Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

save / zapis gry - newsy i ciekawostki

Twórcy Returnal planują zmiany w systemie zapisów
Twórcy Returnal planują zmiany w systemie zapisów

hexx0, 15 maja 2021, 11:47

Studio Housemarque, czyli twórcy wydanej na PlayStation 5 gry Returnal, postanowiło posłuchać głosu społeczności i zaczęło badać sprawę systemu zapisów. Na rozwiązanie problemu przyjdzie nam jednak trochę poczekać.

Diablo 2: Resurrected będzie obsługiwać zapisy z oryginału
Diablo 2: Resurrected będzie obsługiwać zapisy z oryginału

Ness, 4 marca 2021, 19:10

Twórcy Diablo 2: Resurrected potwierdzili w wywiadzie, iż nadchodzący remaster kultowej gry Blizzarda będzie obsługiwał zapisy z oryginalnej wersji.

Cyberpunk 2077 - plik z zapisem gry nie może przekroczyć 8 MB
Cyberpunk 2077 - plik z zapisem gry nie może przekroczyć 8 MB

Dameredet, 20 grudnia 2020, 14:25

Kolejne problemy z Cyberpunkiem 2077. Gracze PC odkryli, że jeżeli ich plik zapisu przekroczy 8 MB, to nieodwracalnie stracą możliwość wczytania stanu gry.

Cyberpunk 2077 i przenoszenie zapisów między konsolami. Są szczegóły
Cyberpunk 2077 i przenoszenie zapisów między konsolami. Są szczegóły

Agnieszka Adamus, 27 listopada 2020, 20:42

CD Projekt RED ogłosiło, że Cyberpunk 2077 umożliwi transfer zapisów między sprzętem ósmej i dziewiątej generacji. Objaśniono także, jak cały proces będzie wyglądał na konsolach Xbox One i Xbox Series X|S oraz PS4 i PS5.

Assassin’s Creed: Valhalla - gracze tracą postępy z powodu buga [aktualizacja]
Assassin’s Creed: Valhalla - gracze tracą postępy z powodu buga [aktualizacja]

Aquma, 19 listopada 2020, 13:40

[Aktualizacja] Na forach internetowych pojawiły się liczne doniesienia o problemach z popsutymi save’ami w Assassin’s Creed: Valhalla oraz Watch Dogs: Legion. Zdaniem niektórych osób przyczyną może być błąd synchronizacji z chmurą.

Ubisoft wyjaśnia przenoszenie postępów między platformami
Ubisoft wyjaśnia przenoszenie postępów między platformami

Adrian Werner, 13 listopada 2020, 11:49

Firma Ubisoft wyjaśniła wątpliwości związane z systemem cross-progression, pozwalającym na przenoszenie postępów w rozgrywce między różnymi platformami sprzętowymi.

Spider-Man - opcja przeniesienia zapisów z PS4 na PS5 pojawi się wkrótce
Spider-Man - opcja przeniesienia zapisów z PS4 na PS5 pojawi się wkrótce

Paweł Musiolik, 10 listopada 2020, 13:34

Studio Insomniac Games poinformowało, że krótko po premierze Spider-Man: Miles Morales pojawi się aktualizacja remastera pierwszej odsłony gry, która pozwoli na przeniesienie zapisów z PS4 na PS5.

Spider-Man Miles Morales z transferem save’ów z PS4 do PS5
Spider-Man Miles Morales z transferem save’ów z PS4 do PS5

Adrian Werner, 30 września 2020, 11:23

Deweloper ze studia Insomniac Games poinformował, że możliwe będzie transferowanie save’ów z konsol PlayStation 4 na PS5 w grze Spider-Man: Miles Morales. Ponadto ta druga wersja zajmie mniej miejsca na dysku.

