Sony zainwestowało 330 mln dolarów w firmę Kadokawa, właściciela studia FromSoftware [Aktualizacja]

Sony wykupiło 10% udziałów w firmie Kadokawa Corporation. Producent PlayStation nawiązał „strategiczny sojusz” z właścicielem twórców Dark Souls i Elden Ring.

Marcin Bukowski

Sony zainwestowało 330 mln dolarów w firmę Kadokawa, właściciela studia FromSoftware [Aktualizacja], źródło grafiki: FromSoftware.
Sony zainwestowało 330 mln dolarów w firmę Kadokawa, właściciela studia FromSoftware [Aktualizacja] Źródło: FromSoftware.

Aktualizacja (19 grudnia, godz. 10:00)

Firmy Sony i Kadokawa zakończyły rozmowy i utworzyły „strategiczny sojusz kapitałowy i biznesowy”. Ta druga wyemitowała 12 054 100 akcji, co oznacza, że Sony przejęło 10% udziałów. W efekcie Japończycy zostali największym udziałowcem w Kadokawa, wyprzedzając w tym względzie Tencent (6,86%). Chiński koncern zapłacił za swój „strategiczny sojusz biznesowy” z Kadokawa ok. 264 mln dolarów. Dla porównania, udziały Sony są wyceniane na ok. 331,2 mln dol.

Aktualizacja (20 listopada, godz. 13:08)

Kadokawa potwierdziła, że otrzymała od Sony ofertę przejęcia. W krótkim komunikacie do inwestorów firma stwierdziła, że „dostała wstępny list intencyjny w sprawie nabycia akcji spółki”, ale podkreśliła, że „w tej chwili nie podjęto żadnej decyzji”. Czekamy na kolejne wieści.

Oryginalna wiadomość (19 listopada, godz. 8:39)

Według ostatnich doniesień agencji Reutera Sony przymierza się do zakupu jednego z gigantów japońskiej branży wydawniczej i filmowej. Powołując się na dwa źródła, przekazano, że „prowadzone są rozmowy w sprawie przejęcia firmy Kadokawa”.

Jeżeli zakończą się one sukcesem, to umowa może zostać podpisana w ciągu najbliższych tygodni. Za motywację Sony wskazano chęć poszerzenia oferty rozrywkowej.

Kadokawa Corporation jest w posiadaniu wielu spółek zależnych, takich jak Acquire (Tenchu, Way of the Samurai, Akiba’s Trip), Gotcha Gotcha Games (RPG Maker) czy Spike Chunsoft (Rain Code, Dragon Ball: Sparking! ZERO, Danganronpa). Ma w zanadrzu także wydawnictwa mangi i anime.

Przede wszystkim jednak posiada 69,66% udziałów we FromSoftware, studiu odpowiedzialnym m.in. za Elden Ringa, serię Souls, Bloodborne’a czy Sekiro. Warto przy tym zaznaczyć, że Sony już teraz jest trzecim największym udziałowcem tego studia (14,09%). Drugim jest firma Tencent (poprzez spółkę zależną ma 16,25% udziałów). Jeżeli rzeczywiście dojdzie do przejęcia, to istnieje szansa, że kolejne produkcje FromSoftware trafiać będą wyłącznie na PS5 oraz – najpewniej po jakimś czasie – PC.

Efekty tych doniesień już teraz zaobserwować możemy na japońskiej giełdzie. Akcje spółki Kadokawa wzrosły w przeciągu jednego dnia aż o 23% (możliwe, że wzrost byłby jeszcze większy, gdyby nie dzienny limit), z kolei Sony jedynie o 0,63%.

Na tę chwilę obie strony odmówiły komentarza.

Elden Ring

Elden Ring

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 25 lutego 2022

Informacje o Grze
8.9

GRYOnline

7.4

Gracze

9.3

Steam

9.5

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

1

Marcin Bukowski

Autor: Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

Ubisoft wydał gigantyczną aktualizację do już pogrzebanej gry. „To niewątpliwie słodko-gorzki moment”, twierdzi producent XDefiant

Następny
Ubisoft wydał gigantyczną aktualizację do już pogrzebanej gry. „To niewątpliwie słodko-gorzki moment”, twierdzi producent XDefiant

Pierwsza gra AAAA Ubisoftu wciąż utrzymuje się na powierzchni. Poznaliśmy nieoficjalne szczegóły drugiego roku rozwoju Skull and Bones

Poprzedni
Pierwsza gra AAAA Ubisoftu wciąż utrzymuje się na powierzchni. Poznaliśmy nieoficjalne szczegóły drugiego roku rozwoju Skull and Bones

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl