3 najlepsze esencje w Cronos to pozycje obowiązkowe. Pokazujemy, gdzie je znaleźć
Esencje w Cronos odblokowują specjalne, pasywne premie dla Podróżniczki. W tym tekście znajdziecie zestawienie najlepszych bonusów wraz ze wskazówkami, jak je pozyskać.

Korzystanie z esencji w Cronos pozwoli Wam uzyskać pasywne premie do statystyk Podróżniczki. Niektóre z nich są bardzo pomocne. Podpowiemy Wam, jakie esencje najlepiej mieć w filakterium, a także jak je zdobyć.
Choć w tekście nie wdajemy się w szczegóły dotyczące fabuły, to niektóre informacje tutaj zawarte mogą zostać uznane przez część graczy za drobne spoilery.
Jak działa odblokowywanie i podmiana esencji?
Podróżniczka może pozyskiwać esencje od napotykanych postaci. Część z nich jest powiązana z główną fabułą. Inne zaś mają charakter opcjonalny i trzeba je samodzielnie znaleźć. Esencje przechowywane są w filakterium i w danym momencie możecie mieć ze sobą maksymalnie trzy.
Każda esencja oferuje pasywny bonus do statystyk. Musicie tu radzić sobie ze sporym utrudnieniem, bo pozyskanie nowej esencji oznacza konieczność trwałego usunięcia jednej z aktualnie posiadanych. Nie możecie jej tymczasowo wyłączyć. Raz usunięta bezpowrotnie przepadnie. Pierwszego wymuszonego usunięcia esencji doświadczycie w ramach fabuły. W przypadku kolejnych esencji możecie ignorować dodawanie nowych, jeśli jesteście zadowoleni z aktualnie używanych.
3 najlepsze esencje do filakterium
Dwie pierwsze, bardzo przydatne esencje możecie pozyskać wraz z postępami w głównej fabule i nie powinniście z nich rezygnować w dalszym toku rozgrywki. Pozostańcie z nimi do samego końca gry.
- Edward Wiśniewski – Zebranie tej esencji pozwala zadawać większe obrażenia płonącym przeciwnikom. Starajcie się często polegać na miotaczu ognia oraz na minach Pożoga. Docenicie to szczególnie walcząc z elitarnymi Osieroconymi – możecie zatrzymać ich ogniem, a następnie szybciej ich osłabiać.
- Lidia Marzec – Jest to esencja Podróżnika znalezionego w tramwaju i pozwala odnajdywać w świecie nieco więcej energii. To bardzo istotne wzmocnienie, bo energia jest główną walutą w grze. Wykorzystuje się ją nie tylko do kupowania przedmiotów zużywalnych (amunicja, apteczki, miny itp.), ale również do odblokowywania ulepszeń broni.
Trzecia dobra esencja to Krzysztof Marzec. Możecie ją znaleźć w trakcie pobytu w opactwie, a konkretnie podczas głównego zadania z odnalezieniem przedmiotów do otwarcia głównego wejścia do kościoła. Niedługo po znalezieniu miecza możecie natrafić na boczny obszar z martwym Podróżnikiem.
Esencja ta powoduje, że karabiny zadają większe obrażenia, ale tylko jeśli strzały są oddawane stojąc w miejscu. Współgra to z domyślną metodą używania tych broni, a więc nie trzeba zmieniać drastycznie stylu gry. Odblokowana esencja bardzo pomoże Wam m.in. w pokonaniu bossa z kościoła. Starcie to wymusza trafianie w oddalone gruczoły i karabin jest do tego idealną bronią.
Trofea powiązane z esencjami
Dodawanie i przechowywanie esencji umożliwi Wam odblokowanie kilku osiągnięć:
- Sprowadzić ich z powrotem - Musicie przynieść esencję z poległego Podróżnika. Zdobędziecie to automatycznie.
- Strażniczka - Musicie przynieść esencje ze wszystkich poległych Podróżników. Jest ich w sumie pięciu i tych, którzy nie są powiązani z główną fabułą możecie potraktować jako znajdźki
- Esencja pozyskana - Musicie ekstrahować Edwarda. Zdobędziecie to automatycznie.
- Ortodoksyjna - Musicie ukończyć grę tylko z esencjami wyznaczonymi przez Zbiorowość. Wymagane esencje to Edward Wiśniewski, Artur Baryka (trzeba wybrać pierwszą opcję dialogową podczas wizyty w kombinacie) i Dawid Zybert.
- Punk nie umarł! - Musicie ukończyć grę z esencją Edwarda. Nie podmienajcie jej po tym, jak otrzymacie ją w początkowej fazie gry.
- Razem - Musicie zebrać esencje Lidii Marzec, Marcela Marzec i Krzysztofa Marzec. Docierajcie do poległych Podróżników i dodawajcie je do filaktrerium, usuwając osoby spoza rodziny Marzec. Najlepiej zostawić sobie ten achievement na drugie przejście gry.
Odblokowanie tych osiągnięć będzie konieczne do zdobycia platyny.