W sieci pojawiły się pierwsze fanowskie projekty naprawiające pecetową wersję Elden Ring. Pozwalają one m.in. grać w rozdzielczościach ultrawide, zmieniać FOV oraz znosić limit klatek na sekundę.
Wczoraj na rynku zadebiutował Elden Ring, czyli nowe RPG akcji studia FromSoftware. Gra jest wyśmienita, ale wielu graczom trudno się nią cieszyć z powodu niedoróbek technicznych oraz, w przypadku edycji na PC, braku kilku – wydawałoby się – standardowych już funkcji. Na szczęście fani podkasali rękawy i rozpoczęli naprawianie problemów w wydaniu komputerowym. Dzięki temu ukazały się już projekty oferujące następujące zmiany:
Sporo z problemów na PC możecie naprawić sami. O tym, jak to zrobić, pisaliśmy wczoraj:
Aby uzyskać wsparcie dla ekranów ultrapanoramicznych (np. o proporcjach 21:9), trzeba skorzystać z programu Flawless Widescreen. To aplikacja obsługująca wiele gier, która właśnie otrzymała wsparcie dla Elden Ring. Korzystanie z niej jest proste:
1245620
Takie rozwiązanie ma jedną wadę – aby zadziałało, konieczne jest wyłączenie zabezpieczenia antycheaterskiego (to właśnie robicie, tworząc plik „steam_appid.txt” w folderze z grą) w celu uniknięcia ryzyka otrzymania bana. W rezultacie jednak będziecie mogli grać tylko w trybie singleplayer.

Z kolei zmianę szerokości pola widzenia oraz limitu klatek na sekundę umożliwia mod FPS Unlocker and more.
Tutaj również, aby nie ryzykować bana (nie wiadomo, czy mod go może spowodować, ale na razie lepiej nie kusić losu), należy na wszelki wypadek trzymać się tylko trybu dla pojedynczego gracza. W tym celu w folderze z grą, tam gdzie zlokalizowany jest plik „eldenring.exe”, stwórzcie plik „steam_appid.txt” i w jego treści wpiszcie tylko:
1245620
Projekt jest na wczesnym etapie prac, dlatego wiele jego elementów nie zostało jeszcze doszlifowanych. Autor pracuje już jednak nad poprawkami i ma w planach także dodanie nowych funkcji.
Na koniec warto wspomnieć, że we wpisie na oficjalnym blogu firma Bandai Namco Entertainment, będąca wydawcą gry, przeprosiła graczy za problemy techniczne i zapewniła, że trwa praca nad poprawkami.
Na PC na razie twórcy zalecają zaktualizowanie sterowników kart graficznych, gdyż ich najnowsze wersje zostały zoptymalizowane pod kątem Elden Ring.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
39

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.