Bandai Namco zapewnia, że trwają prace nad rozwiązaniem premierowych problemów Elden Ring. Na razie gracze sami wynajdują sposoby na poprawienie działania gry.
Elden Ring rozkochał w sobie graczy i dziennikarzy, choć i w tym przypadku sprawdziło sie powiedzenie, że nie ma róży bez kolców. Oceny gry na Steamie pozostają „mieszane” za sprawą problemów technicznych, mimo pierwszej aktualizacji z poprawkami.
Może Cię zainteresować:
Twórcy zapewne pracują już nad kolejnymi usprawnieniami (oraz dodaniem ray tracingu), ale na razie gracze próbują znaleźć rozwiązania problemów pecetowego wydania Elden Ring na własną rękę. Moderatorzy podforum gry w serwisie Reddit założyli wątek, w którym internauci dzielą się tymczasowymi sposobami na uporanie się z błędami.
UWAGA: Poniżej opisujemy nieoficjalne rozwiązania problemów z działaniem Elden Ring. Co prawda zostały one sprawdzone przez internautów, niemniej zalecamy ostrożność i przestrzegamy przed pobieraniem plików automatycznie „naprawiających” grę.
Jak łatwo zgadnąć, największym problemem są przypadki przymusowego zamykania aplikacji. Część internautów twierdzi, że może to wynikać m.in. z obecności Easy Anti-Cheata (EAC) – zabezpieczenia przeciw oszustom wykorzystywanego przez Elden Ring.
Rozwiązaniem jest uruchomienie gry w trybie offline poprzez wykonanie następujących kroków (via u/Helpful guy w serwisie Reddit):
Efekt: Elden Ring powinien włączyć się w trybie online z wyłączonym EAC.
Oprócz tego gracze zalecają aktualizację sterowników kart graficznych i pobranie najnowszej wersji Microsoft Visual C++, zmniejszenie lub całkowitą rezygnację z undervoltingu (w przypadku układów AMD) oraz podkręcania procesora. Niestety, najwyraźniej nie u wszystkich pozwoliło to na uniknięcie crashów.
Jeszcze przed premierą pojawiły się komentarze na temat dziwnej optymalizacji Elden Ring, tj. problemów z płynnym działaniem gry nawet na najmocniejszych pecetach (mimo że grę da się uruchomić na komputerze niespełniającym minimalnych wymagań sprzętowych). Jednym z rozwiązań jest włączenie trybu wysokiej wydajności w ustawieniach graficznych, tj. wykorzystywania przez grę mocniejszej karty graficznej. Elden Ring musi być wyłączone przed podjęciem procedury (via u/Phis777).
Warto odnotować, że opisany wyżej sposób rozwiązuje też problem z niewidzialnymi przeciwnikami (czytaj: nierenderowaniem ich modeli przez grę).
Podobną procedurę można wykonać dla Steama. Poza tym w propozycjach pojawiło się wyłączenie nakładki Steama w grze i Microsoft Device Association Root Enumerator z poziomu Menadżera urządzeń (w sekcji „Urządzenia programowe”). Tu także zalecamy zainstalowanie najnowszych sterowników karty graficznej.
Te i inne „domowe” poprawki są przydatne, ale wielu zapewne liczy na oficjalne rozwiązania. Firma Bandai Namco nie pozostaje głucha na narzekania. Wydawca Elden Ring opublikował wpis, w którym odniósł się do problemów z działaniem gry oraz pewną usterką na PlayStation 5. Zapewniono, że deweloperzy pracują nad ich rozwiązaniem.
W planach są też poprawki innych błędów, przy czym zachęcono do kontaktowania się z działem wsparcia technicznego i zgłaszania napotkanych problemów.
Więcej:Gracze ARC Raiders są mocno podzieleni. Wszystko przez znaczące osłabienie zabezpieczonych skrytek
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
5

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).