Borderlands 3 na Steamie – transfery save’ów, cross-play i pre-load
Borderlands 3 na Steamie – transfery save’ów, cross-play i pre-load

Adrian Werner, 6 marca 2020, 11:25

Studio Gearbox Software podzieliło się informacjami odnośnie technicznej strony Borderlands 3 na Steamie. Poznaliśmy konkrety dotyczące m.in. terminu startu pre-loadu oraz opcji cross-play z wydaniem z Epic Games Store.

Wiedźmin 3: wersje na PS4 i Xboksa One nie otrzymają funkcji cross-save
Wiedźmin 3: wersje na PS4 i Xboksa One nie otrzymają funkcji cross-save

Aquma, 19 lutego 2020, 08:54

Wiedźmin 3: Dziki Gon w wersji na Nintendo Switch otrzymał wczoraj patch wzbogacający grę o szereg nowych opcji – m.in. możliwość zsynchronizowania stanów gry z kontem na Steam lub GOG.com. Niestety, wygląda na to, że funkcja ta nie trafi na inne konsole – przygotowano ją specjalnie z myślą o platformie wielkiego „N”.

Wiedźmin 3 na Switchu - cross-save z PC i nowe opcje graficzne w patchu
Wiedźmin 3 na Switchu - cross-save z PC i nowe opcje graficzne w patchu

Mat1K, 18 lutego 2020, 14:09

W przeciągu kilku najbliższych dni powinna pojawić się nowa aktualizacja dla Wiedźmina 3, w wersji na przenośną konsolę Nintendo Switch. Do gry zostanie dodanych dziesięć nowych ustawień graficznych oraz funkcja cross-save.

Zapisy w chmurze na PlayStation 4 posiadają limit pozbawiony sensu
Zapisy w chmurze na PlayStation 4 posiadają limit pozbawiony sensu

Froozyy, 18 sierpnia 2019, 13:35

PlayStation 4 posiada limit liczby zapisów stanów gry w chmurze. Wynosi on 1000 plików, co przy ostatnim powiększeniu ilości miejsca na zapis do 100 GB wydaje się całkowicie pozbawione sensu.

Epic Games Store wyłącza zapis stanu gry w chmurze dla darmowego Hyper Light Drifter
Epic Games Store wyłącza zapis stanu gry w chmurze dla darmowego Hyper Light Drifter

Froozyy, 17 sierpnia 2019, 12:33

Epic Games Store poinformowało graczy, że ze względu na powodowanie awarii lunchera, zapis stanu gry w chmurze dla Hyper Light Drifter zostanie całkowicie wyłączony.

Epic Games Store wprowadza zapis stanu gry w chmurze do kolejnych gier
Epic Games Store wprowadza zapis stanu gry w chmurze do kolejnych gier

Frozen, 16 sierpnia 2019, 15:02

W Epic Games Store pojawiły się kolejne tytuły oferujące możliwość zapisu stanu gry w chmurze. Oprócz tego sklep otrzymał zapowiadaną od pewnego czasu integrację z Humble Bundle i Humble Store, a także kilka innych ulepszeń.

Pierwsze gry z zapisem stanu w chmurze na Epic Games Store
Pierwsze gry z zapisem stanu w chmurze na Epic Games Store

Froozyy, 26 lipca 2019, 10:43

Tim Sweeeney, szef Epic Games Store, potwierdził na swoim Twitterze, że Moonlighter oraz This War of Mine posiadają funkcję zapisu stanu gry w chmurze. Opcja ta ma zostać wkrótce udostępniona dla większej ilości produkcji.

DayZ wystartuje bez funkcji trwałego zapisywania stanu gry na serwerach
DayZ wystartuje bez funkcji trwałego zapisywania stanu gry na serwerach

Aquma, 11 grudnia 2018, 12:22

W momencie premiery wersji 1.0 – czyli 13 grudnia – pecetowe DayZ nie zaoferuje możliwości trwałego zapisywania postępów dotyczących środowiska gry (np. zbudowanych baz). Każdy restart serwera będzie przywracał świat do stanu wyjściowego.

Jak zaimportować save do Pillars of Eternity 2?
Jak zaimportować save do Pillars of Eternity 2?

Góral, 11 maja 2018, 18:34

Twórcy gry Pillars of Eternity II: Deadfire umożliwili zaimportowanie zapisanego stanu gry z pierwszej części serii. Oprócz tego przygotowano też dwie opcje dla osób nieposiadających pliku. Z naszym poradnikiem łatwo skorzystacie z każdej z tych możliwości.

Kingdome Come: Deliverance otrzymał mod, który usuwa z menu możliwość zapisu gry
Kingdome Come: Deliverance otrzymał mod, który usuwa z menu możliwość zapisu gry

Riddick, 16 marca 2018, 20:47

Gracze bywają kapryśni, o czym niejeden deweloper już się przekonał. W przypadku Kingdome Come: Deliverance fanom nie spodobał się system zapisywania stanu gry. Najpierw stworzyli oni mod, który umożliwiał zapis w dowolnym momencie. Potem twórcy sami dodali taką opcję, a teraz... gracze wypuszczają modyfikację, która usuwa tę opcję z menu. Błędne koło.

W Metal Gear Survive trzeba zapłacić za dodatkowe miejsce na save
W Metal Gear Survive trzeba zapłacić za dodatkowe miejsce na save

Vergil, 22 lutego 2018, 16:36

Firma Konami uzbierała już całkiem sporo minusów nawet u najbardziej oddanych miłośników swojej twórczości. Coraz więcej wskazuje jednak na to, że po premierze Metal Gear Survive gracze będą mieli o niej jeszcze gorsze zdanie. Wydawca postanowił bowiem sięgnąć do ich portfeli w kontrowersyjny sposób.

Kingdom Come Deliverance - wyjaśnienie zamieszania z łatkami i plany na przyszłość
Kingdom Come Deliverance - wyjaśnienie zamieszania z łatkami i plany na przyszłość

AlexB, 20 lutego 2018, 10:45

Przedstawiciel studia Warhorse rozjaśnił nieco na Reddicie sytuację z patchami do Kingdom Come: Deliverance. Zdradził również, jakie zmiany pojawią się w grze w kolejnych aktualizacjach. Chodzi między innymi o automatyczny zapis podczas wychodzenia z tytułu.

Kingdom Come Deliverance - dwa tygodnie oczekiwania na patch; fani sami naprawiają system save'ów
Kingdom Come Deliverance - dwa tygodnie oczekiwania na patch; fani sami naprawiają system save'ów

Adrian Werner, 14 lutego 2018, 13:53

Autorzy Kingdom Come: Deliverance poinformowali, że pierwszy duży patch ukaże się za dwa tygodnie. Natomiast fani opracowali mody pozwalające na zapisywanie gry w dowolnym momencie oraz wyłączające minigierkę towarzyszącą otwieraniu wytrychami zamkniętych drzwi i skrzyń.

Checkpoint, gdzieś ty był?
Checkpoint, gdzieś ty był?

Brucevsky, 19 lipca 2017, 20:39

Nauczony doświadczeniem wiem już, żeby nie narzekać na długość i poziom trudności gier. Życie pokazuje bowiem, że zawsze znajdą się osoby zadowolone z większej liczby takich np. checkpointów. Mnie ostatnio ich nawet bardzo brakowało w takim GTA IV.

Śródziemie: Cień Wojny – w kontynuacji zaimportujemy swoich największych Nemezis i Poplecznika
Śródziemie: Cień Wojny – w kontynuacji zaimportujemy swoich największych Nemezis i Poplecznika

Movis, 6 lipca 2017, 17:01

W nadchodzącej grze Śródziemie: Cień Wojny będziemy mieli możliwość przeniesienia niektórych kapitanów orków z poprzedniego tytułu, Cienia Mordoru. Jeśli zżyliście się ze swoim dawnym arcywrogiem, już teraz możecie się przygotować na jego wielki powrót w kolejnej produkcji.

Nowy patch do Preya naprawia uszkodzone zapisy gry
Nowy patch do Preya naprawia uszkodzone zapisy gry

Jakub Mirowski, 14 maja 2017, 11:15

Studio Arkane wypuściło patch do gry Prey, oznaczony numerem v1.2. Jego najważniejszą funkcją jest usunięcie błędu, który u niektórych graczy powodował uszkadzanie zapisów stanu gry.

The Walking Dead: The Telltale Series - A New Frontier otrzyma
The Walking Dead: The Telltale Series - A New Frontier otrzyma "Generator Opowieści"

Adrian Werner, 18 grudnia 2016, 12:55

Dowiedzieliśmy się, że The Walking Dead: The Telltale Series - A New Frontier zaoferuje ciekawy system Story Generator, pozwalający spersonalizować grę osobom, które nie mogą wczytać zapisanych stanów gry z wcześniejszych sezonów. Obejmie to nie tylko ważne decyzje gracza, ale również jego motywacje i preferencje.

Wiedźmin 3 - stare zapisy niekompatybilne z wersją GOTY na konsolach; będzie nowy patch

Yossarian, 16 sierpnia 2016, 12:00

Marcin Momot z CD Projekt RED poinformował za pośrednictwem forum Wiedźmina 3, że konsolowa Edycja Gry Roku nie będzie współpracować ze stanami gry utworzonymi w obecnych wersjach. Wiadomo też, że wraz z premierą wydania GOTY zostanie opublikowana nowa łatka.

Dwójka bohaterów Dishonored 2 zapoluje na różne cele
Dwójka bohaterów Dishonored 2 zapoluje na różne cele

luckie, 5 maja 2016, 12:24

Najnowsze wydanie Game Informera podaje, że dwójkę grywalnych bohaterów w grze Dishonored 2 mają odróżniać nie tylko umiejętności i perspektywa, lecz także niektóre cele do zlikwidowania. Ponadto wiemy, że w grze powróci system szybkiego zapisu i odczytu.

Trzeci sezon The Walking Dead od Telltale pojawi się w tym roku
Trzeci sezon The Walking Dead od Telltale pojawi się w tym roku

AM, 22 marca 2016, 16:09

Studio Telltale zapowiedziało, że jeszcze w tym roku powróci do swojej flagowej serii. Wraz z trzecim sezonem The Walking Dead pojawi się również nowy system przenoszenia zapisów, który będzie wspólny dla każdej platformy sprzętowej.

Dragon Age: Inkwizycja – kolejne DLC ominą PlayStation 3 i Xboksa 360
Dragon Age: Inkwizycja – kolejne DLC ominą PlayStation 3 i Xboksa 360

shav, 7 lipca 2015, 14:00

Studio BioWare ujawniło, że kolejne dodatki fabularne do Dragon Age: Inkwizycja nie pojawią się na poprzedniej generacji konsol. Przyszłe rozszerzenia trafią wyłącznie na PC, PlayStation 4 i Xboksa One.

Dragon Age: Inkwizycja bez importu zapisów z poprzednich odsłon
Dragon Age: Inkwizycja bez importu zapisów z poprzednich odsłon

luckie, 7 października 2014, 10:23

Studio BioWare wyjawiło szczegóły na temat działania Dragon Age Keep, kreatora zapisów do Dragon Age: Inkwizycja. Okazuje się, że system ten będzie jedyną opcją, aby przenieść do gry decyzje z poprzednich odsłon - trzecia część znanej serii RPG-ów nie umożliwi importu zapisów.

Dragon Age Keep – screeny z kreatora zapisów gry do Dragon Age: Inkwizycja
Dragon Age Keep – screeny z kreatora zapisów gry do Dragon Age: Inkwizycja

Meehow, 21 sierpnia 2014, 14:40

W Internecie pojawiły się screenshoty z wersji beta usługi Dragon Age Keep – swoistego kreatora zapisów gry dedykowanego Dragon Age: Inkwizycja. Dzięki temu narzędziu można ustalić przebieg poprzednich kampanii wraz z ich rozszerzeniami.

