Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 18 stycznia 2014, 15:49

autor: Kamil Zwijacz

Disney Infinity sprzedało się w nakładzie przekraczającym 3 mln egzemplarzy

Disney Infinity, produkcja przeznaczona głównie dla młodszych graczy, która łączy ze sobą świat gier wideo i prawdziwych zabawek, sprzedała się w ponad 3 mln egzemplarzy - poinformowała firma Disney. W samym tylko grudniu udało się dotrzeć do 551 tys. osób, a cały rok 2013 zakończono na 10 miejscu wśród najpopularniejszych gier w USA.

Disney Infinity sprzedało się w nakładzie przekraczającym 3 mln egzemplarzy - ilustracja #1

Firma Disney poinformowała, że gra Disney Infinity sprzedała się w nakładzie przekraczającym trzy miliony egzemplarzy. Tytuł zadebiutował na rynku w sierpniu 2013 roku na konsolach PlayStation 3, Xbox 360, Wii, Wii U oraz 3DS i jako pierwsza produkcja koncernu od dłuższego czasu okazał się sporym sukcesem, trafiając w ciągu dwóch miesięcy do miliona klientów. Popyt na ten niecodzienny tytuł, łączący normalną grę z kolekcjonowaniem prawdziwych figurek, cały czas utrzymuje się na wysokim poziomie, co zaowocowało kolejnymi dwoma milionami i 10 miejscem wśród najpopularniejszych gier 2013 roku w USA, a to zapewne nie koniec. Warto także wspomnieć, że Disney Infinity cieszyło się wielkim zainteresowaniem w okresie świątecznym. W grudniu 2013 roku, w Stanach Zjednoczonych, sprzedano 551 tys. egzemplarzy.

Disney Infinity w skrócie:
  • Zręcznościowa produkcja przeznaczona głównie dla dzieci
  • Łączy ze sobą świat gier wideo i prawdziwych zabawek
  • Od sierpnia 2013 roku sprzedano 3 mln egzemplarzy gry

Wykorzystanie pomysłu firmy Activision (zabawki, które przenosimy do świata gry) okazało się strzałem w dziesiątkę. Koncern Disney od kilku lat próbował szczęścia z dużymi projektami, jednak raz za razem ponosił klęskę. Wystarczy wspomnieć chociażby o takich grach jak Pure, Split/Second (twórcy obu produkcji, studio Black Rock, zostali zamknięci w 2011 roku), czy też Epic Mickey 2: Siła Dwóch, które okazało się totalną porażką komercyjną.

Niestety obecna sytuacja ma też swoje minusy. Można podejrzewać, że firma nie będzie już ryzykować z nowymi markami i z pewnością skupi się na dalszym rozwoju Disney Infinity oraz tworzeniu bezpieczniejszych projektów (np. gra muzyczna Fantasia: Music Evolved współtworzona ze studiem Harmonix i Star Wars: Attack Squadrons oparte na modelu biznesowym free-to-play).