Destiny – najlepszy debiut nowej marki w historii. Top 10 UK (7 – 13 września)

Według danych opublikowanych przez firmę Chart-Track, w ostatnim tygodniu Destiny było najlepiej sprzedającą się grą w Wielkiej Brytanii. Nowa produkcja studia Bungie ustanowiła jednocześnie rekord sprzedaży nowej marki, odbierając miano najlepszego debiutu w historii grze Watch_Dogs.

Janusz Guzowski

Destiny to najlepiej sprzedająca się gra zeszłego tygodnia - Destiny – najlepszy debiut nowej marki w historii. Top 10 UK (7 – 13 września) - wiadomość - 2014-09-15
Destiny to najlepiej sprzedająca się gra zeszłego tygodnia

Jak podaje firma Chart-Track, najnowsza produkcja studia Bungie, futurystyczna sieciowa strzelanka Destiny, była najchętniej kupowaną grą w Wielkiej Brytanii między 7 a 13 września. Chociaż nowy tytuł zadebiutował dopiero we wtorek, 9 września, to mimo to udało mu się pobić rekord sprzedaży nowej marki, należący dotychczas do Watch_Dogs, który w pierwszym tygodniu na całym świecie rozszedł się w 4 milionach egzemplarzy.

46% sprzedanych kopii to wersje przeznaczone na konsolę PlayStation 4 (z uwzględnieniem zestawów z konsolą), 36% zaś to wydania na Xbox One. Przewaga Sony nad Microsoftem odwrócila się, jeśli chodzi o sprzęt starej generacji, gdzie sprzedaż wynosiła odpowiednio 14% dla Xbox 360 i 4% dla PlayStation 3. Ostatecznie więc łączne wyniki rozłożyły się praktycznie po równo.

Nie podano dokładnych liczb, ale już wcześniej firma Activision informowała, że w ciągu pierwszej doby światowej sprzedaży, gra Destiny wygenerowała 500 milionów dolarów przychodu (czyli tyle, ile zainwestowano w produkcję i promocję nowej marki) i okazała się najczęściej kupowanym tytułem, jeśli chodzi o dystrybucję cyfrową na konsole. Wydawca liczy, że jego nowy produkt będzie kolejnym, który przekroczy próg miliarda dolarów przychodu. Dla porównania, w dniu wejścia na rynek Grand Theft Auto V, we wrześniu 2013 roku, łączna wartość sprzedanych egzemplarzy wyniosła 800 milionów dolarów. Trzeciego dnia osiągneła miliard.

Chart-Track uwzględnia w swoich wyliczeniach tylko egzemplarze pudełkowe, dlatego na całościowe wyniki sprzedaży Destiny z pierwszego tygodnia przyjdzie jeszcze trochę poczekać. W pierwszej trójce tego tygodnia, oprócz Destiny i Watch_Dogs, znalazła się też niedawna premiera – The Sims 4, która była najbardziej rozchwytywanym tytułem zeszłego tygodnia. W pierwszej dziesiątce znalazły się jeszcze dwie premiery – NHL 15 na 7. pozycji oraz bijatyka Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Revolution na miejscu 10.

Całość sprzedaży pudełkowej w Wielkiej Brytanii w okresie 7 – 13 września wygląda następująco:

1.

Destiny

2.

The Sims 4

3.

Watch_Dogs

4.

Call of Duty: Ghosts

5.

The Last of Us: Remastered

6.

Minecraft: Xbox 360 Edition

7.

NHL 15

8.

Plants Vs Zombies: Garden Warfare

9.

Minecraft: PlayStation 3 Edition

10.

Naruto Ultimate Ninja Storm Revolution

Destiny

Destiny

PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 9 września 2014

Informacje o Grze
7.5

GRYOnline

7.2

Gracze

7.4

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

The Tale of Three - zbiórka pieniędzy na produkcję polskiej gry na silniku Unreal Engine 4

Następny
The Tale of Three - zbiórka pieniędzy na produkcję polskiej gry na silniku Unreal Engine 4

Najlepsze minecraftowe projekty – BioShock, Hogwart, Temple of Cielo

Poprzedni
Najlepsze minecraftowe projekty – BioShock, Hogwart, Temple of Cielo

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl