Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 5 lipca 2025, 08:46

Prosty, ważący tyle co nic mod do Civilization 7 skutecznie rozwiązuje jeden z największych problemów mocno krytykowanej strategii

Niepozorny mod do Sid Meier's Civilization 7 zyskał spore uznanie wśród graczy, z których część nazywa go nawet „najlepszą modyfikacją do Civ 7”.

Źródło fot. Firaxis Games / Take-Two Interactive.
i

Mały mod do Sid Meier’s Civilization 7 ucieszył graczy skromną zmianą, która naprawia jedną z bolączek najnowszej odsłony kultowej serii strategii 4X.

Ostatni miesiąc nie przyniósł odkupienia siódmej „Civce”. Gra otrzymała już kilka większych aktualizacji z istotnymi poprawkami, ale jak dotąd nie przełożyło się to na jej lepszy odbiór. Dość powiedzieć, że w recenzjach użytkowników Steama z ostatnich 30 dni Civilization 7 wypada nawet gorzej niż ogólnie. Podczas gdy ze wszystkich opinii 47% jest pozytywnych, w ostatnim miesiącu grę na plus oceniło tylko 34% graczy.

Część osób wyraźnie czeka na oficjalne zmiany, ale – jak zwykle – niektórzy fani biorą sprawy we własne ręce. Temu zawdzięczamy mody skupiające się na wyeliminowaniu różnych bolączek, w tym rzekomo „najlepszy” z nich: Leonardfactory's Policy Yield Previews.

Tytuł modyfikacji w zasadzie mówi wszystko: ważący nieco ponad 208 KB mod dodaje podgląd szacowanego przychodu z danej doktryny społecznej (lub kryzysowej). Dzięki temu gracz wie, ile złota, zadowolenia, kultury etc. faktycznie zyska (lub straci) po wyborze danej opcji.

Twórca moda podkreśla, że „są to tylko szacunki”, bo mimo jego starań błędy w modyfikacji bądź samej grze mogą sprawić, iż faktyczny przychód nieco rozminie się z tym z poglądu. Co więcej, mod nie pomaga ze wszystkimi doktrynami z uwagi na „ograniczenia techniczne”, nawet jeśli w teorii podobne wyliczenia powinny być możliwe.

Mimo tych braków fani wyraźnie docenilimaleńką modyfikację. Co prawda nazywanie Leonardfactory's Policy Yield Previews „najlepszą modyfikacją do Civ 7” jest chyba lekką przesadą, ale widać, jak wielu osobom brakuje takiej opcji w Civilization 7.

  1. Recenzja gry Sid Meier's Civilization 7 – trochę jak wczesny dostęp, ale za to w pełnej cenie
  2. „Rozwój” Civilization 7 to smutny obraz branży gier w jej najwyższym segmencie

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej