Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 kwietnia 2014, 13:30

autor: Meehow

Wasteland 2 – średnio ok. 50 godzin gry dla nowych graczy; nadchodzi nowa beta i pierwszy build dla Linuxa

Kolejny build wersji beta Wasteland 2 udostępniony zostanie w przyszłym tygodniu, będąc jednocześnie pierwszym, który zadebiutuje na systemach Linux. Do najważniejszych nowości należą dwie nowe mapy, usprawniony interfejs handlu, kilku przeciwników z unikalnym SI oraz samouczek. Wasteland 2 ma zapewnić początkującym graczom średnio około 50 godzin rozgrywki.

Wasteland 2 – średnio ok. 50 godzin gry dla nowych graczy;  nadchodzi nowa beta i pierwszy build dla Linuxa - ilustracja #1
Miasteczko w pobliżu Watts Tower

Prace nad Wasteland 2 wrą. Chris Keenan, kierownik projektu, zdradza w serwisie Kickstarter szczegóły dotyczące postępów w produkcji. Kolejny build wersji beta, przeznaczonej dla wybranych darczyńców z kampanii na Kickstarterze, najprawdopodobniej ukaże się w przyszłym tygodniu, także, po raz pierwszy, na systemach operacyjnych Linux. Do nowości należą takie elementy, jak usprawniony interfejs handlu, dwie nowe mapy (Missile Silo oraz Darwin Village), kilku przeciwników z unikalnym SI, samouczek, liczne poprawki balansu oraz optymalizacji gry. Na podstawie dostępnych statystyk wyliczono średni czas potrzebny nowym graczom (w domyśle tym, którzy nie grali w wersję beta i/lub w podobne gry) do przejścia gry na standardowym poziomie trudności - ma on wynosić około 50 godzin. Liczba ta zwiększy się w przypadku dokładniejszego zwiedzania świata przedstawionego i wykonywania większej ilości zadań.

Chris poświęcił nieco więcej uwagi samouczkowi oraz systemowi umiejętności w Wasteland 2. Oprócz oldskulowej instrukcji, Wasteland 2 ma posiadać system wskazówek, które będą pojawiać się na ekranie w konkretnych sytuacjach. Nie ma to na celu „prowadzenia gracza za rączkę”, jak ma to miejsce w tytułach casualowych, lecz w nieinwazyjny sposób przekazywać informacje, które pozwolą mu podejmować przemyślane, taktyczne decyzje. Ponadto na ekranie tworzenia postaci będą dostępne porady dotyczące poszczególnych statystyk.

System umiejętności również przejdzie zmiany - statystyki postaci mają zauważalnie na nie wpływać, zarówno pozytywnie, jak i negatywnie. We wczesnym stadium fabuły drużyna wciąż będzie otrzymywać znaczne ilości punktów umiejętności, lecz w miarę postępów będzie ona coraz mniejsza, zmuszając gracza do konkretnych wyborów i profilowania poszczególnych bohaterów. Pełny, siedmioosobowy skład będzie można skompletować względnie wcześnie, więc możliwości do eksperymentów powinny być szerokie.

Nowy interfejs handlu będzie znacznie bardziej funkcjonalny. Oferować ma łatwe porównywanie przedmiotów w ekwipunku do tych, które gracz ma zamiar kupić i wyświetlanie ich pełnych statystyk. Zniwelowana zostanie konieczność sprzedaży towaru każdą postacią z osobna, a także sprzedawanie różnych rupieci stanie się łatwiejsze.

Wasteland 2 – średnio ok. 50 godzin gry dla nowych graczy;  nadchodzi nowa beta i pierwszy build dla Linuxa - ilustracja #2
Los Angeles w Wasteland 2

Keenan opisał również Los Angeles w Wasteland 2. Jest to mapa świata niezależna od Arizony i jedno z najbardziej zaludnionych miast świata przedstawionego, liczące sobie 4 miliony mieszkańców, do czego doprowadziła wojna nuklearna. Graczom przyjdzie zwiedzić kilka lokacji znanych z istniejącego Miasta Grzechu, jak choćby Hollywood, Watts Towers, Gryffith Observatory czy Los Angeles Memorial Coliseum. L.A. zdominowane jest przez rozmaite frakcje, z którymi postaci gracza będą mogły wejść w rozmaite relacje, co może doprowadzić np. do ich rozbicia lub zjednoczenia. Większość lokacji będzie znajdować się w stanie względnego pokoju, zapewniając tym samym możliwość zwiedzenia ich, poznania ich mieszkańców i obecnych frakcji, wykonania paru mniej znaczących zadań, a nawet poczynienia postępów fabularnych bez wszczynania jakiegokolwiek konfliktu.

Wasteland 2 – średnio ok. 50 godzin gry dla nowych graczy;  nadchodzi nowa beta i pierwszy build dla Linuxa - ilustracja #3
Nowy ekran wymiany handlowej

Na obecnym etapie produkcji, twórcy nie tylko przygotowują kolejne buildy i szlifują istniejące lokacje, lecz pracują także nad mechaniką gry i implementowaniem zmian opartych o wrażenia i opinie graczy. Produkcja ma iść bardzo sprawnie: coraz więcej map Arizony jest już ukończonych (po tej aktualizacji brakować będzie tylko jednej wielkiej lokacji i kilku pomniejszych finalnych), dlatego twórcy intensyfikują prace nad Los Angeles, zaś część ekipy obecnie zajmuje się już Kalifornią. Na tę chwilę darczyńcom pozostaje wyczekiwać rzeczonej aktualizacji, a pozostałym pełnej wersji gry.

Wasteland 2 to postapokaliptyczna, izometryczna gra cRPG studia inXile Entertainment, będąca kontynuacją klasyka Wasteland z 1988 roku. Środki na produkcję zostały zebrane podczas kampanii w serwisie Kickstarter i opiewają na sumę 2 milionów i 933 tysięcy dolarów (nie wliczając to wpłat przez system PayPal). W ekipie deweloperów znajdują się twórcy zarówno pierwszej odsłony Wasteland, jak i dwóch pierwszych części Fallout oraz Fallout: New Vegas. Kompozytorem ścieżki dźwiękowej jest Mark Morgan, który odpowiedzialny jest m.in. za soundtracki wcześniej wspomnianych odsłon Fallouta czy chociażby Planescape: Torment. Wasteland 2 ukaże się prawdopodobnie w 2014 r. (nie jest znana dokładna data) na systemach Windows, Mac OS oraz Linux

GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.