Hitman – pierwsze informacje o kolejnej części przygód płatnego zabójcy

Studio deweloperskie Io-Interactive skierowało list do wszystkich fanów serii Hitman prezentując w ten sposób pierwsze informacje o powstającej kolejnej części przygód płatnego zabójcy.

Adam Zechenter

W roku 2014 poznamy więcej szczegółów na temat nowej odsłony Hitmana.

W SKRÓCIE:
  • Poznaliśmy pierwsze informacje o kolejnej odsłonie serii Hitman.
  • Twórcy obiecują największe i bardzo rozbudowanie poziomy o sandboksowym charakterze.

Jeszcze jakiś czas temu mogło się wydawać, że prace nad najnowszą częścią serii Hitman zostały anulowane, plotki te zostały jednak szybko zdementowane przez wydawcę – firmę Square Enix. Jakby w odpowiedzi na krążące po sieci wątpliwości zespół deweloperski Io-Interactive, odpowiedzialny za tworzenie kolejnych Hitmanów, opublikował na stronie serii list skierowany do wszystkich fanów. W ten sposób przedstawiono pierwsze informacje na temat powstającej gry, a wśród nich najciekawsza wydaje się sugestia o projektowaniu przez twórców wielkich poziomów, pozbawionych checkpointów i mających charakter sandboksowy.

W liście przedstawiciele zespołu deweloperskiego przyznali, że w tym momencie pracują na pełnych obrotach nad nową odsłoną serii Hitman. Będzie to gra AAA skierowana na komputery PC oraz konsole nowej generacji, w której gracze spotkają tytułowego bohatera – Agenta 47 – u szczytu jego kariery płatnego zabójcy. W łowach na wskazane cele wsparcia udzieli mu Diana Burnwood razem z całą agencją ICA.

Gra koncentruje się na klasycznej dla serii Hitman idei: wykorzystywania rozmaitych narzędzi, aby likwidować przeróżne cele w ekskluzywnych i egzotycznych lokalizacjach na całym świecie. Tworzymy ją opierając się na szkielecie silnika Glacier 2 [wykorzystanym w Hitman: Rozgrzeszenie – dopisek aut.], czerpiąc z niego to, co najlepsze. Inspirujemy się także starszymi odsłonami serii – Hitman: Kontrakty czy Hitman: Krwawa Forsa, aby w pełni realizować ideę stojącą za nimi. To znaczy, że tworzymy poziomy pełne szczegółów – największe z tych, które do tej pory do serii zaprojektowaliśmy. Wprowadzaliśmy otwarte, nielinearne podejście w planowaniu świata, mamy więc pewność, że w grze znajdą się ogromne, wolne od checkpointów i sandboksowe poziomy. Naszym celem jest stworzenie żyjącego, oddychającego świata.

Warto przypomnieć, że to ostatnie określenie padło już przy okazji zapowiedzi poprzedniej odsłony serii – Hitman: Rozgrzeszenie. W liście do fanów napisano także, że do gry wróci tryb Kontraktów. Na koniec deweloperzy obiecali, że w najbliższych miesiącach gracze poznają więcej szczegółów na temat zbliżającej się produkcji.

Hitman – pierwsze informacje o kolejnej części przygód płatnego zabójcy - ilustracja #2Seria Hitman opowiada o przygodach płatnego zabójcy – Agenta 47. Pierwsza odsłona, która zadebiutowała w 2000 roku pod nazwą Hitman: Codename 47, była grą, która łączyła elementy akcji i skradanki. W kolejnych częściach tworzonych przez duńskie studio deweloperskie IO Interactive gracze poznawali losy i prawdziwą przeszłość głównego bohatera. O dużej popularności Hitmanów świadczy fakt, że w najnowszą odsłonę, Hitman: Rozgrzeszenie, w ciągu roku od premiery zagrało ponad 6 mln osób.

Hitman: Absolution

Hitman: Rozgrzeszenie

Hitman: Absolution

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 20 listopada 2012

Informacje o Grze
8.2

GRYOnline

8.2

Gracze

9.3

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Adam Zechenter

Autor: Adam Zechenter

W GRYOnline.pl pojawił się w 2014 roku jako specjalista od gier mobilnych i free-to-play. Potem przez wiele lat prowadził publicystykę, a od 2018 do 2025 roku pełni funkcję zastępcy redaktora naczelnego; szefował też działowi wideo i prowadził podcast GRYOnline.pl. Studiował filologię klasyczną i historię (gdzie został szefem Koła Naukowego); wcześniej stworzył fanowską stronę o Tolkienie. Uwielbia gry akcji, RPG-i, strzelanki i strategie. Kiedyś kochał Baldur’s Gate 1 i 2, dziś najczęściej zagrywa się na PS5 i od myszki woli pada. Najwięcej godzin (bo blisko 2000) nabił w World of Tanks. Miłośnik książek i historii, czasami grywa w squasha, stara się też nie jeść mięsa.

Watch Dogs z budżetem produkcyjnym na poziomie 50 milionów euro

Następny
Watch Dogs z budżetem produkcyjnym na poziomie 50 milionów euro

Darmówki, czyli w co pograć bez płacenia (m.in. Heroine's Quest, Titan Souls i Chrono Disfunglement)

Poprzedni
Darmówki, czyli w co pograć bez płacenia (m.in. Heroine's Quest, Titan Souls i Chrono Disfunglement)

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl