Remake Silent Hill 2 okazał się sporym przebojem. Gra sprzedaje się znacznie szybciej niż pierwowzór z 2001 roku, choć to akurat nie powinno dziwić.
Polskie studio Bloober Team ma powody do zadowolenia. Opracowana przez ten zespół gra Silent Hill 2, czyli remake kultowego survival horroru z 2001 roku, okazała się sporym sukcesem kasowym.

Jak przypomniał na X znany analityk branży gier, Daniel Ahmad, oryginalne Silent Hill 2 wydane w 2001 roku na PlayStation 2 potrzebowało ponad miesiąca na przekroczenie miliona sprzedanych egzemplarzy, podczas gdy remake osiągnął to w raptem trzy dni (5 dni, licząc preordery z wcześniejszym, płatnym dostępem).
Oczywiście należy pamiętać, że bezpośrednie porównywanie wyników obu gier jest nie jest do końca sprawiedliwe. Oryginał zadebiutował we wrześniu 2001 roku wyłącznie na PS2, kiedy ta konsola znajdowała się na rynku dopiero nieco ponad rok, a wersja na pierwszego Xboksa ukazała się kilka miesięcy później (pecetowcy musieli czekać do przełomu 2002 i 2003 roku). Natomiast remake od razu trafił na PC i PlayStation 5.
Jednak przekroczenie miliona egzemplarzy w kilka dni i tak jest powodem do zadowolenia dla Bloober Team i Konami, gdyż pokazuje, że przygotowana przez zespół odświeżona wersja klasyki spotkała się z ciepłym przyjęciem. Zadowolenie graczy widać również na Steamie, gdzie remake ma 94% pozytywnych recenzji.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
5

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.