Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 lipca 2025, 18:48

Cyberpunk 2077 nigdy nie otrzyma tej jednej rzeczy. CD Projekt Red mówi „nie” po raz kolejny, choć gracze na każdym kroku pokazują, jak bardzo by jej chcieli

Nowa aktualizacja to za mało – fani Cyberpunka 2077 wciąż wyczekują łatki z trzecioosobowym widokiem. CD Projekt Red ma jednak stanowcze zdanie na ten temat.

Źródło fot. Reddit
i

Kilka dni temu Cyberpunk 2077 otrzymał kolejną aktualizację, dzięki której w grze pojawiły się nowe misje, pojazdy czy autopilot. To jednak za mało, by zaspokoić sporą część fanów produkcji – jeden z nich zapytał CD Projekt Red o możliwość wprowadzenia widoku TPP w kolejnych łatkach. Odpowiedź w serwisie X była krótka i dosadna: polskie studio nie ma takich planów.

Serwis X

Owa reakcja to nic zaskakującego, szczególnie dla osób, które od lat śledzą wypowiedzi deweloperów. Cyberpunk 2077 od początku powstawał jako nastawiona na immersję gra FPP, dlatego studio inwestowało w mechaniki wspierające powzięty zamysł. Jednakże brak możliwości oglądania pleców bohatera już krótko po premierze produkcji zachęcił fanów do tworzenia autorskich modyfikacji z trzecioosobowym widokiem.

Niejako po ostatniej aktualizacji i kolejnej negatywnej wypowiedzi deweloperów w kwestii widoku FPP, powstał film przedstawiający jeden z takich modów. Od wczoraj cieszy się on popularnością w serwisie Reddit, choć nie jest obiektem zachwytów społeczności.

Materiał udostępniony przez użytkownika o pseudonimie Axzsix skupił uwagę widzów wyłącznie za sprawą żeńskiej wersji V zgrabnie poruszającej biodrami. Choć tytuł tematu mówi o „niesamowitym doświadczaniu świata z nowej perspektywy”, prezentuje głównie przycinające się animacje, eksponujące pośladki bohaterki. Zresztą przekonajcie się sami.

Film może bawić, ale popularność modyfikacji pokroju JB – TPP MOD WIP third person (prawie 450 tysięcy pobrań ze strony NexusMods) pokazuje, że wielu graczy chciałoby uruchomić Cyberpunka 2077 w widoku trzecioosobowym. Choć studio planuje coś specjalnego z okazji 5. urodzin produkcji, nie spodziewam się, by deweloperzy chcieli spełnić akurat to marzenie fanów.

Sytuacja może jednak wyglądać nieco inaczej w przypadku kontynuacji. A nuż CD Projekt Red weźmie pod uwagę potrzeby społeczności i pozwoli na przełączanie kamery nie tylko podczas sterowania pojazdami. Podobnych rozwiązań doczekały się takie dzieła, jak GTA V i Red Dead Redemption 2, a i Ubisoft planuje wprowadzić je w grze Avatar: Frontiers of Pandora.

Krzysztof Kałuziński

Krzysztof Kałuziński

W GRYOnline.pl związany z Newsroomem. Nie boi się podejmowania różnych tematów, choć preferuje wiadomości o niezależnych produkcjach w stylu Disco Elysium. W dzieciństwie pisał opowiadania fantasy, katował Pegasusa, a potem peceta. Pasję przekuł w zawód redaktora portalu dla graczy prowadzonego z przyjacielem, jak również copywritera oraz doradcy w sklepie z konsolami. Nie przepada za remake'ami i growymi tasiemcami. Od dziecka chciał napisać powieść, choć zdecydowanie lepiej tworzy mu się bohaterów niż fabułę. Pewnie dlatego tak pokochał RPGi (papierowe i wirtualne). Wychowały go lata 90., do których chętnie by się przeniósł. Uwielbia filmy Tarantino, za sprawą Mad Maksa i pierwszego Fallouta zatracił się w postapo, a Berserk przekonał go do dark fantasy. Dziś próbuje sił w e-commerce i marketingu, jednocześnie wspierając Newsroom w weekendy, dzięki czemu wciąż może kultywować dawne pasje.

więcej