W pecetowym Elden Ring odkryto paskudny błąd, który pozwala złośliwym użytkownikom na uszkadzanie zapisów innych graczy.
Elden Ring to wspaniała gra, ale zgodnie z „tradycjami” studia FromSoftware, jakość jej kodu sieciowego na PC woła o pomstę do nieba. Właśnie odkryto paskudną lukę, która jest złośliwie wykorzystywana do psucia zabawy pecetowym graczom.
Jak to wygląda w akcji, możecie zobaczyć na poniższym filmiku.
Niestety, na razie nie wiadomo, kiedy FromSoftware załata tę lukę.
Przypomnijmy, że Elden Ring zadebiutowało 25 lutego, równocześnie na PC oraz konsolach Xbox One, PlayStation 4, Xbox Series X/S i PlayStation 5.
FromSoftware regularnie zawala sprawę na PC, a gry muszą ratować fani
Niestety, to nie pierwszy raz, gdy gry FromSoftware mają takie problemy na PC. W przypadku serii Dark Souls hakerzy również byli w stanie psuć save’y graczy. W tym wypadku autorzy nie pofatygowali się załatać tę lukę, więc fani musieli to zrobić sami, opracowując modyfikacje Blue Sentinel (do DS3) oraz Blue Acolyte (dla Dark Souls II), które usuwają owe problemy i przeciwdziałają cheatom w trybach sieciowych. Dostępne są również analogiczne projekty dla Dark Souls: Prepare to Die Edition oraz Dark Souls: Remastered, ale nie są one rozwijane od wielu lat, więc ich obecna skuteczność pozostawia wiele do życzenia.
Podejście FromSoftware do tej kwestii najlepiej oddaje fakt, że gdy w styczniu tego roku wykryto nową lukę w kodzie pecetowej wersji gry Dark Souls III, która pozwala hakerom przejąć zdalnie kontrolę nad komputerem gracza, deweloperzy po prostu wyłączyli serwery PvP nie tylko w tej produkcji, ale również w wydaniach PC gier Dark Souls: Prepare to Die Edition, Dark Souls II oraz Dark Souls: Remastered. Od tego momentu minęły już prawie dwa miesiące, a pecetowe serwery tych tytułów nadal pozostają wyłączone.
W tym wypadku na ratunek znowu ruszyli fani, opracowując projekt DS3OS (Dark Souls 3 - Open Server), który pozwala graczom na stawianie własnych serwerów Dark Souls III oraz zabawę na nich.
Więcej:5 lat po premierze Cyberpunk 2077 znów zarabia miliony. To zasługa jednej, ryzykownej decyzji
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
11

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.