Czyżby pierwsze szczegółowe informacje o Mass Effect 2?

Sprawa nosi znamiona wielkiej plotki, ale i tak warto o tym napisać, choćby po to, by sprawdzić czy okaże się to prawdą choć po części. Chodzi o informacje na temat Mass Effect 2, znalezione rzekomo na Gamespocie.

Filip Grabski

Sprawa nosi znamiona wielkiej plotki, ale i tak warto o tym napisać, choćby po to, by sprawdzić czy okaże się to prawdą choć po części. Chodzi o poniższe informacje na temat Mass Effect 2, znalezione rzekomo na Gamespocie.

A dokładniej wygląda to tak, że na tym forum, ktoś znalazł informacje z norweskiego forum o grach, które z kolei linkowało do serwisu Gamespot. Link do owego artykułu na Gamespocie wygasł, ale informacje pozostały.

A rzeczy do przekazania jest całkiem sporo. Mass Effect 2 pojawi się na X360 i PC w odstępie sześciu miesięcy (planowana premiera to listopad 2009 w wersji konsolowej) i jest tworzony przez dokładnie ten sam zespół, który robił część pierwszą. Data premiery jest w zasadzie czystą spekulacją, choć jej odległy termin może zawierać jakieś ziarno prawdy. Znacznie ciekawsze jednak są pozostałe doniesienia.

  1. Historia w ME2 zacznie się kilka miesięcy po jedynce i będzie bazować na jednym z zakończeń wersji pecetowej.
  2. Będzie można przenieść swoją postać z jedynki do dwójki.
  3. Podniesiony będzie maksymalny poziom postaci do 120.
  4. Graczowi będzie towarzyszyć od 2 do 5 postaci – gracz decydować będzie ile.
  5. Z tym wiążę się kooperatywny multiplayer – 6 osób będzie mogło tworzyć jedną drużynę.
  6. Pojawi się nowy tryb multiplayerowy – Survival, gdzie zadaniem drużyny gracza będzie odpierać niekończące się fale ataków nieprzyjaciół (coś na wzór Hordy z Gears of War 2).
  7. Zbroje będą się psuć i inaczej reagować na ostrzał z różnych broni (kule będą ją dziurawić, ogień topić etc.). Zbroje będzie można ulepszać.
  8. Rozrośnie się arsenał broni (również „ulepszalnych”) i teraz będzie można nosić naraz nie tylko dwa pistolety, ale także strzelby czy broń półautomatyczną.
  9. Zostaną dodane dwie nowe klasy postaci.
  10. Galaktyka rozrośnie się – planet będzie osiem razy więcej, każda z nich będzie większa, a na ciałach niebieskich o odpowiedniej atmosferze będzie można zakładać bazy.
  11. Pojawi się więcej „zagrożeń środowiskowych” – burze śnieżne na planetach, czy erupcja wulkanu zdolna zniszczyć założoną przez gracza bazę.

Zaskakująco dużo szczegółowych informacji jak na tak wczesny etap produkcji gry każde sądzić, że to wszystko to tylko pobożne życzenia internautów. Tym niemniej propozycje te są ciekawe, a w przytoczonym wyżej linku znajduje się ich jeszcze więcej (m.in. o zastosowaniu Havoka i różnych oddziaływaniach fizycznych na obiekty w grze). Jak zwykle w takich wypadkach – należy czekać na rozwój wydarzeń i jakieś oficjalne stanowisko BioWare’u.

Czyżby pierwsze szczegółowe informacje o Mass Effect 2? - ilustracja #1
Albo to wszystko będzie prawdą, albo będę zły!
Mass Effect 2

Mass Effect 2

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 26 stycznia 2010

Informacje o Grze
9.1

GRYOnline

9.1

Gracze

9.4

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Filip Grabski

Autor: Filip Grabski

Z GRYOnline.pl współpracuje od marca 2008 roku. Zaczynał od pisania newsów, potem przeszedł do publicystyki i przy okazji tworzył treści dla serwisu Gameplay.pl. Obecnie przede wszystkim projektuje grafiki widoczne na stronie głównej (i nie tylko), choć nie stroni od pisania tekstów. W 1994 roku z pełną świadomością zaczął użytkować pecety, czemu pozostaje wierny do dzisiaj, choć w międzyczasie polubił Switcha. Prywatnie ojciec, podcaster (od 2014 roku współtworzy Podcast Hammerzeit) i miłośnik konsumowania popkultury, zarówno tej wizualnej (na dobry film i serial zawsze znajdzie czas), jak i dźwiękowej (szczególnie, gdy brzmi ona jak gitara elektryczna).

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2008-10-06
21:31

jozef911 Generał

jozef911
👍

Co do przewidywalności fabuły (w edit nie ta się wstawić spoilerów) jeżeli ktoś się domyślił

spoiler start

że cytadela jest przekaźnikiem masy (tak to CDP przetłumaczyło?) oraz skąd się wzięli keepers i jaka jest ich rola

spoiler stop

to gratuluje inteligencji, ja widać zamiast snuć domysły wole dać się porwać opowieści, a ta w mass effect jest świetna.

Komentarz: jozef911
2008-10-06
21:33

zanonimizowany328309 Chorąży

ehcsimyzT-> Ja tą książke odczytuje bardziej w kategoriach prowadzenia działań wojenych niż jako analizę społeczną(nie ukrywam ciekawą) no ale jest to normalne dla literatury scifi ma ona wiele znaczeń.

Komentarz: zanonimizowany328309
2008-10-06
21:56

zanonimizowany202296 Generał

[34] Zgadzam się, czepianie się przewidywalności fabuły w Mass Effect to szukanie dziury w całym.

Komentarz: zanonimizowany202296
2008-10-07
08:42

zanonimizowany579242 Konsul

Oczekiwanie z jezykiem na wierzchu...:)..
Jedynka miala dla mnie wiekszą moc niz wszytkie KoToRy razem wzięte...

Komentarz: zanonimizowany579242
2008-10-07
09:02

r_ADM Legend

r_ADM

wystarczy przeczytac fragment wykladu plk. Dubois o mlodocianej przestepczosci

Nie wiem na ile jest to wina przekladu, ale w wersji ksiazki, ktora ja mam to byl jedyny ciekawy fragment ;P

Komentarz: r_ADM

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl