Cronos mocno ogranicza to, ile gracz jest w stanie zmieścić w ekwipunku. W tym tekście znajdziecie garść wskazówek, które pomogą Wam zorganizować przedmioty w skuteczny sposób.
Brak miejsca na nowe przedmioty to problem, z którym niestety często będziecie mierzyć się w trakcie grania w Cronos. Utrudnienie to możecie ograniczać trwale powiększając ekwipunek oraz umiejętnie zarządzając posiadanymi przedmiotami – opisaliśmy obie te techniki.
Choć w tekście nie wdajemy się w szczegóły dotyczące fabuły, to niektóre informacje tutaj zawarte mogą zostać uznane przez część graczy za drobne spoilery.
Na częste zapełnianie się ekwipunku ma wpływ szereg czynników. Najważniejszym z nich jest niewielka liczba miejsc na przedmioty. W momencie rozpoczęcia nowej gry dostępnych jest zaledwie 6 slotów. Dodatkowo Podróżniczka domyślnie może przenosić po 3 jednostki każdego z zasobów używanych w craftingu.
Zarządzanie ekwipunkiem komplikuje też to, że narzędzia, klucze i inne przedmioty fabularne zajmują cenne miejsce. Co więcej, w przypadku niektórych z nich wymagany jest osobny slot na każdą jednostkę przedmiotu i nie są one grupowane. Przykładowo chcąc dostarczyć 2 bezpieczniki do generatora musicie mieć co najmniej 2 wolne miejsca.
Aby trwale powiększyć ekwipunek, musicie kupować ulepszenia w stacjach roboczych. Do ich odblokowywania potrzebne są rdzenie – rzadki surowiec odnajdywany w świecie gry. W pierwszej kolejności przeznaczajcie je właśnie na ulepszenia powiązane z ekwipunkiem.
Należy tu zaznaczyć, że gra może blokować zakupy kolejnych poziomów ulepszeń nawet jeśli zebraliście wymaganą liczbę rdzeni. Jedynym rozwiązaniem tego problemu jest kontynuowanie gry. W określonych momentach głównej fabuły odblokujecie nowe opcje ulepszeń. Musicie sami kontrolować, jakie ulepszenia są dla Was w danej chwili dostępne.
Więcej wskazówek przydatnych w pierwszych godzinach gry znajdziecie w tekście: Poradnik przetrwania w Cronos. Trzymając się tych zasad nie padniecie ofiarą Osieroconych.
Gra pozwala szybko przełączać się pomiędzy maksymalnie 4 różnymi broniami, przy czym radzimy Wam nosić w ekwipunku maksymalnie 2 bronie.
Warto mieć w gotowości jedną sztukę lekarstwa, przy czym nie powinniście zapełniać nimi większej liczby slotów ekwipunku. Możecie też zaryzykować i podróżować bez medykamentów, wytwarzając je bezpośrednio w trakcie walki.
Przecinak to obowiązkowy element ekwipunku. Narzędzie to odblokujecie w ramach głównej fabuły i służy do przecinania łańcuchów, kłódek i innych przeszkód. Zablokowane przejścia napotyka się dość regularnie, więc noszenie go przy sobie ograniczy konieczność powrotów do skrytki. Klucze i inne przedmioty fabularne są zazwyczaj szybko używane i znikają po tym z ekwipunku. Wyjątkiem mogą być klucze do otwarcia więcej niż jednego przejścia – te trzymajcie w skrytce, aż będą ponownie Wam potrzebne.
Przenoście zawsze 1 lub 2 jednostki paliwa do miotacza. Pozwoli to Wam ogłuszać i zatrzymywać potwory oraz niszczyć przejścia z biomasy. W dalszej części gry odblokujecie też miny Pożoga, ale najlepiej zabierać je ze sobą tylko na bitwy z grupami Osieroconych.
Wykorzystujcie skrytki, które od pewnego momentu zaczniecie odnajdywać w lokacjach z punktami zapisu stanu gry. Umieszczajcie w nich przede wszystkim nadmiar apteczek i amunicji. Warto też w nich odkładać rdzenie i przedmioty fabularne do późniejszego wykorzystania. Skrytki niestety nie są w stanie przechowywać materiałów do craftingu.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
1

Autor: Jacek Hałas
Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).