Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 18 stycznia 2014, 12:42

autor: Góral

Tomb Raider od Square Enix w końcu zaczął przynosić zyski

Scot Amos, producent wykonawczy gry Tomb Raider, stworzonej przez studio Crystal Dynamics, wyjawił, że tytuł pod koniec 2013 roku zaczął przynosić zyski. Produkcja, pomimo dotarcia do kilku milionów osób, nie spełniła sprzedażowych oczekiwań koncernu Square Enix. Sztuka ta udała się dopiero kilka tygodni temu.

Producent wykonawczy gry Tomb Raider – Scot Amos – wyjawił podczas rozmowy z przedstawicielem serwisu Eurogamer, że tytuł pod koniec 2013 roku w końcu zaczął przynosić zyski. Produkcja w sierpniu zeszłego roku dobiła do 4 mln sprzedanych egzemplarzy. Z jednej strony to całkiem imponujący wynik, jednak firma Square Enix, wydawca projektu, liczyła na więcej, ale i tak zezwoliła na stworzenie kontynuacji oraz na wydanie Tomb Raider: Definitive Edition – ulepszonej edycji gry, dedykowanej konsolom PlayStation 4 oraz Xbox One. Mimo wszystko dobrze wiedzieć, że wysoki popyt na Tomb Raidera utrzymywał się przez cały miniony rok. Swoje trzy grosze do wyniku z pewnością dorzuciły także rozmaite promocje, które w ostatnim czasie wyrastały jak grzyby po deszczu.

W grze Tomb Raider wcielamy się w młoda Larę Croft. - Tomb Raider od Square Enix w końcu zaczął przynosić zyski - wiadomość - 2014-01-18
W grze Tomb Raider wcielamy się w młoda Larę Croft.
Tomb Raider w skrócie:
  • Gra akcji wyprodukowana przez studio Crystal Dynamics
  • Tytuł ukazał się w marcu 2013 roku na konsolach Xbox 360, PlayStation 3 i komputerach PC
  • 31 stycznia w Polsce zadebiutuje Tomb Raider: Definitive Edition – edycja przeznaczona na konsole PlayStation 4 oraz Xbox One

„Jeśli chodzi o markę, Square Enix zawsze w nas inwestowało. Pozwolili nam na rozpoczęcie prac nad kontynuacją i wsparli nas w przypadku Definitive Edition. (…) Zawsze stali za nami, niezależnie od tego co zostało powiedziane i jak to zostało przedstawione w mediach. Na koniec roku rzeczywiście udało nam się przekroczyć oczekiwania i zacząć przynosić zyski” – powiedział Scot Amos.

Przy okazji okazało się, że Definitive Edition nie jest wymysłem wydawcy, który chce się dorobić na popularnej grze, lecz samych twórców. Rozmowy na temat tego projektu rozpoczęły się jeszcze przed wydaniem podstawowej wersji gry, w 2012 roku, w czasie gdy pojawiły się pierwsze szczegóły i plotki dotyczące next-genowych konsol. Produkcja jest wynikiem chęci deweloperów, którzy wycisnęli wszystko ze starych konsol, a chcieli wcielić w życie dodatkowe rozwiązania, na które nie pozwalały im możliwości technologiczne Xboksa 360 i PlayStation 3. Jakkolwiek by nie było, użytkownicy najnowszych urządzeń firmy Sony i Microsoft, otrzymają za kilkanaście dni świetną produkcję, którą z pewnością warto będzie kupić, o ile nie grało się w „podstawkę”.

Tomb Raider od Square Enix w końcu zaczął przynosić zyski - ilustracja #3Tomb Raider to popularna seria przygodowych gier akcji, w której kierujemy losami archeolog Lary Croft. Ostatnia odsłona pozwala wcielić się w bohaterkę za czasów, gdy nie była jeszcze słynną poszukiwaczką przygód. Tytuł został bardzo ciepło przyjęty przez media, dzięki czemu każda z wersji może pochwalić się średnią ocen w serwisie Metacritic na poziomie 86 – 87 punktów. Również w naszej recenzji nie brakuje pochwał i ciepłych słów. Jeżeli nie mieliście jeszcze okazji zanurzyć się w świat tej produkcji, to przed zakupem warto sprawdzić najlepsze oferty cenowe w naszej porównywarce.