Fortnite dostaje zadyszki. Przychody z mikropłatności spadają

Firma SuperData opublikowała raport na temat wydatków z poziomu gier w bieżącym roku. Fortnite pozostaje wśród najlepiej zarabiających produkcji, ale zarówno on, jak i inne tytuły radzą sobie gorzej niż w poprzednich latach.

Jakub Błażewicz

Fortnite dostaje zadyszki. Przychody z mikropłatności spadają.
Fortnite dostaje zadyszki. Przychody z mikropłatności spadają.
Fortnite nie zarabia już tyle, co w zeszłym roku… - Fortnite dostaje zadyszki? Przychody z mikropłatności spadają - wiadomość - 2019-11-06
Fortnite nie zarabia już tyle, co w zeszłym roku…

Wrześniowy raport SuperData poświęcony światowej dystrybucji cyfrowej pokazywał wyraźny spadek formy Fortnite w porównaniu z poprzednim miesiącem. Jednak nie był to początek kłopotów produkcji. Najnowszy raport firmy podaje, że przychody z tytułu spadały praktycznie przez cały rok. Co więcej, nie jest to problem tylko dzieła Epic Games, które wciąż pozostaje jednym z popularniejszych tytułów jeśli chodzi o wydawanie pieniędzy na mikrotransakcje. Według SuperData przychody z wydatków z poziomu gier w ostatnim roku wyraźnie spadły na konsolach. Nieco lepiej wygląda to na komputerach osobistych, jednak tu również nie odnotowano wzrostu (jak w przypadku urządzeń mobilnych), a jedynie stagnację. Nie znaczy to, że kondycja tego segmentu rynku jest słaba. Tylko w trzecim kwartale 2019 roku wygenerował on 6,5 miliarda dolarów przychodu na PC oraz 1,4 miliarda dolarów na konsolach. Sam Fortnite we wrześniu zachęcił do wydatków 8% graczy, wyprzedzając niemal wszystkich rywali za wyjątkiem Call of Duty: Black Ops IIII.

… ale wciąż deklasuje większość konkurencji. - Fortnite dostaje zadyszki? Przychody z mikropłatności spadają - wiadomość - 2019-11-06
… ale wciąż deklasuje większość konkurencji.

Autorzy raportu podają trzy przyczyny zmniejszenia przychodów z płatności z poziomu gier. Po pierwsze, gracze zaczęli skupiać się na jednym lub dwóch tytułach kosztem innych produkcji. Często oznacza to większe wydatki na daną pozycję, ale zarazem zmniejszenie kwoty wydawanej na mikrotransakcje w ogóle. Co chyba jednak ważniejsze, wiele osób kompletnie z nich zrezygnowało. SuperData podaje, że we wrześniu 51% użytkowników nie wydało ani grosza na mikropłatności, mimo premiery gier (FIFA 20, NBA 2K20) i aktualizacji, które powinny stanowić sporą zachętę. To z kolei ma wynikać z większego wyczulenia graczy na monetyzację w grach, czy to pod wpływem najbliższych, czy też serwisów oraz for internetowych. Niemała w tym wina kolejnych afer, które zapewne wielu obrzydziły mikrotransakcje.

Ostatnia odsłona NBA 2K mogła nasuwać skojarzenia z kasynem. - Fortnite dostaje zadyszki? Przychody z mikropłatności spadają - wiadomość - 2019-11-06
Ostatnia odsłona NBA 2K mogła nasuwać skojarzenia z kasynem.

Tak więc – konkludują twórcy raportu – dotarliśmy do granicy możliwości wydatków z poziomu gry w obecnej formie. Deweloperzy są więc zmuszeni do zmiany dotychczasowych strategii, by wyjść z obecnej stagnacji. Niemniej SuperData zaznacza, że nie powinno się to odbyć „kosztem uczciwego i przyjemnego doświadczenia z gry”. Możemy się tylko łudzić, że wydawcy nie będą zapominać o tym, a przynajmniej niezbyt często.

Fortnite

Fortnite

PC PlayStation Xbox Mobile Nintendo
po premierze

Data wydania: 26 września 2017

Informacje o Grze
7.0

GRYOnline

3.0

Gracze

8.4

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

126

Jakub Błażewicz

Autor: Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2019-11-07
12:23

Azerath Senator

Azerath

Cieszy, że coraz szersze grono populacji uświadamia sobie, jakim łajdactwem są te wszystkie mikrotransakcje. Mam nadzieję, że ichni model finansowy oparty na tworzeniu pustych gier, wykorzystujących każdą możliwą ujemność w naszych mózgach, żeby tylko trzymać nas jak najdłużej przy monitorze i powoli doić z pieniędzy, jak najszybciej legnie w gruzach w wyniku nabytego znieczulenia u graczy, bo na ustawodawstwo nie ma co liczyć.

Komentarz: Azerath
2019-11-07
13:06

dekota Generał

dekota

Każdy balonik kiedyś pęknie, przewidywalne w sumie.

Komentarz: dekota
2019-11-07
15:47

zanonimizowany722423 Generał

Czekam na podupadlość (nie na upadek) Fortknifa tylko po to zeby zobaczyć jak Tim odszczekuje wszystkie rzeczy na temat steama, i cyk na epic shit store (w sumie już) wczesne dostępy (survival/rts od paradoxu), symulatory (pszczoły) i wzrost marży do złodziejskich 30%

Komentarz: zanonimizowany722423
2019-11-07
15:58

Orrin Senator

Orrin

Czy ktoś mi może wytłumaczyć dlaczego nie lubimy Fortnite? Jak do tej pory nikt mnie nie zmuszał aby w to grać więc nie wiem.

Komentarz: Orrin
2019-11-07
18:07

zanonimizowany1277131 Pretorianin

"SuperData podaje, że we wrześniu 51% użytkowników nie wydało ani grosza na mikropłatności" To wciąż sporo za mało, żeby zmienić rynek.

Komentarz: zanonimizowany1277131

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl