Duża kasa, komercja i gry...

Niedawno informowaliśmy o multimilionowych kontraktach dotyczących The Sims Online, w wyniku których w świecie gry pojawią się restauracje giganta fast-foodów, firmy McDonald’s oraz komputery oparte o procesor Pentium IV firmy Intel. Z kolei dziś informujemy, iż firmy Ubi Soft Entertainment oraz Microsoft ogłosiły, iż w grze Tom Clancy's Splinter Cell na konsolę Xbox, pojawi się napój SoBe Adrenaline Rush, a Sam Fisher, główny bohater gry będzie wykorzystywał palmtopa firmy Palm, Inc. Jest to najlepszy dowód, iż duże firmy i koncerny spostrzegły, iż gry nie gorzej niż popularne filmy fabularne (np. słynne kontrakty na samochody, zegarki czy telefony komórkowe Jamesa Bonda), nadają się do reklamowania swych produktów. Naturalnie w przyszłości zaowocuje to coraz częstszym przemycaniem do gier reklam. Czy to dobrze? Z punktu widzenia producenta i wydawcy gry na pewno tak, ale z punktu widze

Przemysław Bartula

Niedawno informowaliśmy o multimilionowych kontraktach dotyczących The Sims Online, w wyniku których w świecie gry pojawią się restauracje giganta fast-foodów, firmy McDonald’s oraz komputery oparte o procesor Pentium IV firmy Intel. Z kolei dziś informujemy, iż firmy Ubi Soft Entertainment oraz Microsoft ogłosiły, iż w grze Tom Clancy's Splinter Cell na konsolę Xbox, pojawi się napój SoBe Adrenaline Rush, a Sam Fisher, główny bohater gry będzie wykorzystywał palmtopa firmy Palm, Inc. Jest to najlepszy dowód, iż duże firmy i koncerny spostrzegły, iż gry nie gorzej niż popularne filmy fabularne (np. słynne kontrakty na samochody, zegarki czy telefony komórkowe Jamesa Bonda), nadają się do reklamowania swych produktów. Naturalnie w przyszłości zaowocuje to coraz częstszym przemycaniem do gier reklam. Czy to dobrze? Z punktu widzenia producenta i wydawcy gry na pewno tak, ale z punktu widzenia konsumenta, gracza.....nie jestem pewien... zalatuje tu komercją... Wydaje się jednak, że tego nie da się uniknąć, w końcu tu chodzi o zarobek.

Pełną informację prasową znajdziecie tutaj, zaś na oficjalnej stronie SoBe możecie oglądnąć reklamę gry Tom Clancy's Splinter Cell w wersji na konsolę Xbox.

Tom Clancy's Splinter Cell to gra akcji inspirowana twórczością Toma Clancyego oraz książkami z serii NetForce opowiadającymi o cyberterroryzmie, tajnych agencjach rządowych i zadaniach wykonywanych na ich zlecenie. W odróżnieniu od wielu poprzednich gier z serii Tom Clancy's, gdzie główny nacisk położono na dowodzenie oddziałem i rozgrywkę zespołową, Splinter Cell to gra skupiająca się wokół jednej postaci. Gracz staje się tajnym agentem (Sam Fisher), członkiem jednej z tzw. „grup cieni” nazwanej „Third Echelon”, wchodzącej w skład NSA (National Security Agency). Na wykonanie czeka czternaście ultra-tajnych zadań polegających najczęściej na likwidacji wyjątkowo niebezpiecznych wrogów, niszczeniu dokumentów i tajnych instalacji. Autorzy oddali do dyspozycji grających asortyment trzynastu broni, jednak w Splinter Cell najważniejsza jest nie siła ognia, lecz sztuka infiltracji, to tzw. „stealth-action game”. Oprawa graficzna gry wykonana została przy użyciu najdoskonalszego obecnie, trójwymiarowego silnika graficznego Unreala. Akcja przedstawiona jest z perspektywy trzeciej osoby.

Oficjalna strona gry.

Tom Clancy's Splinter Cell

Tom Clancy's Splinter Cell

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 28 listopada 2002

Informacje o Grze
8.3

GRYOnline

8.3

Gracze

8.8

Steam

OCEŃ
Oceny
  • Ubisoft
  • PC
Podobało się?

0

Przemysław Bartula

Autor: Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2002-11-15
14:10

zanonimizowany39485 Chorąży

wg. mnie to moze byc jednak dobry pomysl.... bo kiedy wydawcy beda dodawac do gier reklam to im sie automatycznie czesc kasy zwrooci i byc moze gry beda tansze... ale to tylko takie gdybanie ;) bo jak znam microshit to pazerniaki nie zmienia ceny ;)

Komentarz: zanonimizowany39485
2002-11-15
14:34

Musk2 Konsul

Ceny gier sa juz na sensownym poziomie. Zawsze tez mozna poczekac pare miesiecy zeby stanialy i wtedy sobie je sprawic.
Oczywiscie nie wszysktkie. Produkcje MS zawsze beda "najnowsze" i przegiete cenowo.

Komentarz: Musk2
2002-11-15
15:30

zanonimizowany26853 Pretorianin

😜

Gry nie stanieją z powodu zawartych w nich reklam, jeżeli producenci nie zmienią stawek. A oni tego nie zrobią, chyba, że jeden z nich zacznie tzw "wojne cenową" ale na tyle nie są głoopi.

Reklamy na murach map w doomie czy mohaa to świetny pomysł na przykład, ale pod warunkiem, że firmy zgodzą się na lokalizacje przekazu. To znaczy, chodzi o to, żeby na przykład polskie firmy mogły umieszczać reklamy na oficjalnych mapach.
Problemy z tym związane są takie, że primo: już sobie wyobrażam jak wielkie będą opóźnienia w wydawaniu nowych gier, secundo: problem o wiele szerszy - może na tym ucierpieć jakość gry.
Szczególnie to secundo jest ważne - jeżeli zyski zaczną płynąć głównie z reklam, a nie _bezpośrednio_ z ilości sprzedanych kopii, to całkiem prawdopodobne, że powstanie cała chmara beznadziejnych gier wypełnionych wiadomościami od sponsora. Po prostu nie tylko o gracza będą się bić ale również i coraz bardziej przede wszystkim o reklamodawce.

To by było na tyle, ciekaw jestem Waszych opinii.

Komentarz: zanonimizowany26853
2002-11-15
15:55

zanonimizowany42390 Junior

👍

A moze, dzieki reklamam, wirtualne swiaty stana sie jeszcze bardzjeje zeczywiste ?
wreszcie bedzie palm ktury przypomina cokolwiek, a nie jakas imitacja ktura ma udawac to co jest teraz na rynku. Pot tym wzgledem IMO moze byc ciekawie.

Komentarz: zanonimizowany42390
2002-11-15
19:30

zanonimizowany10999 Junior

😊

Jesli gra nie bedzie przerywana blokami reklamowymi, to mozna to przezyc ;) W koncu jadac sobie bolidem F1 i tak mi migaja reklamy na poboczach - a czy to beda firmy wymyslone na potrzeby gry, czy rzeczywiste - to wszystko jedno. Byle nie zbyt nachalnie (jak np. w polskich filmach :).
Z drugiej jednak strony nie licze na obnizke cen gier. Na okladkach plyt muzycznych tez czesto widac reklamy firm, stacji radiowych itd... a jakos nie ma to odbicia w cenie.

Komentarz: zanonimizowany10999

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl