EA rekompensuje upadek APB
Upadek APB pokazał, że nawet ogromne sumy wyłożone na proces produkcji, nie muszą się wcale przełożyć na sukces na rynku gier sieciowych. Jedni gracze – z uwagi na wątpliwą jakość gry – przywidywali taki obrót rzeczy, drudzy byli nim kompletnie zaskoczeni. Najbardziej poszkodowanymi osobami okazały się te, które zdecydowały się na wyłożenie 150 złotych.
Upadek APB pokazał, że nawet ogromne sumy wyłożone na proces produkcji, nie muszą się wcale przełożyć na sukces na rynku gier sieciowych. Jedni gracze – z uwagi na wątpliwą jakość gry – przywidywali taki obrót rzeczy, drudzy byli nim kompletnie zaskoczeni. Najbardziej poszkodowanymi osobami okazały się te, które zdecydowały się na wyłożenie 150 złotych. Z wydatkiem takiego rzędu wiązał się bowiem zakup podstawowej wersji gry studia Realtime Worlds.
Od kilku dni poszkodowani wylewają swoje żale na forach internetowych, szukając sposobu na odzyskanie zainwestowanych pieniędzy. I wszystko wskazuje na to, że ich starania spotkały się ze zrozumieniem. Jak donoszą niektórzy użytkownicy Steama, firma Electronic Arts, będąca wydawcą i dystrybutorem APB, przychyliła się do ich zarzutów, podejmując decyzję o zrekompensowaniu co najmniej części poniesionych strat. Dzięki temu niektórzy gracze otrzymali 20-dolarowe rabaty, bądź też darmowy dostęp do niektórych gier koncernu (np. cyfrowych wydań Battlefield: Bad Company 2, Mass Effect 2, Medal of Honor: Airborne i innych).
Jedna z osób otrzymała nawet propozycję uzyskania kodu uprawniającego do pobrania kontynuacji Dragon Age (trafi na rynek dopiero na początku przyszłego roku). Z kolei inny gracz poprosił o 4000 punktów BioWare, za które można kupować np. dodatki do gier studia BioWare.
Co zrobić, aby móc liczyć na rekompensatę od EA? Z informacji podanych przez użytkowników Steama wynika, że wystarczy nawiązać kontakt z oddziałem wsparcia technicznego firmy. W przypadku EA Polska można tego dokonać udając się pod ten adres. Natomiast jeżeli zamierzacie skierować swoje zarzuty bezpośrednio do głównej siedziby koncernu, to najlepiej zrobić to w tym miejscu. W przypadku nawiązania rozmowy i pozytywnej reakcji ze strony przedstawiciela EA powinniście spodziewać się prośby o podanie CD-KEY’a bądź też wykonanie zdjęcia instrukcji. Chodzi oczywiście o potwierdzenie faktu, że jesteście posiadaczami oryginalnego egzemplarza APB.
W chwili obecnej ciężko stwierdzić, czy rekompensaty EA zostaną w niedalekiej przyszłości ogłoszone w sposób oficjalny. W chwili obecnej ewentualna decyzja o ich przyznaniu zależy w całości od podjęcia inicjatywy przez poszkodowaną osobę.
APB: All Points Bulletin było sieciową strzelaniną utrzymaną w konwencji gry MMOFPS. Produkcja zadebiutowała na rynku na przełomie czerwca i lipca, a swój żywot zakończyła dziesięć dni temu. Jedna z najdroższych produkcji w historii, mogąca kosztować nawet 100 milionów dolarów, okazała się totalną klapą.

GRYOnline
Gracze
Steam
Komentarze czytelników
H4ppy Legionista

Faktycznie aż dziwne ze EA tak o nas dba na potwierdzenie informacji mail który dostałem
"Greetings,
Thank you for contacting Electronic Arts Customer Support.
We understand that you purchased APB and since the game is no longer available to play, you'd like us to refund the purchase amount you spent on it. While refunding the amount is not possible in this case, as a refund to what you've lost, we're offering you a free game from EA Store " http://eastore.ea.com". If you purchased the game after 7/15/2010 then you are eligible for this offer and can select any game you would wish with a couple of exceptions as noted below:
· Only those games for which we've Digital Download version available on EA Store can be selected.
· Please do not select a game which is not released yet.
In order to proceed with the refund request; along with the name of the game you'd like to play, we will also need the proof of your APB purchase:
1. In case of box version - attach the scanned copy of your purchase receipt in this email.
2. In case of downloadable version, please provide the screenshot of your purchase proof (Email from the retailer).
3. In case of digital download version from EA Store, provide us the order #.
Once you've provided us the proof of your purchase and name of the game you'd wish to have, we'll entitle it on your account and then you will have to use the EA Download Manager to download the game. If you do not have EADM, you can download it here: http://eastore.ea.com/eadm
Thank you!
EA Customer Support"
chop Senator

Zawsze jakaś rekompensata jest. Dobrze EA postąpiło, przynajmniej nie olali graczy, którzy wyrzucili pieniądze w błoto.
zanonimizowany537664 Legend
EA tak naprawdę nic nie traci(kilka gier w jedną lub drugą stronę), a klienci zadowoleni jak najbardziej
zanonimizowany755352 Chorąży
Owszem polski oddział EA olał. I to ciepłym moczem.