Heavy Rain na ekranach kin?

Fabularnie Heavy Rain trzyma gracza w napięciu od początku do samego końca historii. Produkcja studia Quantic Dream jednogłośnie okrzyknięta została jedną z najciekawszych produkcji ostatnich lat. Nie dziwi więc fakt, że zachodnie media zaczęły zastanawiać się nad ewentualną możliwością stworzenia filmowej adaptacji dzieła.

Piotr Doroń

Fabularnie Heavy Rain trzyma gracza w napięciu od początku do samego końca historii. Produkcja studia Quantic Dream jednogłośnie okrzyknięta została jedną z najciekawszych produkcji ostatnich lat. Nie dziwi więc fakt, że zachodnie media zaczęły zastanawiać się nad ewentualną możliwością stworzenia filmowej adaptacji dzieła.

Heavy Rain na ekranach kin? - ilustracja #1

Z ratunkiem przyszedł im blog superannuation, który dotarł do bardzo ciekawych dokumentów datowanych na 2006 i 2007 rok. Wynika z nich, że od blisko czterech lat właścicielem praw do stworzenia takowego obrazu jest wytwórnia New Line Cinema (należącą od 2008 roku do korporacji Warner Bros.).

Stosowane porozumienie zostało podpisane w 2006 roku, po czym dwanaście miesięcy później postanowiono je odnowić – najprawdopodobniej na nowych warunkach. Przypominamy, że grę zapowiedziano oficjalnie właśnie w 2006 roku (w czasie targów E3, kiedy ujawniono pamiętne demo technologiczne). Możemy się jedynie domyślać, że umowa została zapewne spisana tuż po tym wydarzeniu.

Podpisanie umowy nie musi być jednak równoznaczne z uruchomieniem procesu produkcji filmu Heavy Rain. Niemniej jednak pierwszy krok został już poczyniony. W obliczu sukcesu komercyjnego gry oraz zainteresowania jakie wywołały przygody Ethana Marsa, Madison Paige, Normana Jaydena oraz Scotta Shelby’ego realizacja filmu jest bardzo prawdopodobna.

Przypominamy, że Heavy Rain, wprowadzony do sprzedaży w ubiegłym tygodniu, okazał się świetną produkcją, szczególnie wciągającą dla fanów dobrze nakreślonych przygodówek. W recenzji gry-online.pl gra otrzymała notę na poziomie 91%. Osoby, których zaproponowana mechanika rozgrywki nie przypadła jak dotąd do gustu, w każdej chwili mogą zaopatrzyć się w wersję demonstracyjną, opublikowaną w PlayStation Network na początku lutego. Za kilka dni w sprzedaży znajdą się z kolei dodatkowe epizody do HR, noszące tytuł Heavy Rain Chronicles.

Heavy Rain

Heavy Rain

PC PlayStation
po premierze

Data wydania: 23 lutego 2010

Informacje o Grze
7.8

GRYOnline

8.4

Gracze

8.5

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Piotr Doroń

Autor: Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2010-02-28
21:55

zanonimizowany623944 Generał

[2]

wystarczy odpalić samą grę, bo ona sama się przejdzie bez niczyjej pomocy :D

Komentarz: zanonimizowany623944
2010-03-01
08:39

Chudy The Barbarian Legend

Chudy The Barbarian

Przecież ta gra sama w sobie jest już interaktywnym filmem. Nie ma sensu robić adaptacji, zwłaszcza, że film nie będzie miał najlepszej chyba cechy tej gry czyli nieliniowości ;p

Komentarz: Chudy The Barbarian
2010-03-01
08:51

Scortch Senator

Scortch

feniks_012 ---> nie wiem czy zauważyłeś kolego, ale niemal wszystkie cutscenki w FFXIII są prerenderowane, czyli właściwie można na nich pokazać wszystko bo nie zależy to od mocy konsoli. A sam engine FF jest raczej przeciętny. o ile postacie i przeciwnicy dają radę (efekty walki też są całkiem całkiem) to otoczenie to ista porażka. Wszechobecna pustka niczym w Shadow of The Colossus na PS2 (z całym szacunkiem dla tej wielkiej gry) i tekstury z jak z przed 5 lat - trawa "namalowana" na podłożu (!). Heavy Rain dysponuje na tyle potężnym silnikiem (jest w stanie wyświetlić o wiele więcej polygonów wciąż zachowując płynną animację - gdyby to rzeczywiście "wyciąć" i zrobić film to by to wyglądało bardzo dobrze, szczególnie jeśli podkolorowało się parę szczegółów. Tylko po co? Ta gra już i tak jest bardziej filmem niż grą więc nie widzę sensu szczerze...

a co do RPGfana to ja już nie mam słów...

Komentarz: Scortch
2010-03-14
01:57

zanonimizowany652707 Generał

👍

było by super

Komentarz: zanonimizowany652707
2010-03-14
02:05

@Assassin@ Konsul

@Assassin@

ciekawe jak by film wyglądał na temat Heavy Rain!

Komentarz: @Assassin@

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl