Firma Square Enix zapowiedziała Tomb Raider: Definitive Edition. Gra zaoferuje ulepszoną grafikę oraz wszystkie DLC i zmierza na console Xbox One oraz PlayStation 4.
Potwierdziły się plotki sprzed kilku dni. Podczas gali VGX 2013 ujawniono Tomb Raider: Definitive Edition, czyli odświeżoną wersję tegorocznego przeboju, która zmierza na PlayStation 4 oraz Xbox One.
Nowe wydanie zaoferuje znacznie lepszą grafikę niż były w stanie udźwignąć starsze konsole. Gra wydaje się być oparta na edycji pecetowej, na co wskazuje zaimplementowanie funkcji TressFX odpowiadającej za realistyczną animację włosów. Możemy także spodziewać się wysokiej rozdzielczości i ostrych tekstur. Co ciekawe, produkcję powierzono znanemu ze Sleeping Dogs studiu United Front Games, podczas gdy zespół Crystal Dynamics jedynie nadzoruje całe przedsięwzięcie.
Tomb Raider: Definitive Edition zawierać będzie także wszystkie dodatki DLC. Gra trafi do sprzedaży 28 stycznia przyszłego roku. Do pudełek dołączony zostanie album z grafikami.

Tomb Raider zadebiutował w marcu tego roku na pecetach oraz konsolach Xbox 360 i PlayStation 3. Grę zaprojektowano jak restart serii i opowiadała ona o pierwszej dużej przygodzie młodej, wciąż niedoświadczonej Larę Croft. W porównaniu z poprzednimi odsłonami twórcy wprowadzili liczne zmiany mające unowocześnić formułę. Rezultat okazał się jedną z najlepszych gier akcji tego roku i zyskał bardzo pochlebne recenzje, a sprzedaż przekroczyła już 4 mln egzemplarzy. Wynik ten osiągnięty został szybciej niż w przypadku jakiejkolwiek wcześniejszej odsłony.
Mimo to, pod względem finansowym, projekt nie spełnił wszystkich pokładanych w nim nadziei. Fani mogą jednak spać spokojnie, gdyż już jakiś czas temu ruszyły prace nad kontynuacją. Tomb Raider II opowie kolejny rozdział z życia Lary Croft, a budżet gry nie został zmniejszony w porównaniu z poprzednikiem.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.