Sid Meier's Civilization VII to murowany kandydat do tytułu największego rozczarowania 2025 roku. Mimo to prezes firmy Take-Two Interactive jest optymistą.
Lutowa premiera Sid Meier's Civilization VII okazała się sporym rozczarowaniem. Od tego czasu studio Firaxis próbuje ratować grę aktualizacjami, ale w opinii większości fanów serii, idzie to bardzo opornie. Jednak Strauss Zelnick, czyli prezes będącej wydawcą tytułu firmy Take-Two Interactive, jest mimo to zadowolony z jej wyników finansowych.
Niestety, Take-Two Interactive wciąż nie podało wyników sprzedaży Sid Meier's Civilization VII, więc trudno ocenić słowa Zelnicka.
Poprawy odbioru gry na pewno nie widać na Steamie, gdzie raptem 47% wszystkich recenzji chwali najnowszą odsłonę cyklu, a licząc tylko te z ostatnich 30 dni udział pozytywnych opinii wynosi 45%.
Kiepsko wyglądają także wyniki aktywności – wczorajszy rekord Civlization 7 wyniósł 7705 graczy bawiących się równocześnie na Steamie, podczas gdy w przypadku szóstej części serii było to 42 013. Co gorsza, nawet Civilization V cieszy się większą popularnością (wczorajszy rekord wyniósł 16 364 osób jednocześnie).
Chcąc podkręcić sprzedaż gry, Take-Two Interactive wczoraj wypuściło jej nowe wydanie w postaci tzw. Edycji Osadników. W jej skład wchodzi wszystko to, co oferowała niedostępna już Edycja Założycieli za wyjątkiem Pakietu Kosmetycznego Założycieli. Standardowa cena tego wydania wynosi 508,99 zł, ale do 25 sierpnia można je kupić z 30-procentową zniżką za 356,29 zł.
Ten zabieg oczywiście nie spodobał się graczom, szczególnie tym, którzy kupili Edycję Założycieli (via Reddit).
Czuję się, jakbym zapłacił pełną cenę za edycję założycielską, żeby być testerem, lol.
To tylko edycja dla założycieli, ale za dużo niższą cenę [przy uwzględniniu zniżki – dop. red.]. Czuję się trochę oszukany.
Sid Meier's Civilization VII zadebiutowało 11 lutego tego roku na PC oraz konsolach Xbox One, PlayStation 4, Nintendo Switch, Xbox Series S, Xbox Series X i PlayStation 5.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
2

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.