Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 kwietnia 2014, 13:30

autor: Michał Jodłowski

Wasteland 2 – średnio ok. 50 godzin gry dla nowych graczy; nadchodzi nowa beta i pierwszy build dla Linuxa

Kolejny build wersji beta Wasteland 2 udostępniony zostanie w przyszłym tygodniu, będąc jednocześnie pierwszym, który zadebiutuje na systemach Linux. Do najważniejszych nowości należą dwie nowe mapy, usprawniony interfejs handlu, kilku przeciwników z unikalnym SI oraz samouczek. Wasteland 2 ma zapewnić początkującym graczom średnio około 50 godzin rozgrywki.

Miasteczko w pobliżu Watts Tower

Prace nad Wasteland 2 wrą. Chris Keenan, kierownik projektu, zdradza w serwisie Kickstarter szczegóły dotyczące postępów w produkcji. Kolejny build wersji beta, przeznaczonej dla wybranych darczyńców z kampanii na Kickstarterze, najprawdopodobniej ukaże się w przyszłym tygodniu, także, po raz pierwszy, na systemach operacyjnych Linux. Do nowości należą takie elementy, jak usprawniony interfejs handlu, dwie nowe mapy (Missile Silo oraz Darwin Village), kilku przeciwników z unikalnym SI, samouczek, liczne poprawki balansu oraz optymalizacji gry. Na podstawie dostępnych statystyk wyliczono średni czas potrzebny nowym graczom (w domyśle tym, którzy nie grali w wersję beta i/lub w podobne gry) do przejścia gry na standardowym poziomie trudności - ma on wynosić około 50 godzin. Liczba ta zwiększy się w przypadku dokładniejszego zwiedzania świata przedstawionego i wykonywania większej ilości zadań.

Chris poświęcił nieco więcej uwagi samouczkowi oraz systemowi umiejętności w Wasteland 2. Oprócz oldskulowej instrukcji, Wasteland 2 ma posiadać system wskazówek, które będą pojawiać się na ekranie w konkretnych sytuacjach. Nie ma to na celu „prowadzenia gracza za rączkę”, jak ma to miejsce w tytułach casualowych, lecz w nieinwazyjny sposób przekazywać informacje, które pozwolą mu podejmować przemyślane, taktyczne decyzje. Ponadto na ekranie tworzenia postaci będą dostępne porady dotyczące poszczególnych statystyk.

System umiejętności również przejdzie zmiany - statystyki postaci mają zauważalnie na nie wpływać, zarówno pozytywnie, jak i negatywnie. We wczesnym stadium fabuły drużyna wciąż będzie otrzymywać znaczne ilości punktów umiejętności, lecz w miarę postępów będzie ona coraz mniejsza, zmuszając gracza do konkretnych wyborów i profilowania poszczególnych bohaterów. Pełny, siedmioosobowy skład będzie można skompletować względnie wcześnie, więc możliwości do eksperymentów powinny być szerokie.

Nowy interfejs handlu będzie znacznie bardziej funkcjonalny. Oferować ma łatwe porównywanie przedmiotów w ekwipunku do tych, które gracz ma zamiar kupić i wyświetlanie ich pełnych statystyk. Zniwelowana zostanie konieczność sprzedaży towaru każdą postacią z osobna, a także sprzedawanie różnych rupieci stanie się łatwiejsze.

Los Angeles w Wasteland 2

Keenan opisał również Los Angeles w Wasteland 2. Jest to mapa świata niezależna od Arizony i jedno z najbardziej zaludnionych miast świata przedstawionego, liczące sobie 4 miliony mieszkańców, do czego doprowadziła wojna nuklearna. Graczom przyjdzie zwiedzić kilka lokacji znanych z istniejącego Miasta Grzechu, jak choćby Hollywood, Watts Towers, Gryffith Observatory czy Los Angeles Memorial Coliseum. L.A. zdominowane jest przez rozmaite frakcje, z którymi postaci gracza będą mogły wejść w rozmaite relacje, co może doprowadzić np. do ich rozbicia lub zjednoczenia. Większość lokacji będzie znajdować się w stanie względnego pokoju, zapewniając tym samym możliwość zwiedzenia ich, poznania ich mieszkańców i obecnych frakcji, wykonania paru mniej znaczących zadań, a nawet poczynienia postępów fabularnych bez wszczynania jakiegokolwiek konfliktu.

Nowy ekran wymiany handlowej

Na obecnym etapie produkcji, twórcy nie tylko przygotowują kolejne buildy i szlifują istniejące lokacje, lecz pracują także nad mechaniką gry i implementowaniem zmian opartych o wrażenia i opinie graczy. Produkcja ma iść bardzo sprawnie: coraz więcej map Arizony jest już ukończonych (po tej aktualizacji brakować będzie tylko jednej wielkiej lokacji i kilku pomniejszych finalnych), dlatego twórcy intensyfikują prace nad Los Angeles, zaś część ekipy obecnie zajmuje się już Kalifornią. Na tę chwilę darczyńcom pozostaje wyczekiwać rzeczonej aktualizacji, a pozostałym pełnej wersji gry.

Wasteland 2 to postapokaliptyczna, izometryczna gra cRPG studia inXile Entertainment, będąca kontynuacją klasyka Wasteland z 1988 roku. Środki na produkcję zostały zebrane podczas kampanii w serwisie Kickstarter i opiewają na sumę 2 milionów i 933 tysięcy dolarów (nie wliczając to wpłat przez system PayPal). W ekipie deweloperów znajdują się twórcy zarówno pierwszej odsłony Wasteland, jak i dwóch pierwszych części Fallout oraz Fallout: New Vegas. Kompozytorem ścieżki dźwiękowej jest Mark Morgan, który odpowiedzialny jest m.in. za soundtracki wcześniej wspomnianych odsłon Fallouta czy chociażby Planescape: Torment. Wasteland 2 ukaże się prawdopodobnie w 2014 r. (nie jest znana dokładna data) na systemach Windows, Mac OS oraz Linux