Polski survival Green Hell okazał się sporym sukcesem. W ciągu czterech miesięcy od premierze we wczesnym dostępnie gra przyniosła 2,3 mln złotych zysku netto.

Polskie studio Creepy Jar ma powody do zadowolenia. Jak poinformował serwis Bankier.pl, opracowana przez zespół survivalowa gra Green Hell przyniosła już 2,3 mln złotych zysku netto. Wynik ten osiągnięto w ciągu czterech miesięcy od premiery wczesnej wersji w Steam Early Access.
W ostatnim kwartale minionego roku studio wypracowało przychód w wysokości 1,4 mln złotych oraz 1 mln zł zysku netto. Za cały miniony rok przychody wyniosły 4,65 mln zł. Wszystkie te kwoty uzyskane zostały wyłącznie za sprawą Green Hell.
Niestety nie podano wyników sprzedaży samej gry. Według szacunków płatnej wersji serwisu SteamSpy Green Hell znalazło do tej pory 96 tys. nabywców. Z kolei dane Steam Charts wskazują, że w tytuł średnio bawi się 200-300 osób jednocześnie i w ostatnich 30 dniach projekt zanotował wzrost popularności.
Przypomnijmy, że Green Hell dostępne jest tylko na PC. Gra zadebiutowała we wczesnym dostępnie 29 sierpnia ubiegłego roku. Wspomniane 2,3 mln zł zysku netto obejmuje okres wyłącznie do końca 2018 r.
Autorzy szacują, że w sumie Green Hell powinno sprzedać się w 300 tysiącach egzemplarzy. Pełna wersja ma ukazać się na przełomie pierwszego i drugiego kwartału tego roku. Jej debiut nie zakończy jednak prac nad grą. Twórcy mają ambitne plany jej rozwoju, obejmujące m.in. dodanie trybu kooperacyjnego. Deweloperzy chcą również przenieść swoje dzieło na konsole.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
32

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.