Thief ma kolejne problemy techniczne – tym razem z zapisami gier
Thief ma kolejne problemy techniczne – tym razem z zapisami gier

Fisheye, 4 kwietnia 2014, 15:19

Wydany niedawno Thief borykał się z wieloma problemami. Liczne niedopracowania i bugi były trudne do przeoczenia i przyczyniły się do publikacji wielu niezbyt przychylnych recenzji produkcji firmy Square Enix. Teraz, na początku kwietnia, gracze odkryli chyba największą wpadkę zespołu Eidos Studios: zmiana daty pokasowała albo pozmieniała zapisane stany gry.

Growy Azyl #1. Marny Gracza Los, czyli wszystko to, co w grach denerwuje!
Growy Azyl #1. Marny Gracza Los, czyli wszystko to, co w grach denerwuje!

Dragon, 10 listopada 2013, 10:01

Lekki humorystyczny tekst o wszelkich "przeszkadzajkach" w grach komputerowych ;).

Nienawidzę GTA IV!
Nienawidzę GTA IV!

Buja, 7 lipca 2013, 16:21

W najwyżej ocenianej grze na konsole współczesnej generacji jest jeden element, który dla mnie jest łyżką dziegciu w beczce miodu. Strasznie mnie to frustruje i powoduje, że w przeciwieństwie do prasy nie pokochałem GTA miłością absolutną.

Wiedźmin 3: Dziki Gon - co zastąpi system importu save'ów na konsolach?
Wiedźmin 3: Dziki Gon - co zastąpi system importu save'ów na konsolach?

Sarge, 12 czerwca 2013, 11:27

Nie jest tajemnicą, że pecetowa wersja gry Wiedźmin 3: Dziki Gon zaoferuje system importu save'ów z drugiej części serii. W przypadku wersji konsolowych twórcy będą musieli jednak zastosować inne rozwiązanie. Wypowiedział się o tym John Mamais, producent wykonawczy nadchodzącej gry.

Bez zapisu gra się lepiej – na przykładzie The Binding of Isaac.
Bez zapisu gra się lepiej – na przykładzie The Binding of Isaac.

Qualltin, 22 kwietnia 2013, 13:05

Dłużej o tym, że gry pozbawione zapisu są zdecydowanie lepsze, bowiem zmuszają nas do większego zaangażowania i poznawania świata gry (z czego wynikać miałaby nasza przewaga).

Quick save, check point czyli o save'ach krótko i treściwie
Quick save, check point czyli o save'ach krótko i treściwie

Prometheus, 21 października 2012, 11:36

O rodzajach zapisów gier i ich typowych problemach

"Ale broń! Zostawię na później."

Mureet, 21 sierpnia 2012, 11:05

Zbyt często przeładowujesz broń? Dobry ekwipunek zostawiasz na później? Co krok wykonujesz quick save? Bez obaw, nie jesteś sam ;).

Forfiter #17 Telenowelowski Zapis Gry
Forfiter #17 Telenowelowski Zapis Gry

ROJO, 16 lutego 2012, 14:47

Co mają telenowele do zapisów stanów gry (save game)? Dlaczego umiejętne sejwowanie jest tak ważne? Krótka historia o tym jak rozgrywkę można sobie uprzyjemnić lub spieprzyć.

? -> ja pytam, Wy odpowiadacie #9 Checkpoint czy quicksave?
? -> ja pytam, Wy odpowiadacie #9 Checkpoint czy quicksave?

barth89, 14 listopada 2011, 15:43

Kolejna część felietonu poświęconego pytaniom kierowanym do graczy.

Save’owanie w Metal Gear Ac!d jest niekomfortowe
Save’owanie w Metal Gear Ac!d jest niekomfortowe

Brucevsky, 6 listopada 2011, 13:39

Ważniejsza jest atmosfera podczas gry, czy może wygoda dla użytkownika konsoli? Problem poruszony na tle Metal Gear Ac!dowego systemu save'owania.