Bloober Team dziękuje graczom za docenienie Cronos: The New Dawn i chwali się sprzedażą swojej nowej marki.
Pół miliona egzemplarzy Cronos: The New Dawn trafiło do graczy od premiery polskiego survival horroru.
Silent Hill 2 pozostaje największym sukcesem krakowskiego studia Bloober Team, co raczej nie powinno dziwić. Niemniej nawet bez pomocy znanej marki nowsza produkcja dewelopera radzi sobie całkiem nieźle. Zespół poinformował w serwisie X, że po udanej premierze do graczy trafiło już ponad 500 tysięcy kopii Cronosa.
Pół miliona sztuk w prawie 3 miesiące może nie brzmieć jak znakomity wynik. Niemniej należy pamiętać, że mówimy o grze z gatunku survival horror, a te rzadko kiedy trafiają do tylu odbiorców, co bardziej mainstreamowe tytuły. Tak, Silent Hill 2 przebił ten wynik dwukrotnie w 4 dni, a niemal każdy Resident Evil również radzi sobie znakomicie. Tyle że to reprezentanci uznanych serii od znanych wydawców, a nie zupełnie nowa marka.
Cronos: The New Dawn nie przynosi też wstydu twórcom swoimi ocenami. Grę oceniło już prawie 7,5 tysiąca użytkowników Steama i 87% wystawiło grze pozytywną opinię. Nie jest więc to szalenie popularna produkcja, ale widać, że przypadła ona miłośnikom survival horrorów do gustu.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).