Fortnite – testy beta startują w przyszłym roku, twórcy o grze

W trakcie otwartego panelu dyskusyjnego na targach PAX Prime 2012, pracownicy studia Epic po raz kolejny opowiedzieli o Fortnite, kooperacyjnej grze multiplayer, która napędzana będzie silnikiem Unreal Engine 4. Jak się dowiedzieliśmy, zamknięte beta-testy tytułu wystartują najprawdopodobniej z początkiem przyszłego roku.

Michał Kułakowski

Na specjalnym panelu dyskusyjnym, zorganizowanym w trakcie targów PAX Prime 2012, przedstawiciele Epic Games opowiadali o Fortnite, zapowiedzianym w ubiegłym roku, nastawionym na kooperacje multiplayerowym tytule, napędzanym silnikiem Unreal Engine 4. W czasie prezentacji nie dowiedzieliśmy się zbyt wielu nowych szczegółów dotyczących rozgrywki, bowiem deweloperzy powtórzyli w większości informacje przekazane w lipcu na Comic Conie. Najbardziej interesującą ciekawostką mogą być plany dotyczące wersji beta gry. W czasie trwania dyskusji, jedna z uczestniczek na widowni wygrała kod umożliwiający jej wzięcie udziału w testach. Tanya Jessing z Epic Games zapytana przez serwis Joystiq potwierdziła tylko, że studio na pewno planuje zamkniętą betę na początku przyszłego roku, ale nie wdała się w szczegóły, takie jak konkretna data ich rozpoczęcia. Nie wiemy też czy później zostaną otworzone dla większej grupy zainteresowanych graczy.

Warto wspomnieć, że twórcy mówili sporo o charakterystycznym kreskówkowym stylu graficznym produkcji. Cliff Bleszinski potwierdził, że z początku zespół zastanawiał się na realistycznym przedstawieniem świata gry, ale ostatecznie pomysł ten zarzucono. Deweloper chciał, aby gracze z przyjemnością spędzili w grze setki godzin. Wolał więc postawić na bardziej kolorową i przerysowaną, a tym samym atrakcyjniejszą dla oka oprawę. Jak podkreślił, inspiracją przy jej tworzeniu były filmy Tima Burtona, animacje studia Pixar oraz klasyczne amerykańskie kreskówki z lat 50.

Jeżeli chodzi o przeciwników jakich spotkamy w czasie rozgrywki, Epic potwierdziło, że stawia na różnorodność. Uwidoczni się ona w zachowaniu AI oraz umiejętnościach potworów. Będą one mogły nie tylko podkopywać się pod naszymi umocnieniami, bez problemu otwierać drzwi czy wspinać się na mury, ale także kraść nasze zapasy. Własnoręcznie zbudowaną broń, używaną do ich odpędzania, z czasem ulepszymy, zwiększając jej siłę rażenia. Walczyć będziemy nie tylko w zwarciu, ale także na odległość, używając np. kusz,

Bleszinski po raz kolejny zapewnił też o elastyczności Unreal Engine 4, pozwalającej na uruchomienie Fortnite na większości współczesnych komputerów. Odpowiednią wydajność ma zapewnić skuteczne skalowanie detali otoczenia oraz efektów graficznych. Ponownie nie wykluczył także wersji konsolowej gry, ale zaznaczył, że na razie skupia się tylko na jej pecetowej odsłonie i to ona jest priorytetem.

Fortnite jest grą akcji, w której twórcy szczególny nacisk kładą na tryb kooperacji między uczestnikami zabawy. Rozgrywka podzielona jest na dwie główne części, które przypadające na dzień i noc. W świetle słonecznym gracze będą wspólnie pracować nad budową fortyfikacji, wykorzystując do tego wszystko, co uda się im znaleźć lub zrabować. Po zachodzie słońca grupa zabarykaduje się umocnionych twierdzach, by tam stawić czoła hordom potworów i przetrwać do nadejścia świtu. Gra ukaże się w przyszłym roku na komputerach PC.

  1. Oficjalna strona Epic Games
Fortnite: Save the World

Fortnite: Ratowanie świata

Fortnite: Save the World

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 30 czerwca 2020

Informacje o Grze
2.9

Gracze

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2012-09-02
19:48

zanonimizowany614758 Pretorianin

czy naprawde do napedzania tej gry potrzebna jest ta ich super, uber, "mocarna" technologia? jakbym widzial orcs must die a moze szukaja pierwszego produktu na ktorym mozna walnac dumnie prezentujace sie logo UNREAL ENGINE 4...

Komentarz: zanonimizowany614758
2012-09-02
19:57

wojto96 Generał

wojto96

Ta gra równie dobrze mogła by powstać na UE3 i graficznie wcale nie musiało by wyglądać gorzej ;p

Komentarz: wojto96
2012-09-03
00:11

CyberTron Senator

CyberTron

Nazwa silnika to coś, co ma sprzedać tą gre. Ale wygląda to strasznie bidnie...

Komentarz: CyberTron

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl