Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 listopada 2005, 09:24

King’s Quest IX: Every Cloak has a Silver Lining - pomóż w uratowaniu projektu

Na początku ubiegłego miesiąca dowiedzieliśmy się, że firma Vivendi Universal Games zmusiła twórców amatorskiej kontynuacji cyklu King’s Quest do zaprzestania dalszych prac nad projektem. Fani legendarnej serii, którzy nie mogą się pogodzić z tym faktem, próbują za wszelką cenę uratować projekt. Utworzyli nawet specjalną stronę internetową, która ma rzekomo pomóc w zmianie decyzji koncernu.

Na początku ubiegłego miesiąca dowiedzieliśmy się, że firma Vivendi Universal Games zmusiła twórców amatorskiej kontynuacji cyklu King’s Quest – grupę Phoenix Freeware Online - do zaprzestania dalszych prac nad projektem. Fani legendarnej serii, którzy nie mogą się pogodzić z tym faktem, próbują za wszelką cenę uratować projekt. Utworzyli nawet specjalną stronę internetową, która ma rzekomo pomóc w zmianie decyzji koncernu.

Na otwartej niedawno witrynie pojawił się gotowy wzór e-maila, który każdy z fanów King’s Quest IX: Every Cloak has a Silver Lining może wysłać prosto do Vivendi Universal Games. Wyrażono w nim dezaprobatę dla poczynań koncernu i poproszono o zastanowienie się nad możliwością pozwolenia na dalsze prace nad grą. Autorzy strony wierzą, że lawina listów od maniaków gier przygodowych może przysłużyć się sprawie i wpłynąć na kierownictwo firmy, mającej wszystkie prawa do marki King’s Quest. Wydaje się wątpliwe, aby akcja przyniosła pożądany skutek, ale przecież próbować zawsze można.

King’s Quest IX: Every Cloak has a Silver Lining - pomóż w uratowaniu projektu - ilustracja #1

Autorzy witryny proszą ponadto o poinformowanie wszystkich fanów i znajomych o podjętej akcji. Jest tam również dostępne forum, gdzie uzyskacie najnowszej informacje dotyczące sprawy.

King’s Quest IX: Every Cloak Has a Silver Lining jest nieoficjalną dziewiątą częścią pamiętnej serii gier przygodowych, zapoczątkowanej w pierwszej połowie lat osiemdziesiątych XX wieku. Niniejszy produkt został stworzony przez amatorską grupę projektantów i traktuje o perypetiach trzech osób (król Graham, księżniczka Rosella i książę Alexander) z rodziny, sprawującej władzę w Daventry. Jednak w wybranych momentach przejmujemy kontrolę nad innymi postaciami (np. Cassima, Edgar i Valanice).

King’s Quest IX: Every Cloak has a Silver Lining - pomóż w uratowaniu projektu - ilustracja #2

Akcję umiejscowiono w fantastycznej Krainie Zielonych Wysp, znanej z King’s Quest VI: Heir Today, Gone Tomorrow. Odwiedzamy zatem Wyspę Najświętszej Góry, zamieszkiwaną przez Skrzydlatych. Spotykamy Saladina, czyli kapitana straży w pałacu na Wyspie Korony. Zaglądamy też do szachowego państwa na Wyspie Cudu oraz rozmawiamy z pozornie groźnym władcą Wyspy Bestii. Naturalnie bogata warstwa fabularna (dziewięć epizodów) nawiązuje również do innych wątków z „królewskiej” sagi.

Więcej informacji na temat King’s Quest IX: Every Cloak Has a Silver Lining znajdziecie w naszej Encyklopedii Gier.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej