Gry free-to-play - użytkownicy World of Tanks wydają najwięcej pieniędzy na zabawę

Specjalizująca się w analizowaniu rynku gier MMO free-to-play firma SuperData opublikowała wyniki badań dotyczących ilości pieniędzy wydawanych średnio przez jednego gracza w najpopularniejszych tego typu produkcjach. Okazało się, że najbardziej hojnymi użytkownikami są "czołgiści" z World of Tanks, a najmniejsze sumy wydają miłośnicy gatunku MOBA.

Kamil Zwijacz

Firma SuperData, specjalizująca się w dostarczaniu danych na temat rynku cyfrowej dystrybucji i gier MMO, opublikowała kolejny raport. Tym razem skupiono się na przychodach popularnych produkcji free-to-play, a dokładniej pisząc, na ilości pieniędzy pozyskiwanych średnio od jednego użytkownika. Okazało się, że najwięcej wydają gracze World of Tanks – na każdego z nich przypada średnio 4,51 dolara miesięcznie w ciągu ostatniego roku. Niewiele mniej (4,36 dolara) płacą miłośnicy strzelanki Team Fortress 2, a podium zamyka firma ArenaNet z MMORPG Guild Wars 2 (3,88 dolara). Co ciekawe, najmniej pieniędzy wydają osoby miłujące się w MOBA-ach (Dota 2, Heroes of Newerth, League of Legends), które zamykają listę TOP 10.

Średnia ilość pieniędzy wydawana miesięcznie przez jednego użytkownika w grach free-to-play. - Gry free-to-play - użytkownicy World of Tanks wydają najwięcej pieniędzy na zabawę - wiadomość - 2014-04-10
Średnia ilość pieniędzy wydawana miesięcznie przez jednego użytkownika w grach free-to-play.

Warto jednak zauważyć, że duża ilość pieniędzy wydawana średnio przez jednego gracza niekoniecznie oznacza, że dana produkcja zarabia najwięcej. Według firmy SuperData, rynek gier free-to-play podzielony jest jakby na dwa obozy – tytuły czerpiące mniejsze zyski, ale ze znacznie większej ilości osób i pozycje skupiające wokół siebie oddanych fanów, którzy płacą więcej. Jako przykład podano gry z pierwszego i ostatniego miejsca na liście. World of Tanks zalicza bowiem największe przychody z jednego użytkownika, ale notuje średnio miesięcznie „tylko” 9,1 mln graczy. Natomiast League of Legends zarabia znacznie mniej na każdym graczu, ale za to ma ich ponad 58 mln miesięcznie, czyli ponad pięć razy więcej niż „czołgi”.

Jednocześnie stwierdzono, że największe sukcesy odnoszą deweloperzy, którzy przystosowują swoje produkcje do specyfiki danego rynku (m.in. dział wsparcia dla klienta, możliwość płacenia popularnymi w danym kraju metodami, stawianie lokalnych serwerów). Dodatkowo zwrócono uwagę na koszty pozyskania jednego użytkownika, które stale rosną. W zeszłym miesiącu średnio wydawano w USA 8 dolarów na nakłonienie do swojej produkcji nowego gracza. Nieco więcej dodatkowych danych znajdziecie w poniższym raporcie.

Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2014-04-10
15:08

Kisp Pretorianin

W GW2 są mikro transakcje. Wszystko się zgadza.

Komentarz: Kisp
2014-04-10
16:21

kilopyruf Legionista

Ciekawe wnioski na temat płatności w grach f2p

https://www.youtube.com/watch?v=Mhz9OXy86a0

polecam

Komentarz: kilopyruf
2014-04-10
16:35

dj_sasek Legend

dj_sasek

Kisp [8]

No tak, ale grę trzeba pierw kupić. Za darmo sobie nie pograsz. Czyli nie f2p, tylko b2p.

Komentarz: dj_sasek
2014-04-10
19:51

zanonimizowany705796 Senator

przeciez to oczywiste ze skoro gra w lola 60 mln osob to ma mniej kasy na 1 osobe :P

Komentarz: zanonimizowany705796
2014-04-11
21:14

konrad9519 Centurion

Jak to się nie da grać bez premium w WoT'a? Ja jestem 30k xp od X tieru nie wydając na tą grę nic :)

Komentarz: konrad9519

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl