Studio Creepy Jar ujawniło datę premiery pełnej wersji Green Hell. Prócz tego twórcy polskiego survivalu podzielili się najnowszymi wynikami sprzedaży swojego debiutanckiego projektu.
Już prawie rok możemy grać w Green Hell – survival autorstwa polskiego zespołu Creepy Jar, rzucający nas w środek amazońskiej dżungli. Na razie tytuł można było sprawdzić tylko w ramach Wczesnego Dostępu Steam, ale w maju obiecano rychłe ujawnienie daty premiery pełnego wydania gry. Słowa dotrzymano w najnowszym raporcie bieżącym firmy. Green Hell w wersji 1.0 ukaże się 5 września 2019 roku na komputerach osobistych. Nie wspomniano nic o planowanych wydaniach konsolowych, tak więc zapewne poczekamy na nie znacznie dłużej.

Green Hell pojawiło się właściwie znikąd jako debiutancki projekt zespołu, którego członkowie wcześniej pracowali nad takimi hitami, jak Dying Light czy seria Dead Island. W grze wcielamy się w bohatera pozostawionego samopas w amazońskiej dżungli, bez prowiantu i ekwipunku. Staramy się przetrwać w tym nieprzyjaznym środowisku, zdobywając wodę i jedzenie oraz wytwarzając potrzebne przedmioty. Musimy też dbać o zdrowie psychiczne bohatera, które mogą nadszarpnąć niefortunne zdarzenia (złapanie choroby, odniesienie ran itp.). Na szczęście żaden problem nie jest nie do rozwiązania, o ile go nie zaniedbamy.

Tytuł Creepy Jar trafił do wczesnego dostępu w sierpniu 2018 roku i szybko odniósł względny sukces. Niecałe dwa miesiące później deweloperzy pochwalili się sprzedażą na poziomie 93 tysięcy egzemplarzy, co wystarczyło do pokrycia kosztów produkcji i marketingu. Rok później liczba nabywców niemal się podwoiła, dzięki czemu twórcy wypracowali zysk netto rzędu 2,2 miliona złotych. Dziś, przy okazji ujawnienia daty premiery, podano, że Green Hell sprzedało się w 210 tysiącach kopii, a kolejne 413 tysięcy użytkowników Steama dodało grę do swojej listy życzeń. Jak na pierwszą produkcję studia, do tego raczej niszową, to bardzo przyzwoity wynik. Tym bardziej, że w parze ze sprzedażą idą dobre opinie – z ponad 3,3 tysiąca recenzji na platformy Valve 83% jest pozytywnych. Wypada więc pogratulować polskiemu zespołowi i czekać na premierę wersji 1.0, która wprowadzi m.in. tryb fabularny.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
15

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).