Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 27 sierpnia 2009, 11:05

autor: Piotr Doroń

EA DICE prezentuje drugą generację silnika Frostbite

Studio deweloperskie EA DICE poinformowało w trakcie nowoorleańskiej konferencji Siggraph 2009 o postępach w pracach nad silnikiem graficznym Frostbite 2. Jego ostatnia odsłona napędza takie gry, jak Battlefield: Bad Company i Battlefield 1943, a w niedalekiej przyszłości usprawnioną wersję będziemy mogli przetestować w Battlefield: Bad Company 2.

Studio deweloperskie EA DICE poinformowało w trakcie nowoorleańskiej konferencji Siggraph 2009 o postępach w pracach nad silnikiem graficznym Frostbite 2, o którym wspominaliśmy po raz pierwszy jeszcze w kwietniu bieżącego roku. Jego ostatnia odsłona napędza takie gry, jak Battlefield: Bad Company i Battlefield 1943, a w niedalekiej przyszłości usprawnioną wersję będziemy mogli przetestować w Battlefield: Bad Company 2 (PC, X360, PS3).

EA DICE prezentuje drugą generację silnika Frostbite - ilustracja #1

Silnik Frostbite 2 – technika Compute Shader (1000 źródeł światła).

Silnik oprócz współpracy z konsolami Xbox 360 i PlayStation oferować będzie wsparcie dla bibliotek DirectX 10.1 i DirectX 11, robiąc dodatkowo użytek z wielordzeniowych procesorów z rodzaju Intel Core i7. Z tego też powodu jego implementacja w kolejnych grach EA DICE uzależniona jest w pełni od pojawienia się komputerowego sprzętu wykorzystującego wymienione technologie. Aktualnie pracownicy studia rozbudowują silnik o kolejne efekty stanowiące podstawę DirectX 11 – w tym techniki Compute Shader oraz opartą na niej Deferred Shading (efekty możecie podziwiać na zamieszczonym powyżej zrzucie ekranowym).

W tym miejscu możecie się zapoznać z dokumentem stanowiącym podstawę prezentacji silnika, która odbyła się w trakcie wspomnianej już konferencji Siggraph 2009.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej