Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 25 lutego 2022, 08:51

autor: Adrian Werner

Premiera Elden Ring - szalone wyniki na Steam i duże problemy techniczne

Premiera Elden Ring nie okazała się w pełni udana. Na PC gra osiąga szalenie imponujące wyniki aktywności, ale gracze mocno narzekają na poziom wykonania.

Na rynku zadebiutował Elden Ring, czyli RPG akcji studia FromSoftware. Gra ukazała się równocześnie na PC oraz konsolach Xbox One, PlayStation 4, Xbox Series X/S i PS5. Tytuł oferuje lokalizację kinową, czyli z polskimi napisami.

  1. Recenzja gry Elden Ring po 40 godzinach – otwarty świat śmierci wart
  2. Elden Ring – poradnik do gry

Pierwsze wnioski z debiutu Elden Ring na Steamie – szalone wyniki aktywności, mieszane oceny

Elden Ring rozbija bank na Steamie

Obecny rekord aktywności Elden Ring na Steamie wynosi 764 835 osób bawiących się jednocześnie. To wynik wielokrotnie wyższy niż w przypadku największych do tej pory przebojów studia FromSoftware, czyli Dark Souls III (129 975 graczy bawiących się równocześnie) oraz Sekiro: Shadows Die Twice (125 315). Co więcej, najnowsze dzieło zespołu pobiło rekordy poprzedników raptem w kilka minut po premierze.

Co ważne, przed końcem tego tygodnia Elden Ring niemal na pewno kilkukrotnie poprawi ten rekord. Większość gier najlepsze wyniki wykręca bowiem w pierwszy weekend po premierze. Ciekawi nas, czy produkcji uda się przebić osiągnięcia takich przebojów, jak New World (913 634) czy Cyberpunk 2077 (1 054 388).

Mieszany odbiór gry na Steamie

To, że gracze tłumnie rzucili się na Elden Ring nie znaczy, iż wszyscy są zadowoleni z jakości gry. Na Steamie tylko 59% ocen użytkowników jest pozytywnych, co serwis kategoryzuje jako „mieszany odbiór” produkcji.

Gracze narzekają głównie na:

  1. fatalną optymalizację - gra ma przycinać nawet na potężnych pecetach, co nie tylko psuje wrażenia wizualne, ale też mocno utrudnia rozgrywkę, gdyż walka wymaga tu dużej precyzji,
  2. brak wsparcia dla DLSS oraz monitorów ultrawide,
  3. częste zawieszanie się gry.

Praktycznie wszystkie narzekania dotyczą więc warstwy technicznej. Powszechne zachwyty wywołują inne elementy gry, takie jak klimat, eksploracja świata czy walka. Problem w tym, że wielu graczy nie może cieszyć się tymi zaletami, gdyż Elden Ring ledwie działa na ich pecetach.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej