Elden Ring miał drobny problem z zapisywaniem postępów w grze w chmurze na PC, lecz został on już rozwiązany. Nie przeszkodziło to jednak hitowi studia FromSoftware znaleźć się w ścisłej czołówce pod względem liczby grających jednocześnie osób.
Problem z zapisywaniem postępów w Elden Ring w chmurze na PC został rozwiązany. Studio FromSoftware poinformowało, że aby uniknąć go w kolejnych sesjach z grą, należy zaktualizować aplikację Steam do najnowszej wersji.
Och, Elden Ring. Pomijając drobne problemy z optymalizacją i kilka innych niedociągnięć technicznych, nowa gra studia FromSoftware sprostała „hajpowi”, jaki się wokół niej wytworzył. Deweloper dość szybko naprawia kolejne zgłaszane przez graczy usterki. Jedną z funkcji, które wymagają jeszcze usprawnienia, jest zapisywanie się postępów w grze w chmurze na PC.
Elden Ring zbiera niemal same „dychy”, co zresztą uwieczniliśmy na grafice. Naszą recenzję gry – autorstwa Karola Laski – znajdziesz pod poniższym linkiem.
Problem występuje jedynie pod pewnymi warunkami, więc możliwe, że jeszcze na niego nie natrafiliście. Ja, w ciągu dwudziestu siedmiu godzin zabawy, zetknąłem się z nim raz. W dużym skrócie: czasami, z jakiegoś powodu, gra zapisuje się tylko lokalnie – na dysku – a „sejw” w chmurze (o ile włączona jest odpowiednia opcja) pozostaje niezaktualizowany.
W konsekwencji przy kolejnym uruchomieniu Elden Ring pojawia się komunikat o niezgodności zapisów gry. Można wtedy wybrać, czy chce się przesłać do chmury dane z dysku, czy pobrać pliki znajdujące się na serwerze. Aby zachować wszelkie poczynione postępy, należy wybrać tę opcję, przy której widnieje nowsza data i/lub godzina.
Problem wydaje się niewielki, a co więcej – FromSoftware jest go świadome i pracuje nad rozwiązaniem. Deweloper zaleca jednak regularne wykonywanie kopii zapasowej plików gry. Znajdują się one w:
C:\Użytkownicy\Twoja_Nazwa_Użytkownika\AppData\Roaming\EldenRing\Folder_z_ciągiem_cyfr
Więcej informacji na ten temat znajdziecie tutaj.
Dla przypomnienia: problemy z nieprawidłowym zapisywaniem się gry były obecne również na PlayStation 5. Jedna z dotychczasowych łatek je wyeliminowała, ale rozwiązanie sugerowane wówczas przez FromSoftware – aby zamykać aplikację poprzez menu Elden Ring, co skutkuje nadpisaniem się „sejwa” – może ograniczyć występowanie opisywanego w tej wiadomości błędu również na PC.
Ta oraz inne drobne rysy na diamencie stworzonym przez Hidetakę Miyazakiego i spółkę nie przeszkodziły Elden Ring wskoczyć wczoraj na szóste miejsce pod względem liczby jednocześnie grających osób na Steamie. Przy magnum opus Japończyków bawiło się bowiem wtedy 953 426 użytkowników platformy firmy Valve.
Jest to wynik o około 40 tysięcy graczy lepszy, niż osiągnęło New World. Do okrągłego miliona wciąż trochę brakuje, ale niewykluczone, że wkrótce „pęknie” rekord Cyberpunka 2077 – w którego w jednej chwili grało 1 054 388 osób, co zapewniło tytułowi studia CD Projekt RED miano najpopularniejszej produkcji singleplayer na Steamie.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
22

Autor: Hubert Śledziewski
Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.