Gracze Civilization 7 nie są pod wrażeniem nowej aktualizacji. Ich zdaniem mówi to wiele o stanie gry na premierę
Nowy patch do Sid Meier's Civilization 7 nie jest spory, ale za to dodaje ważną funkcję. Wręcz podstawową, której brak mocno zdziwił graczy.

Aktualizacja (19 sierpnia, godz. 19:40)
Update 1.2.4 do Civilization VII jest już dostępny. Pełną listę zmian i nowości znajdziecie w komunikacie twórców.
Oryginalna wiadomość (19 sierpnia, godz. 10:20)
Pół roku po rozczarowującej premierze Cywilizacja 7 raz jeszcze spróbuje przekonać do siebie weteranów kultowej serii nową aktualizacją, która trafi dziś w ręce graczy.
Nie byłoby chyba przesadą stwierdzić, że Sid Meier’s Civilization VII było jedną z najbardziej oczekiwanych pozycji w 2025 roku. Nawet jeśli nikt raczej nie typował nowej gry studia Firaxis Games na kandydata do tytułu gry roku, to nie było wątpliwości, że „siódma” Civka powalczy o miano najlepszej strategii tych 12 miesięcy.
Później przyszła lutowa premiera i… cóż, powiedzmy, że po obiecujących zapowiedziach fani byli mocno rozczarowani. Nie dlatego, że Civ 7 było złą grą per se – ale nie da się ukryć, że tytuł nie był gotowy na premierę ani pod względem dopracowania całości, ani zawartością i funkcjami. Dość powiedzieć, że zdaniem wielu osób te zarzuty nadal są aktualne, mimo że przez pół roku deweloper wypuścił wiele aktualizacji, i to nie małych.
Civilization 7 – aktualizacja 1.2.4 w skrócie
Czym tym razem twórcy spróbują zadośćuczynić nabywcom Civilization 7 słabą premierę gry? Jak wyjaśniono w nowym wideodzienniku dewelopera, zespół Firaxis Games wziął na warsztat 3 kwestie: balans cudów, drobne poprawki mechanik związanych z przechodzeniem do kolejnych epok oraz ulepszenia komfortu rozgrywki.
Carl „Carlbarian” Harrison podkreślił, że wersja 1.2.4 będzie „mniejszą” aktualizacją, jako że zespół skupia się na pracach nad większymi usprawnieniami (w tym lepszym generowaniem wirtualnej mapy). Na razie gracze muszą zadowolić się zmianami balansu 27 cudów (które powinny zmniejszyć różnicę w potencjale najlepszych i najgorszych z nich) oraz poprawkami pokroju dodania małej, ale przydatnej funkcji: opcji przesuwania mapy poprzez umieszczenie kursora przy krawędzi ekranu (tzw. „edge panning”).
Pełna lista zmian pojawi się wraz z debiutem wersji 1.2.4, co powinno nastąpić w ciągu kilku godzin. Fani oczywiście cieszą się z poprawek, ale nie omieszkali też zauważyć z cynizmem, że „edge panning” – jedna z najbardziej podstawowych funkcji w strategiach – trafiła do wysokobudżetowej gry z uznanej serii strategii 4X dopiero po pół roku. Co, jak komentują gracze z przekąsem, wiele mówi o stanie, w jakim zadebiutowało Sid Meier’s Civilization 7 (via YouTube / Reddit).
Nie można się chwalić dodaniem przewijania krawędzi do gry strategicznej… 6 miesięcy po premierze. To drobiazg, który dodaje się ukradkiem i ma się nadzieję, że nikt tego nie zauważy.
- Recenzja gry Sid Meier's Civilization 7 – trochę jak wczesny dostęp, ale za to w pełnej cenie
- „Rozwój” Civilization 7 to smutny obraz branży gier w jej najwyższym segmencie