, a także chcemy móc bezpośrednio oferować nasze rosnące portfolio gier wszystkim polskim graczom w formie fizycznej oraz cyfrowo. […] Chcemy aby Koch Media było pierwszym wyborem w zakresie lokalnych usług wydawniczych i dystrybucji detalicznej w regionie.

Maciej Turski przyznał, że firma jeszcze nie skończyła kompletować zespołu. Polski oddział Koch Media ma działać w pełni od 1 października, wtedy też mają się ukazać pierwsze lokalne wydania gier. Nie zdradził jednak, jakie to będą produkcje. Nie wspomniał też o polskich wersjach językowych, aczkolwiek brak rodzimych tłumaczeń wydaje się wątpliwy w świetle dotychczasowej polityki oraz ostatnich deklaracji wydawcy.
Komentarze czytelników
Czapir8767 Pretorianin
THQ Nordic jakiś czas temu przejeło Koch Media.
lee32147 Konsul
Chcą wydawać polskie gry wyłącznie na Epicu za niemałe pieniądze od Epica?
margrabina Pretorianin
To chyba lepiej robić polskie wersje do gier, niż płacić kilkadziesiąt tysięczne pensje dla prezesów, podprezesów, wiceprezesów, miniprezesów i innych zbędnych osób. Oszczędność pieniędzy i zdecydowany wzrost sprzedaży w Polsce.